Stoler du på andre her inne?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Om du lurer på noe, f.eks noe med tøybleier, eller amming og mme, og du får mange svar på det du lurer på, stoler du da blindt på de svarene som gis her?

Stoler ikke blindt på alt og alle, nei. Men tar til meg råd og tips som jeg har i bakhodet. Sånne medisinske råd og sånt er jeg veldig forsiktig med. Da dobbeltsjekker jeg helst.

Kommer jo litt an på hva det er snakk om, da. ;)

Nei, sorterer ut de tips og råd jeg synes høres logiske og passende ut. Medisinske spørsmål tar jeg med helsepersonell.

Uansett synes jeg det er greit å se hva majoriteten her mener om noe av og til, uten at jeg nødvendigvis følger det :-) Som Cosacita sier kommer det jo helt an på hvilket tema det er snakk om.

Det vil variere veldig, avhengig av hvilket tema det dreier seg om. Helsespørsmål med svar fra forumbrukerne er for eksempel ting jeg overhodet ikke stoler på (på bakgrunn av mine egne utdanninger). Tenker at det ofte er fint å få innspill og råd, enten det nå gjelder amming, økonomi eller for eksempel middag samt råd om hva andre ville gjort/sagt i spesifikke situasjoner. Råd man får på nettet kan jo komme fra hvem som helst. Det samme gjelder også her på BV. Det finnes utallige damer her inne med ulike bakgrunner, så selvsagt kan man få gode tips. Likevel er jeg ganske selektiv på hva jeg anser som temaer som egner seg for diskusjon på BV, hvilke saker jeg ønsker råd om og hvilke jeg absolutt ikke tar opp her inne :).

Det kommer helt ann på hva det gjelder og hvem som kommer med det. Er noen jeg stoler mer på enn andre her inne. Jeg stoler ikke på noe som gjelder medisinske spørsmål, det tar jeg med kvalifisert helsepersonell. På bakgrunn av mine helseutdanninger, så ser en mye feil her på forumet når det gjelder tråder med medisinske spørsmål.

Det kommer helt ann på hva det gjelder og hvem som kommer med det. Er noen jeg stoler mer på enn andre her inne. Jeg stoler ikke på noe som gjelder medisinske spørsmål, det tar jeg med kvalifisert helsepersonell. På bakgrunn av mine helseutdanninger, så ser en mye feil her på forumet når det gjelder tråder med medisinske spørsmål.
Signerer denne :)

Nei nei nei!

Forum er flott til idémyldring, men ikke til avgjørelser.

Enig med denne. Kan godt lufte litt på forum, men det er ikke forum egne og alene som gjør at jeg bestemmer meg for noe :p

Stoler ikke blindt på noen her inne, men det er ofte kjekt å se tips og råd fra mange andre. Spørsmål om helse/medisin tar jeg med helsestasjon/apotek/lege :)

Når det kommer til amming o.l. så er det er par her jeg stoler veldig på. De har lært meg mye mer enn barsel og helsestasjon har gjort. Og det er også et par her jeg stoler veldig på når det kommer til oppdragelse og pedagogikk. Alt som handler om helse og lover o.l. Må jeg sjekke opp selv etterpå, men forumet peker ofte i den riktige retningen.

Nei.
Ber om tips til ting som det ikke finnes fasitsvar på. Er det ting jeg må vite om er fakta eller ikke så finner jeg info andre steder fra sikre kilder, men kan godt spørre her inne i tilfelle de har noen kilder jeg ikke finner via Google.

Nei.
Ber om tips til ting som det ikke finnes fasitsvar på. Er det ting jeg må vite om er fakta eller ikke så finner jeg info andre steder fra sikre kilder, men kan godt spørre her inne i tilfelle de har noen kilder jeg ikke finner via Google.

Men jeg har lært mye her inne. Dvs lest ting her inne og så sjekket det opp på ammehjelpen/trygg trafikk/lege osv. Og det meste folk sier stemmer. Har også lært meg å se forskjellen på de innleggene som har fakta i seg og de som bare "har hørt fra bestemor at..." ;) Men sjekker alltid uansett.

• Liker
Reactions: BMC
Stoler ikke blindt på alt og alle, nei. Men tar til meg råd og tips som jeg har i bakhodet. Sånne medisinske råd og sånt er jeg veldig forsiktig med. Da dobbeltsjekker jeg helst.

Kommer jo litt an på hva det er snakk om, da. ;)
Samme her :)

Lært mye her inne og tar imot tips og råd ang mindre alvorlige ting... Syns også det er greit med meninger fra fler når det gjelder spørsmål uten noe fasit, ofte er jo flertallet stort mot et svar osv...

Når det gjelder medisinske ting spør jeg jo men ser an svarene og sjekker gjerne opp i ettertid :)

Jeg tenker at forum er forum, og internett er internett, så jeg tar det ikke veldig seriøst sånn sett.
Jeg syns det er skremmende at så mange heller spør fremmede på internett enn å kontakte helsevesenet om ting jeg ser det dukker opp spørsmål om her.

Jeg stoler på et par stykker her i forhold til mye, og så mistenker jeg at noen nick er opprettet at folk som kjeder seg og bare vil få tida til å gå siden trådene som opprettes ikke henger på greip i forhold til hverandre ;)

Back
Topp