Stoppe med pepsi max!

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Er sååå avhengig! Men får så vondt i hodet om jeg ikke drikker det hver dag. Ca 1,5 l pr dag :-(

Drikker ikke kaffe, så har ingen koffein ellers jeg kan få i meg.
Men vil egentlig bare bli kvitt avhengigheten....

Tips?! :-)

Uff, har samme problemet selv :p kuttet ut under hele graviditeten men nå er jeg selvfølgelig like hekta igjen som før :P

Man må bare stoppe. Erstatte det med noe annet. Etter en uke så vil du ikke føle like stort behov :)
Men det er jævlig til å begynne med. Og som oftest så havner man på kjøret igjen :(
Men bare det å redusere inntaket vil jo være bedre enn ingenting.
Enn å prøve å gå over til å bare drikke boksbrus?

Jeg har ikke noe tips men pappa var vist avhengig av cola i sine yngre dager. Han kutta det tvert og har smakt det et par ganger i ettertid og lurer nå på hvordan han klarte å drikke det.

Hodepinen går over. Etterhvert. Du må nesten bare holde ut.

Man må bare stoppe. Erstatte det med noe annet. Etter en uke så vil du ikke føle like stort behov :)
Men det er jævlig til å begynne med. Og som oftest så havner man på kjøret igjen :(
Men bare det å redusere inntaket vil jo være bedre enn ingenting.
Enn å prøve å gå over til å bare drikke boksbrus?
Bor i Sverige, så boksene er så billig at jeg bare drikker mer haha. Klarer ikke å begrense meg :P

Jeg trappet ned gradvis, hvorfor plage seg selv med unødvendig hodepine? For hver uke tok jeg et glass mindre om dagen, til jeg sluttet helt. Veldig gradvis med andre ord, det tok mange uker. Prøvde også å utsette "kvoten" lengst mulig på dagen, så jeg skulle ha mindre fare for å sprekke. Nå høres det visst ut som om det var noe mye verre jeg sluttet med. :P Drikker vann i stedet nå. :)

Kutt ut det helt. Var hard og bestemmt mot deg selv så vill du nog klara det. Kanske lett før meg å si som hatar kolsyre drikker :p

Kanskje der hjelper med kullsyremaskin, og bare ha saft, så får du hvertfall kullsyra :)

Jeg vet ikke, har ikke den avhengigheten, men kjenner når jeg er fysen på brus, så er det boblene som frister :)

Jeg måtte slutte med all brus og annet som innehold kunstig søtning. Det gikk faktisk overraskende lett..

Avhengig jeg også. Det er jo så godt!! :)

Ikke avhengig som deg, men veeldig glad i pepsi max. Ble gravid, og har mista heeelt lysten på brus, særlig pepsi max som jeg alltid drakk. Men det er litt drastisk for å bli kvitt avhengighet:D hehe

Hodepinen og evt kvalmen går heldigvis fort over. Når jeg skulle kutte ned syns jeg at det hjalp med noen sitron eller appelsin skiver i vannet, gitt at en liker det da ;)

Back
Topp