STOLT :D

Veron

Glad i forumet
Vi har begynnt litt med potte trening når mini skal bæsje, og nå har hun bæsja på potten 2 dagar på rad! :D Og hun er jo bare 8 mnd!

Så har vi også begynnt og gi henne litt skive, så nå får hun grøt + en halv skive til frokost. 
Denna baby tiden har gått så fort! :O

Noen andre som har begynnt med potte trening?

nei, det har vi egentlig tenkt å vente litt med..
har hatt ca 20 (føles det som hvertfall) bæsjebleier idag så tror potte hadde blitt litt av et prosjekt! :)

Vi er heller ikke på den der med potte nå. Blir fort ett år eller to til for vår del. Men han har så vidt fått lov til å smake litt på småbiter av brødskivene våre. Det synes han er veldig spennende.

Er enig i at babytida går fort.

Her er vi godt i gang med potte, men det var egentlig ikke planen. Kun bæsjing da, begynte for akkurat en måned siden. Grunnen til det er at mini helst ville bæsje mens jeg skiftet bleia... Etterhvert kjente jeg igjen oppførselen hans når han måtte bæsje og det ca på samme tid hver dag. Dermed kjøpte vi potte og innførte bæsjing i stellet ved leggetid :-) Det funka fra første dag. Skjønner at du er stolt for det er jeg og! Vi har ingen plan om bleieslutt — dette er av hygieniske årsaker. Behagelig å slippe det på stellebordet og stinkebleier.

Vi startet når hun var rundt fem mnd, synes det var litt tidlig altså.. Men begynte tilfeldig da jeg skulle skifte bleie og så bæsjegrimasen komme, satt henne på do og etter det så prøver vi litt hver gang jeg ser hun må bæsje og hver gang vi skifter bleie. Hun tisser så godt som hver gang jeg holder henne over do, synes det er veldig morsomt :)

Maten er det verre med.. Her er det stort sett pupp som gjelder. Vi får ned noen få biter med grøt og grønnsaker, ting med klumper eller biter kommer i retur med en gang..

Nei, her er det storebror som driver med pottetrening. Jeg begynte for tidlig med storesøster, så det ble bare pes etterhvert - hun fikk et veldig anstrengt forhold til det hele. Minste har bæsjet på potte noen ganger når hun har vært litt forstoppet, men vi har ingen rutine på det og har heller ikke tenkt å begynne med det før hun kan sitte godt selv og er interessert i å sitte i ro på potta eller doen. Hos oss er minste fortsatt veldig baby og jeg føler ikke at babytiden er over. Er veldig glad jeg ikke skal jobbe på noen mndr enda, bare nyte tiden med lillesnuppa :-D

...og nå så jeg at innlegget mitt virket veldig negativt, det var ikke sånn ment altså! Kjempeflott at det fungerer for dere å begynne tidlig. Hadde jeg hatt bare en unge, ville jeg sikkert vært ivrigere på området jeg også (jeg var det, med første!) Men nå som jeg har tre, hvorav den midterste holder på med bleieslutt, holder det lenge! 

Her er det også storebror som holder på med bleieslutt :)

Mat er klumpfritt foreløpig.

Jennie har bæsjet på do siden hun var 5,5 mnd :)

Hun spiser skive med leverpostei eller prim til frokost, grøt til lunsj, middagsglass til middag og grøt eller skive til kvelds :)

Har kanskje hatt 10 bæsjebleier de siste 2 mnd :P 

Vi begynte med potte når han var 5,5 mnd.. Tok han på potte etter hvert måltid. det funker veldig!!!! Å han syns det er kjempegøy å sitte der.. vil ikke han mer så krabber han bare av potten:) Ingen tvang her...
 Do-sete er veldig populært også!:)

Back
Topp