Stopp i vektoppgang.

-Siri-

Flørter med forumet
Jeg lurte på om noen her og har stoppet opp i vektoppgang.

Jeg er nå i uke 31+3.
Jeg har gått opp 8 kg fra startvekt. Jeg har nå ligget på den samme vekten i 3 uker ca. Jeg kjenner den lille, han er god og aktiv.
Jeg har hatt noen stressende uker, kan det være det?

Samme her :) stått stille de siste 3 ukene og gått ned ca 0.7g denne uka. leste også at noen kunne oppleve å gå litt ned på slutten :)

Sniker fra november, opplevde det samme rundt den tiden. Nå legger jeg på meg bare jeg ser på matfatet

Gått ned 17 å ingenting opp, heller fortsetter å gå ned. Så ganske spesielt. Men tror bare det er sånn at noen går opp masse, andre lite. Noen sakte men sikkert, andre veldig fort osv.

Jeg går bare opp opp opp... :)
Det er nok helt individuelt! Babyen tar det den skal ha uansett :)

Jeg gikk opp 5 kg de 12 første ukene og etter det ca 2 kg i mnd. Vi er forskjellig og godt er det :D

Regnet med at det ikke var noe galt, bare trodde at jeg kom til å ha en lignende graviditet som søsteren min. Hun gikk opp over 20 kg begge gangene, første gangen hadde hun bikket 20 kg i uke 35-36

Regnet med at det ikke var noe galt, bare trodde at jeg kom til å ha en lignende graviditet som søsteren min. Hun gikk opp over 20 kg begge gangene, første gangen hadde hun bikket 20 kg i uke 35-36
Jeg gikk opp 25kg med min første. Veide 95 da jeg ble gravid og 120kg da jeg fødte i uke 38 :p nå er veide jeg 67kg ved start og 78kg nå :) er 30+0 i morgen :) jeg spiser mye sunnere, mye mer aktiv og har et mye bedre svangerskap denne gangen, så stresser ikke med vekta. Men følger jo med for å se at alt er som det skal :)

Har ikke gått opp noe på 9-10 uker her. Totalt opp 7 kg.æ, 35+0. Aner ikke hvorfor, men tenker ikke så mye over det så lenge det er godt med liv :)
Var også på vekstkontroll i dag, og lillebror ble estimert til +1,8%, så han tar ihvertfall til seg det han trenger :)

Har ikke gått opp noen ting dette svangerskapet. Gikk ned 6 kg i starten, og har snart tatt igjen det, men ingen økning enda. Er i uke 32 nå. Baby ble estimert til å være 8% større enn snittet ved måling for 14 dager siden, så lille får åpenbart det hun skal ha:)
Var samme i forrige svangerskap også, og endte da opp med en vektøkning på 3kg totalt før fødsel. Ut kom en frøken på 4,1 kg. Så i mine svangerskap er det åpenbart meg det går utover og baby forsyner seg uansett:p
Er normalvektig før svangerskapet.
Hør med jordmor eller lege på kontroll neste gang. Legen min sier at det er greit, men pga ingen vektoppgang bør jeg absolutt ikke begynne å gå ned i vekt nå. Så lenge jeg ikke går ned, så er det helt greit og ingen fare for min del.

Samme her! Gikk opp 6-7 kg frem til uke 22, er nå i uke 33 og har gått opp 9-10 kg totalt, dvs 3 kg på 11 uker. Masse liv og magen vokser, så bekymrer meg ikke :)

Fra uke 23 til 27 gikk jeg bare opp 1 kg. Ble ganske overrasket fordi det har vært så mye mer over samme periode tidligere. Men lille vokser som han skal så det går vel bare i rykk og napp tenker jeg.

har gått opp 3.5 kg så langt. Sto stille leeeeeenge på 3 kg, så sneik det seg på en halvkilo til. Har nok å gå på fra før, så jeg bryr meg ikke. Lillesøster forsyner seg av reservelagerene mine, så hun får det hun skal uansett. Så lenge jeg spiser sunt og regelmessig lider ikke hun noen nød.

Gikk opp 25 kg i fjor med nr 1 så aner ikke hvorfor det står så stille nå.. har ikke gjort noe annerledes heller..

Back
Topp