Guest
Hei!
Jeg har en sønn på 4,5 år med språkvansker.Han forstår omtrent alt vi sier,men har store uttaleproblemer.Barnehagen ser ikke ut til å komme skikkelig igang med tegn til tale,og jeg må stå mye på for at han skal få voksne språklige rollemodeller.Barnehagen benytter stolsitting for å regulere atferd,-noe jeg absolutt ikke er komfertabel med.Dette ser jeg på som en veldig kortsiktig løsning.Barna trenger å lære alternativ atferd i gode perioder.
Da han begynte i barnehagen var han skrekkslagen,og fant ikke helt ut av rutinene på en god stund.Når han fikk tilsnakk som han ikke forsto kastet han leken sin fra seg.Det ble da bestemt at han skulle reguleres ved å sitte på stolen.Jeg syntes det var forferdelig å komme i barnehagen å få info om at de hadde måtte være 2 voksne for å gjennomføre stolsittingen.I denne perioden sluttet han helt å snakke.Han har siden den gang begynt å snakke igjen.Jeg har foreslått følelsesskolen.no, og steg for steg for barnehagen.Har du noen tips og gode råd?
Jeg har en sønn på 4,5 år med språkvansker.Han forstår omtrent alt vi sier,men har store uttaleproblemer.Barnehagen ser ikke ut til å komme skikkelig igang med tegn til tale,og jeg må stå mye på for at han skal få voksne språklige rollemodeller.Barnehagen benytter stolsitting for å regulere atferd,-noe jeg absolutt ikke er komfertabel med.Dette ser jeg på som en veldig kortsiktig løsning.Barna trenger å lære alternativ atferd i gode perioder.
Da han begynte i barnehagen var han skrekkslagen,og fant ikke helt ut av rutinene på en god stund.Når han fikk tilsnakk som han ikke forsto kastet han leken sin fra seg.Det ble da bestemt at han skulle reguleres ved å sitte på stolen.Jeg syntes det var forferdelig å komme i barnehagen å få info om at de hadde måtte være 2 voksne for å gjennomføre stolsittingen.I denne perioden sluttet han helt å snakke.Han har siden den gang begynt å snakke igjen.Jeg har foreslått følelsesskolen.no, og steg for steg for barnehagen.Har du noen tips og gode råd?