Stopp i ammingen. Elektrisk pumpe?

Love4two

Forumet er livet
Ja da er det stopp i ammingen for noen dager her. Har fått sår på begge vortene, pga at Thea ikke griper riktig rundt puppen. Hun klarer ikke gape sånn at jeg får vorta godt inn i munnen. Pluss at jeg har hatt brystbetennelse så nå har a mor fått noen piller som hun skal ta for å få vekk betennelsen. Og Thea har fått øyedråper som skal ta knekken på hennes øyebetennelse. Siden jeg nåmå pumpe meg for å få sårene til å gro lurer jeg på litt ang elektrisk pumpe:

-kan en låne/leie elektrisk pumpe på helsestasjonen?
-hvor lenge må en sitte med en el pumpe for å få et måltid på 50 ml?
-noen som har hørt noe an pumpa til Avent, hvordan den er?
-hvis en i en periode bare pumper (ikke ammer) hvordan er pumping for puppene?
(melk i forhold til etterspørselen til babyen, spreng....? Fikk så negativ vibrasjoner ang el pumpe fra sykehuset at jeg er litt skeptisk uten å helt vite hva jeg er skeptiks for...)

ORIGINAL: Hege77

Ja da er det stopp i ammingen for noen dager her. Har fått sår på begge vortene, pga at Thea ikke griper riktig rundt puppen. Hun klarer ikke gape sånn at jeg får vorta godt inn i munnen. Pluss at jeg har hatt brystbetennelse så nå har a mor fått noen piller som hun skal ta for å få vekk betennelsen. Og Thea har fått øyedråper som skal ta knekken på hennes øyebetennelse. Siden jeg nåmå pumpe meg for å få sårene til å gro lurer jeg på litt ang elektrisk pumpe:

-kan en låne/leie elektrisk pumpe på helsestasjonen? Ja du kan leie pumpe på helsestasjonen
-hvor lenge må en sitte med en el pumpe for å få et måltid på 50 ml? Det er forskjelligt, spørs hvor mye melk du har, jeg sitter ca i 5 min.
-noen som har hørt noe an pumpa til Avent, hvordan den er? Jeg har den å er kjempe fornøyd.
-hvis en i en periode bare pumper (ikke ammer) hvordan er pumping for puppene? Jeg begynte å pumpe pga av såre vorter å det ga seg etter en dag å to. Jeg både pumper å ammer nå å synest det går kjempe bra.
(melk i forhold til etterspørselen til babyen, spreng....? Fikk så negativ vibrasjoner ang el pumpe fra sykehuset at jeg er litt skeptisk uten å helt vite hva jeg er skeptiks for...)

Hege.. Jeg sendte deg den laaaaaaaaange mailen. Så er pm'en din full og den ble borte[&o] Så teit at den bare blir slettet da altså..[:(]

susidusi Tusen takk for svarene, dette var til stor hjelp [:)] Da har du samme problem med såre vorter som meg. Kun 5 minutter og 50 ml er jo virkelig bra. Satt 45 min tidligere i dag, med sprengte pupper, og fikk 110 ml. De neste pumpingene har jeg sittet ca samme tid og fått mellom 60 og 80 ml. Håper jeg da har nok til at jeg kun trenger å sitte ca 5-7 min og få 50-60 ml. Bruker så mye tid og får så lite igjen med håndpumpe.

Men da lurer jeg på hvor ofte pumper du?
Får du spreng mellom pumpingene eller tømmes virkelig brystet på kun 5 min med en el pumpe?
Justerer du selv vakumet7trykket på pumpen?
Kan jeg spørre hvorfor du både pumper og ammer? (vet ikke helt hvordan jeg gjør det fremover og vil bare høre dine erfaringer)

Monicus [:(][:(][:(][:(][:(][:(]
Så utrolig utrolig teit. Men nå har jeg slettet ALLE maldingene sånn at det ikke skal skje igjen med det første. Beklager så mye når du har tatt deg bryet med å svare langt og så får jeg ingen ting [&o]

Sendt deg en ny pm jeg Hege[;)]
Ikke helt det samme innholdet, men nesten da..

Jeg blødde fra begge mine brystvorter de første 2 ukene.
Ikke noe godt nei[&:]

Godt det ikke bare er jeg som sliter med såre brystvorter...
Fikk det allerede første dagen..-men etter tre dager begynte jeg med brystsjold, og de har tatt bort den sinnsyke smerten når han tar tak og begynner å suge..
Har fortsatt sår, men håper de gror snart!!

Back
Topp