Stolt mamma :D

Mailykke2

Forelsket i forumet
Tuppemor sov fra kl 22 til kl 0715 i sin egen seng i natt:D eneste var at rundt halv 6 måtte jeg opp å gi sutten en del ganger, men hun sovnet heldigvis igjen :D godt for store og små det:D nå ønsker jeg sterkt at det fortsetter:D men hun er jo bare 2 mnd så kan igrunn ikke forvente det:p Men nå vet vi at hun kan:D

Så deilig :)

Lilly sover også hele natten nå. sovner som regel mellom 20 og 21 og sover til 6- 7. Var litt beskymret at det var for tidlig å sove så lenge når hun er 2 mnd, så godt å se at andre babyer også sover hele natta.

så deilig!
nå har lillegutt sovet 8 timer i strekk to netter på rad (før det var det 6 timer) bare litt knirkelyder i løpet av natten, men han sovnet av seg selv like fort som han våknet....
deilig!

en annen historie blir det med puppene... de er sprengt når jeg våkner, men det stbiliserer seg vel etterhvert hvis det fortsetter sånn....

Her har snuppa sovet 7 timer en gang, ellers er det 5-6 timer noe jeg er veldig fornøyd med! Men ammer litt oftere på morran for tenker hun har litt å ta igjen pluss puppene må tømmes! Vurderer å pumpe litt på morran, både for å bygge opp et lite lager i frysern men også for å vedlikeholde produksjonen..

Min kan nok sikkert også sove natten gjennom uten mat hvis vi regner at det er 7-8 t uten mat. Men jeg vekker henne om hun ikke våkner av seg selv, og da spiser hun som bare det! Jeg synes det er litt tidlig for henne å sove natten gjennom uten mat, hun er bare 2 måneder og har vel behov for det enda. Hun er ingen kjempe baby heller, legger akkurat passe på seg så hun følger de anbefalte grammene pr uke. Så jeg går ut fra at det er best for henne og få noen måltider i løpet av natten (noe som også er helt vanlig for barn som ammes når de er så gamle), og ikke minst for mine pupper!! :-)

Fitness skrev:
Min kan nok sikkert også sove natten gjennom uten mat hvis vi regner at det er 7-8 t uten mat. Men jeg vekker henne om hun ikke våkner av seg selv, og da spiser hun som bare det! Jeg synes det er litt tidlig for henne å sove natten gjennom uten mat, hun er bare 2 måneder og har vel behov for det enda. Hun er ingen kjempe baby heller, legger akkurat passe på seg så hun følger de anbefalte grammene pr uke. Så jeg går ut fra at det er best for henne og få noen måltider i løpet av natten (noe som også er helt vanlig for barn som ammes når de er så gamle), og ikke minst for mine pupper!! :-)

Jeg ammer jo ikke så merker det ikke på den måten. Nå skal det sies at hun ikke gjør dette hver natt og at det tydeligvis hører til skjeldenhetene:p men hun kan fint få mat kl 9 og ikke ville ha mat før kl 4 igjen:) noen ganger glimter hun til og sover mye lengre enn det:) Vår tulle er over gjennomsnittet lang og under gjennomsnittet på vekta, men hun følger sin kurve så jeg er ikke så redd for å la henne sove:) hun kan spise opp til 180 ml:p

Ja det er forskjell på flaskebarn og de som ammes, morsmelk er jo så lett fordøyelig og de blir dermed fortere sultne :-)  Jeg orker ikke ligge med spreng, det er så vondt og jeg får tette melkeganger med en gang og tendenser til begynnende brystbetennelse så fort de ikke blir tømt ordentlig. Det er vondt!!!

Fitness skrev:
Ja det er forskjell på flaskebarn og de som ammes, morsmelk er jo så lett fordøyelig og de blir dermed fortere sultne :-)  Jeg orker ikke ligge med spreng, det er så vondt og jeg får tette melkeganger med en gang og tendenser til begynnende brystbetennelse så fort de ikke blir tømt ordentlig. Det er vondt!!!

Vet akkurat hvordan det er, fikk en heftig betennelse dagen etter vi kom hjem fra sykehuset:/ skjønner deg godt:)

Hæææ?? Er dette vanlig jenter? Gråter nesten av misunnelse her,, junior våkner hver andre time hele natta og jeg bruker ofte en halvtime, time på å få han til å sove igjen... Prøvde å gi han litt mme i tillegg til mm i går men han liker det tydeligvis ikke(for han tar flaske med mm, men nekter mme).. Prøvde med litt sukker i, hjalp ingenting.. Ååå, jeg trenger litt mer søvn!! Vi står opp mellom 6-7 hver dag og han sovner ikke før kl 23-00 på kvelden,,.. Noen råd!???:)

Det er nok like normalt at de vil ha mat så ofte også...men skjønner at det er slitsomt! Jeg har god erfaring med å legge tidligere. Poden her legger seg nå 19.30, rett etter storebror. Sover da til mellom 24- 02 og våkner igjen mellom 03-06. I motsetning til brodern, er han glad i å ligge lenge om mårran og vil gjerne sove til 09.. Og det er KJEMPElenge for oss som er vant til å starte dagen mellom 05 og 06! :)

Prøver å legge han tidligere men han vil ikke sove alene gitt.. Nyt det heldiggriser;) håper det blir min tur etterhvert;)

mor&far<3 skrev:
Hæææ?? Er dette vanlig jenter? Gråter nesten av misunnelse her,, junior våkner hver andre time hele natta og jeg bruker ofte en halvtime, time på å få han til å sove igjen... Prøvde å gi han litt mme i tillegg til mm i går men han liker det tydeligvis ikke(for han tar flaske med mm, men nekter mme).. Prøvde med litt sukker i, hjalp ingenting.. Ååå, jeg trenger litt mer søvn!! Vi står opp mellom 6-7 hver dag og han sovner ikke før kl 23-00 på kvelden,,.. Noen råd!???:)

tror nok kanskje foreløpig det er mer normalt å sove kortere perioder. men jeg vet ikke....
plutselig så snur det og det er du/dere som sover lenge ;)

Back
Topp