stonz vs. vintersko til 1 åring i bhg..

råsadåsa

Forelsket i forumet
jepp,  hva er best til unge på 1 år, som begynner i bhg i janur?
ungen går ikke ennå. jeg syns vintersko er så stive og harde, så har virkelig ikke lyst til å kjøpe det.
stonz med linerz er vel like varmt? og bedre å gå med i starten? pluss at man får brukt de utover våren også.

ser ingen fordeler med vintersko ettersom ungen ikke går enn.å.. [8D]

noen meninger? noen som jobber ibhg som kan svare kanskje?

takker på forhånd for svar!

[:)]

min erfaring er at stonz er greit nok når de ikke kan gå,men når de begynner å gå så er de ikke noe gode for de å gå med,og ikke kjøp de for store,de er stor og klumpete i størrelsen. ville heller brukt reima "fotvotter" hvis barne ikke går. MIn mening....

Så lenge barnet ikke går, er det vel ikke anbefalt å bruke sko så da er det vel best med Stonz [:)]

Men etter barnet har begynt å gå er det vel lurt å bruke sko, bedre støtte i det [:)]

Du kan vel begynne med Stonz og heller kjøpe sko/støvler når barnet begynner å gå??

vi sendte med 1åringen reima fotvotter samt vintersko, så fikk barnehagen velge hva de syns var best...

ORIGINAL: *trinemor*

Så lenge barnet ikke går, er det vel ikke anbefalt å bruke sko så da er det vel best med Stonz [:)]

Men etter barnet har begynt å gå er det vel lurt å bruke sko, bedre støtte i det [:)]

Du kan vel begynne med Stonz og heller kjøpe sko/støvler når barnet begynner å gå??

joda, kan jo seff det. hvis man har god råd [8D] hehe.

vinterskoene jeg så på idag som jeg likte best er fra goretex og kosta 700, og stonz koster jo fort 700 med linerz...
kjipt med så stor utgift for noe hun bruker 1 sesong...

[&:]

Her går det enda i stonz. Og barnehagen er tydeligvis veldig fornøyd. Har vintersko også men hun går mye bedre ute i stonza enn i vinterskoene. God og varm er hun også så ser ikke noe problem med det[:)]

Jeg ville brukt stonz. Det brukte gutten min.

dytter opp igjen tråden min jeg [:)]

tror det må bli stonez assa.
kan umulig være godt for små føtter som ikke kan gå ennå, gå ha på stive vintersko? og når hun først begynner å gå, blir det sikkert vinglete med vintersko?
hmm gå for stonez kanskje? syns dette er så vanskelig jeg [X(]

ORIGINAL: babyto

Her går det enda i stonz. Og barnehagen er tydeligvis veldig fornøyd. Har vintersko også men hun går mye bedre ute i stonza enn i vinterskoene. God og varm er hun også så ser ikke noe problem med det[:)]

Sign! Lillemor går godt i dem, og de i bhg er kjempefornøyd og tar heller på henne Stonz enn sko. Nå er det sånn at ekspertene faktisk anbefaler minst mulig bruk av sko frem til 2 år, for de skal ikke ha så mye støtte rundt føttene når de enda lærer seg å gå ordentlig. Jeg mener du kan kjøpe Stonz med god samvittighet! [:)]

Gutten min brukte ikke vintersko før han kunne gå. Hadde sokkesko eller hva jeg skal kalle de fra ticket to heaven. de var vanntette og foret med fleece. Synes reimatec sine er så tynne jeg, men stonz har jeg aldri prøvd. Bae lest her inne at de fort blir slitt av krabbing,men det blir vel sko uansett

Man skal IKKE bruke sko når de ikke sko.
Ble frarådet det av de som jobbet i skobutikken tilogmed.
Tiril har gått i over en måned men blir ikke sko denne vintern.
Stonz er helt fantastiske og ho er mer fleksibel i føttene når ho setter seg ned og reiser seg opp,
uten harde klumper på beina. Også er det jo ikke bra for dem heller.
Jeg bruker ullstrømpebukse og ullsokker (hjemmestrikka) og ikke linerz.. funker helt supert.
Blir fort trangt med linerz og ull inni fleeceforet som er i stonz varmer veldig bra sammen.

ORIGINAL: råsadåsa

ORIGINAL: *trinemor*

joda, kan jo seff det. hvis man har god råd [8D] hehe.

vinterskoene jeg så på idag som jeg likte best er fra goretex og kosta 700, og stonz koster jo fort 700 med linerz...
kjipt med så stor utgift for noe hun bruker 1 sesong...

[&:]

Men er det virkelig nødvendig å bruke 700 kr på sko da?
Jenta mi har sko til 450 kr som er kjempegode!
Og tidligere brukte hun Reima fotposer, de koster vel rundt 200 kr tror jeg.
Vips, der har du sko og fotposer til under 700 kr! [:D]
OG av god kvalitet! [:D]

En bør ikke bruke sko på barn som ikke kan gå enda!

vi bruker både sånne reima vintersokker, og reima/ecco vintersko. [:)] Han her går, men er ikke så veldig glad i å ha på seg sko..

Hvis ungen ikke har begynt å gå før han/hun begynner i bhg, så hadde jeg gått for Reima/nameit/stonz eller en av de andre vind/vanntette sko-Tøflene.
Er ikke vits å kjøpe sviiiiin dyre gortex sko for bare ett par mnd. Er jo ikke sikkert ungen har begynt å gå heller før snøen er borte å våren kommer.
Da må man ha gode førstegangs sko.
Snuppa her er 10,5mnd når hun begynner i bhg i Januar. De to eldre brødrene hennes gikk ikke før de var rundt 14-15mnd.
Så kan jo nesten regne med at hun gjør det samme. Å de er jo ikke mye ute  når de er så små heller, så hvorfor kaste bort masse penger når du egentlig ikke trenger.
Så jeg kommer til å gå for Reima sine tror jeg. Nameit sine er jo utsolgt overalt.
Så kjøper jeg heller noen gode Førstegangs sko når våren kommer og hun begynner å gå.
Det er og veldig vansklig å få sko på så små barn syns jeg.

ORIGINAL: TonjeJenta

Man skal IKKE bruke sko når de ikke sko.
Ble frarådet det av de som jobbet i skobutikken tilogmed.
Tiril har gått i over en måned men blir ikke sko denne vintern.
Stonz er helt fantastiske og ho er mer fleksibel i føttene når ho setter seg ned og reiser seg opp,
uten harde klumper på beina. Også er det jo ikke bra for dem heller.
Jeg bruker ullstrømpebukse og ullsokker (hjemmestrikka) og ikke linerz.. funker helt supert.
Blir fort trangt med linerz og ull inni fleeceforet som er i stonz varmer veldig bra sammen.

samme her[:)]

så lenge ikke ungen går hadde jeg ikke brukt sko. Vi brukte reima sine sokkesko

Back
Topp