Stoler du på at skrittelleren teller riktig?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Kan man være sikker på at den er nøyaktig, eller skal man ta den med en klype salt?

Kjøpte meg en polar M400 på onsdag.
I dag sier den at jeg har gått 9878 skritt hittil, på 5 tiner og 10 min aktiv tid.

Min samboer, (og litt jeg og) synes det høres rart ut? Det høres mye ut.

Når jeg har hatt andre typer skrittellere (sånne man setter i beltet) så har man jo knapt kommet opp i 6000 skritt på en dag på jobben liksom...

Så, stoler du på din?

Min teller nøyaktig nok når jeg er ute og går, men den teller det også som skritt om keg f.eks rister armen litt hardt eller vugger vogna for at snuppa skal sove :p eller kutter grønnsaker o.l :p
Men siden jeg er obs på dette så tar jeg den heller av meg eller bruker den andre armen:)
Jeg har fitbit charge hr

Min teller nøyaktig nok når jeg er ute og går, men den teller det også som skritt om keg f.eks rister armen litt hardt eller vugger vogna for at snuppa skal sove :p eller kutter grønnsaker o.l :p
Men siden jeg er obs på dette så tar jeg den heller av meg eller bruker den andre armen:)
Jeg har fitbit charge hr
Ja jeg har jo opplevd at den ikke teller noen skritt også, så kan jo være det jevner seg ut i løpet av dagen.

Får tenke litt mer over når jeg bør ta den av evt for å få det mer nøyaktig

Sjekker det også opp mot skritteller på mobil - stemmer stort sett

Ja jeg har jo opplevd at den ikke teller noen skritt også, så kan jo være det jevner seg ut i løpet av dagen.

Får tenke litt mer over når jeg bør ta den av evt for å få det mer nøyaktig

Kan vel også stille inn om det er dominant eller non-dominant da, på min ihvertfall. Mulig du kan det på din og? :)

Om du har gått og vært mye aktiv så høres det riktig ut, pleier å nå rundt 10000 etter 5-6 timer på jobb selv om jeg er mye i aktivitet.

Kan vel også stille inn om det er dominant eller non-dominant da, på min ihvertfall. Mulig du kan det på din og? :)

Mhm. Det kan vel utgjøre en del om man bruker den på feil hånd i forhold til hva det står på i innstillingene.

Min teller ikke skritt under 5 stk. Og det blir myyyye smågåing ila en dag. Fram og tilbake fire skritt her og fire skritt der rundt på kjøkkenet feks. Hvis noen teller absolutt alle skritt får man fort mange fler.

Tror det som regel jevner seg ut. :)
Men prøver å ta den av når jeg feks bretter klær. Flere ganger har den vibrert og jublet fordi jeg har klart dagsmålet mens jeg bretter håndklær. :p

Hadde en for flere år siden. Den talte kun om jeg gikl over 7 skritt i slengen, så kunne være på beina en hel dag på jobb og kun ha talt opp noen hundre skritt fordi det var mye smågåing. Syns også den talte dårlig når den hang i beltet så festet den på sokken. Da var den mer nøyaktig.

Tror det som regel jevner seg ut. :)
Men prøver å ta den av når jeg feks bretter klær. Flere ganger har den vibrert og jublet fordi jeg har klart dagsmålet mens jeg bretter håndklær. :p
Tror min teller når jeg strikker og....
Ja sånne ting vil sikkert gi utsalg ja.

Får ta den av når man henger opp klesvask og da ;-)

Jeg var usikker og telte skritt mens jeg gikk til bussen en dag, og det stemte faktisk ganske bra. Den er elendig på trappe-telling da. Jeg gikk opp de 5 etg på jobb en dag, og den telte ikke noen.

Men det er jo viktigere å se på puls fremfor skritt. Jeg bruker fitbitn min når jeg rører meg (trener/ute på tur) og når jeg sover ikke ellers, for skrittene i mellom telles ikke om pulsen fremdeles ligger på hvilenivå, skal man ha som mål å gå min 10000 skritt for at det skal ha en helsegivende effekt så må pulsen opp. Da telles ikke skrittene i fra sofaen og til do, eller de skrittene som ble registrert når man pussa tenner

Litt skeptisk, den teller ikke nok skritt når jeg har handa på vogna når jeg triller turer, da må jeg legge armbåndet i jakkelomma for å få med alle skrittene. Har polar loop.

Back
Topp