Stooor gutt...

Drømmer&håper88

Glad i forumet
Nettopp vært hos jordmor, hun sier jeg har bra med fostervann og lillegutt har det bra. Men hun trodde ca han var 4 kg nå, er 38+ 0 i dag. Hun sa at hvis han nærmer seg 4,5kg ++ så hadde det kanskje vært lurt med en ul. Noen som har noe erfaringer med store barn? Fikk dere ul? Hva ble evnt gjort?

Sent from my iPhone using BV Forum

Tok hun ul da, siden hun anslo vekta nå? Trodde ikke det var vanlig å estimere vekta uten ul isåfall...

Storebror var stor gutt når han ble født. Jeg var på vekstkontroller i uke 32 og 36 med han, og ble estimert til å være 4 kg til termin. Han kom på termin, men var 4,6 kg. Men det gikk bra! Jeg fødte vaginalt, uten noe hjelp av tang eller sugekopp! (fødselen kom i gang av seg selv ja).
Har vært på vekstkontroll denne gangen også. Skal på vekstkontroll nr 2 nå på fredag, så er spent på str. hans da..

Jeg venter også en stor baby. Var på vekstkontroll på mandag (36+6), ble da estimert til å være ca 3600 gr. Om jeg skulle gå til termin, så vil baby være ca 4500 gr. Snakket litt om igangsetting, men det vil de helst ikke gjøre med store barn. Sa at det var mer komplikasjoner med igangsetting når baby var stor. Det beste var om alt startet av seg selv, slik at kroppen og baby "spilte på lag".
Skulle få ny time til vekstkontroll uka før termin, så skulle legen ta en ny vurdering da. Så nå går jeg å håper at ting ting skjer snart, syns baby er stor nok nå :)

Jeg venter også en stor baby. Var på vekstkontroll på mandag (36+6), ble da estimert til å være ca 3600 gr. Om jeg skulle gå til termin, så vil baby være ca 4500 gr. Snakket litt om igangsetting, men det vil de helst ikke gjøre med store barn. Sa at det var mer komplikasjoner med igangsetting når baby var stor. Det beste var om alt startet av seg selv, slik at kroppen og baby "spilte på lag".
Skulle få ny time til vekstkontroll uka før termin, så skulle legen ta en ny vurdering da. Så nå går jeg å håper at ting ting skjer snart, syns baby er stor nok nå :)
Skjønner:) veldig rart at jeg ikke fikk noe vekstkontroll syns jeg.. Skal ringe jm i morgen, og be om en henvisning til vekstkontroll, vil få det sjekket sånn 100%, og evnt hva de da gjør om han er stor:)

Skjønner:) veldig rart at jeg ikke fikk noe vekstkontroll syns jeg.. Skal ringe jm i morgen, og be om en henvisning til vekstkontroll, vil få det sjekket sånn 100%, og evnt hva de da gjør om han er stor:)

Fikk du tak i jm?:) blei du henvist til vekstkontroll?:)

Snoker litt... Fikk novembergutt i fjor...
Min jordmor sa til meg at her var det mye baby, det var i uke 37++... Jeg skulle uansett bli igangsatt 8 dager før termin pga raske fødsler...
Troppa opp på føden på avtalt dato, fikk ul og de sjekket modning... Ul-jordmora der sa han var ca 3750g... Grei vekt i uke 39+1... Jeg var delvis moden med 3-4cm åpning, så de tok bare vannet og jeg fikk rier med engang... Under 2 timer senere var han ute og han veide hele 4790 g... (født vanlig uten drugs, tang osv)
Så min erfaring er at det ikke alltid blir riktig estimert på ul... :)

Men da jeg fødte i 2011 så målte de riktig, helt på grammet...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Snoker litt... Fikk novembergutt i fjor...
Min jordmor sa til meg at her var det mye baby, det var i uke 37++... Jeg skulle uansett bli igangsatt 8 dager før termin pga raske fødsler...
Troppa opp på føden på avtalt dato, fikk ul og de sjekket modning... Ul-jordmora der sa han var ca 3750g... Grei vekt i uke 39+1... Jeg var delvis moden med 3-4cm åpning, så de tok bare vannet og jeg fikk rier med engang... Under 2 timer senere var han ute og han veide hele 4790 g... (født vanlig uten drugs, tang osv)
Så min erfaring er at det ikke alltid blir riktig estimert på ul... :)

Men da jeg fødte i 2011 så målte de riktig, helt på grammet...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Såpass ja:O
Ikke fått noe ul, men dro til en privat jordmor i går og hun sa også at han var stor og at jeg IKKE skal gå over termin, også siden jeg er så lav, 156.. Sjekket meg for modning og var litt moden bare så skal tilbake på fredag til uka og strippes da, håper at jeg føder før, eller at strippinga setter igang fødselen, når det nærmer seg termin skal hun sende inn et brev til sykehuset om evnt igangsettelse pga størrelsen:)

Back
Topp