Stoler du på andre her inne?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Jeg stoler ikke på alt her men stoler ikke blindt på legen eller andre heller...

Er det medisinske spørsmål, så snakker jeg som regel med helsepersonell, pleier sjeldent å be om råd om slikt på internett. Ellers på mer generelle spørsmål, så stoler jeg hverken mer eller mindre på folk her inne enn det jeg gjør i det virkelige liv. De fleste spørsmål som trenger råd har ikke fasit, og det som funker for noen, er ikke sikkert funker for meg. Vil ikke si at jeg tror dem lyver, bare at vi ikke er like. :)
Har fått veldig mange gode råd her inne opp gjennom årene da, og opplever stort sett at folk gir gode råd, og iallefall at tanken er god.

Men så har vi jo også dem som veldig åpenbart kommer med den ene skrønehistorien etter den andre. Men det ser jeg på som underholdning. :)

Absolutt ikke! Og det kommer helt an på hva slags tema det er snakk om selvsagt og. Er jo forskjell på "Hvor mange masker legger du opp til en kjøkkenklut på pinne 3?" og "Kan jeg blande voltaren og ibux?". Sånn for å sette det på spissen. (OG NEI, du kan ikke blande voltaren og ibux).

Stoler på deres meninger og tips mtp at jeg tror de mener det de sier. Om jeg tar det til meg er en annen sak. Sorterer ut det jeg ønsker og har det i tankene.

Absolutt ikke! Og det kommer helt an på hva slags tema det er snakk om selvsagt og. Er jo forskjell på "Hvor mange masker legger du opp til en kjøkkenklut på pinne 3?" og "Kan jeg blande voltaren og ibux?". Sånn for å sette det på spissen. (OG NEI, du kan ikke blande voltaren og ibux).

Hvorfor ikke?? (Ble jeg nysgjerrig på nå..haha) - ikke at jeg har gjort/gjør eller har tenkt tanken på det altså - men ble nysgjerrig :P

Hvorfor ikke?? (Ble jeg nysgjerrig på nå..haha) - ikke at jeg har gjort/gjør eller har tenkt tanken på det altså - men ble nysgjerrig :p

De er i samme legemiddelgruppe (NSAID) noe som kan gi økt risiko for bivirkninger som blødninger, magesmerter, magesår osv.

De er i samme legemiddelgruppe (NSAID) noe som kan gi økt risiko for bivirkninger som blødninger, magesmerter, magesår osv.

Så det blir snakk om overdosering ved å ta beggeB? Kan kan man ta reduser dose av begge, så vil det gå bra?
Haha.. Fortsatt ikke tenkt å prøve altså

Så det blir snakk om overdosering ved å ta beggeB? Kan kan man ta reduser dose av begge, så vil det gå bra?
Haha.. Fortsatt ikke tenkt å prøve altså

Ja det bli som en slags overdosering. Nei, det funker ikke å redusere dosen da det er to forskjellige virkestoffer. Det blir litt som å sammenligne lime og sitroner, de ligner på hverandre, kan brukes i noen tilfeller om hverandre men sammen kan det bli litt krøll (veldig enkelt forklart, men kanskje litt utydelig men fant ikke noe annet i farta). Det kan være små forskjeller i hvordan de virker i kroppen så det er umulig å finne ut hvor mye du må redusere hver enkelt med. Den dosen som står på pakka/resepten i hvert enkelt tilfelle er en dose som er forsket på og ansett som trygg å bruke.

Ja det bli som en slags overdosering. Nei, det funker ikke å redusere dosen da det er to forskjellige virkestoffer. Det blir litt som å sammenligne lime og sitroner, de ligner på hverandre, kan brukes i noen tilfeller om hverandre men sammen kan det bli litt krøll (veldig enkelt forklart, men kanskje litt utydelig men fant ikke noe annet i farta). Det kan være små forskjeller i hvordan de virker i kroppen så det er umulig å finne ut hvor mye du må redusere hver enkelt med. Den dosen som står på pakka/resepten i hvert enkelt tilfelle er en dose som er forsket på og ansett som trygg å bruke.

KAN MAN BLI DÅRLIG AV Å BLANDE LIME OG SITRON??????

:P

Neida..bare følte for å stille enda fler spørsmål siden du hadde oppklart så fint ;) takk for svar ;) hehe

Nei, jeg må stole på meg selv når det kommer til avgjørelser, men syns det er greit å få tips og råd her inne. :)

Back
Topp