Stoler dere på ultralyden?

Homers wife

Flørter med forumet
Jeg har fått ultralydtermin 2 uker (12dager) etter egen termin. Jeg fødte på egen termin sist, men det var bare 5 dager før ultralydtermin dengang. Jeg nekter å tro at ultralydterminen er riktig. Jeg har kjent liv siden jeg var 12 uker på vei, følte meg gravid rundt 30.august (hadde siste mens 10.august), og i det tidsrommet hvor jeg i følge ul-termin skulle blitt gravid hadde jeg og mannen min ikke sex i det hele tatt!!

På siste kontroll sa jordmor at SFmålet mitt kunne tyde på at min termin var riktigere enn ul-termin. Jeg er ikke så bekymret, regner med at babyen kommer ut i tide, men dersom den ikke gjør det, vil jeg være nesten en måned over egen termin før de setter igang fødselen...

Stoler dere blindt på ul-terminen?

Jeg stoler på ul-termin siden den faktisk ble tidligere enn mensterminen min. Men hadde jeg vært i din situasjon ville jeg nok stolt mer på menstermin og symfysemål! Du kan jo ta en ul senere også, for å se hva som blir sagt da?

Jeg hadde UL-termin og menstermin 05.01. UL-termin kunne nærme seg 01.01., sa legen, men gjorde ikke noe med det. Men jeg sa "hele tiden" at Vetle kom til å komme "før tiden", men det var fordi han hadde det så utrolig travelt inni magen. Og 21.12. meldte han sin ankomst. Fikk rett der, ja! [;)]

Eg er jaffal sikker på min termin.... Vet nøyaktig hvilken dag unnfangelsen fant sted, og både mens-termin og UL, kom frem til den samme datoen, nemlig 10.mai [:)]

Jeg vet at min egen termin er riktig i forhold til unnfangelsestidspunktet, men siden jeg fikk ul-termin 9 dager før synes jeg ikke det gjør så mye. Kan godt hende babyen kommer da uansett, og jeg slipper jo i hvertfall å bli altfor overtidig, ville synes det var mere "skummelt" hvis ul-terminen ble satt mye senere enn min egen.

hm,fikk ul termin 30 mai,mens min mens termin sier 15,Var hos jordmor i uke 19,og da var livmoren helt opp til navlen,noe jeg ikke trodde var vanlig før uke 21-er det noen som vet om dette stemmer?Satser på midt imellom de angivelige terminene.

Jeg stoler mest på menstermin sammen med sf-målet egentlig. Den uka jeg var til UL sa jordmora at jeg kunne være noe kortere på vei enn jeg trudde, men valgte å ikke endre menstermin til annet enn den datoen gynekologen hadde satt noen uker før (dagen etter menstermin). Jeg har bakovervendt livmor, og den førte til at sf-målene lå litt under gjsnittsstreken de to første gangene, men halvannen uke etter UL lå jeg visst godt i overkant. Det stemmer godt med alt det andre. (det er fysisk umulig at barnet ble unnfanget senere enn det mensterminen skulle tilsi, for mannen min var borte i 3 uker..)

Venninna mi venta barn før jul. menstermin var 5. desember, UL-termin 13.desember. Hun fødte 19.desember, men da var ungen kjempestor! Jordmor på sjukehuset mente at den lille var rundt 14 dager over... (altså stemte menstermin best der også)

Takk for mange svar. Jeg velger å stole på min egen termin. Skal til ultralyd i uke 32 for å se om morkaken har flyttet seg (delvis foranliggende på ultralyden i uke 19). Vil da spørre om størrelsen på babyen, og om det ser riktig ut i forhold til termin..

Eg fekk termin 3 veker etter opprinlig mens og legens første termin og får ikkje dette til å stemme ift mestruasjon og eggløysing.. eg ligg dessuten over mål i symfysemål. Så eg håper såinderlig det er min termin som stemmer...

Har dessuten ei vennine som fekk ul termin 2 måneder seinere enn mens termin, men det var fysisk umulig då hennes mann var på mil. oppdrag i 3 mndr, ho skifta forøvrig plass for ultrlyd (fra sj hus til privat klinikk) og fekk dato som stemmte overens med mens termin... Ho fekk beskjed om at jenta var liten av str og det var difor unøyaktig hos første ul. Ho fekk forøvrig jenta si til mens termin.. så det er håp ;)

Back
Topp