Stoler dere på kjønnet?

Holz08

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er nysgjerrig på hvor mange av dere som stoler på kjønnet dere har fått vite på ultralyd? :) Kanskje spesielt dere som ikke har fått vite 100% sikkert. Jeg var på ultralyd igår hos en veldig erfaren gynekolog og fikk til svar at han var 90% sikker på at det var en liten jente. Har fått beskjed fra overlege på sykehuset at han trodde det samme, men lillegullet var så vill at h*n ikke ville ligge i ro sååå lenge. Så var ikke lenge vi fikk se nedenfra og opp mot skrittet. Gynekologen igår sa at han ikke kunne se testikler eller penis, så han trodde det var jente. Jeg blir så usikker og synes det er liiiitt vanskelig å slå meg til ro med det, men vil jo så gjerne kjøpe litt fargeklær ;)

Her var jordmor ganske sikker, og siden hun har drevet med dette så lenge velger jeg å stole på det. Det at de ikke ser verken testikkel eller penis nå hadde jeg tatt som et sikkert tegn på var jente. Det vises ganske godt når det er gutt.
Hilsen mor til 4 gutter :laughing002

Hadde jenter sist og gutt nå, sett kjønn tre ganger på han her og ikke vært i tvil noen gang.

Her var jordmor ganske sikker, og siden hun har drevet med dette så lenge velger jeg å stole på det. Det at de ikke ser verken testikkel eller penis nå hadde jeg tatt som et sikkert tegn på var jente. Det vises ganske godt når det er gutt.
Hilsen mor til 4 gutter :laughing002

Ja det min mor også sier :) Gynekologen og overlegen som har tatt ultralyden på meg har fulgt henne tett opp i svangerskapet og har god erfaring. Så hun mener jeg burde stole på det... :nailbiting: Har ikke sett noen antydning til at det er gutt, har vært på fire ultralyder. 1 i uke 14, 1 i uke 20 og en nå i uke 24 Ikke så lett det her :scratch

Ikke tvil her på både ul i uke 15 og uke 21. Tydelig pung og tut :laughing002 Gutt nr 3 og sett det tydelig på alle :)

Her var alle tre jordmødrene under ultralyden helt sikker og det var ingen tvil (måtte ta OUL 2 ganger). Fikk også med ultralydbilder som viser tydelig hva som var mellom beina, man ser tisseluren veldig godt. Det er litt morsomt, da jeg fra dagen jeg fikk positiv test trodd at det skulle bli en gutt :D men sikkert helt tilfeldig det altså :happy:

Ja, her har vi fått klar beskjed om jente på to ulike ultralyder i uke 12 og 18, så satser på at det er rett:) skal på ny ultralyd i uke 32, så håper de ikke plutselig sier gutt - da får jeg nok litt sjokk:p

Vi fikk vite gutt på 18 uker og var hos lege ultralyd i går, og hun sa gutt. Så blir det nok gutt her.

Jordmor var ikke i tvil her, og viste oss veldig tydelig på skjermen hvorfor det ikke kunne være gutt. Så jeg stoler helt på at det er jente :)

Ja det min mor også sier :) Gynekologen og overlegen som har tatt ultralyden på meg har fulgt henne tett opp i svangerskapet og har god erfaring. Så hun mener jeg burde stole på det... :nailbiting: Har ikke sett noen antydning til at det er gutt, har vært på fire ultralyder. 1 i uke 14, 1 i uke 20 og en nå i uke 24 Ikke så lett det her :scratch
Stol på din egen dømmekraft, pleier som regel å være sann :) Her så vi heller ingen antydning til testikler eller penis når de skulle måle lårbeinet og babyen lå med bakdelen mot oss, er jo et ganske sikkert tegn. Pleier å se slike ting så sent i svangerskapet. Hadde vært noe annet dersom babyen hadde ligget med bena i kryss eller noe i den duren, da hadde jeg også blitt usikker :wideyed::rolleyes:

Med første såg vi selv på oul at det var gutt, var vanskelig å ikke legge merke til det:hilarious:

Denne gangen lurte jordmor/legen (hun sa ikke om hun var lege eller jordmor) med en gang om vi ville vite kjønn. Etter at jeg hadde svart ja, sa hun her er en jente, bort på andre tvillingen og sa gutt. Hun syns det var greit med an av hver for da var det ikke noe tvil om hvem hun målte på

Fått vite at de tror jente på tre ultralyder selv (uke 15, 18 og 20). Tror de syns det er vanskeligere å «garantere» jente siden man ikke har noe tydelig å se, men stoler likevel nok på det til å planlegge for jente. Syns jeg hadde jente-NUB i uke 11 (vet det er tidlig for å sjekke nubben) og Ramzi-metoden passer med uke 8 ultralyden, så selv om bare er teorier og ingen er sikre, så tenker jeg at det må jo nesten stemme ☺️ Hadde jentefølelse fra start her og ☺️

Stoler på gutt. Tydelig pung og tiss i uke 15 og 19 :)

Nr.1: vi ville ikke vite på UL, fikk gutt:Heartblue (jeg passa på å ikke se selv når de sjekka mellom beina)
Nr.2: jente på ordinær UL og fikk bekreftet på UL i uke 24. Vi følte oss helt sikre på at de hadde sett riktig på UL, fikk jente:Heartpink
Nr.3: gutt på UL i uke 12 og uke 18, fikk også bekrefter det i uke 35. Var veldig tydelig pung og tiss, fikk gutt:Heartblue
Nr.4 (denne graviditeten): på UL uke 12 fikk vi høre gutt, ordinær ultralyd i uke 18 så vi tydelig pung og tiss. Jeg stoler på resultatet og er sikker på at vi får gutt denne gangen:Heartblue:happy:

Jeg synes det har vært veldig lett å se kjønn på guttene, og på jenta var det tydelig at det ikke var noen pung eller penis, så med flere ultralyder hvor dere ikke har sett antydning til gutt ville jeg stolt på at det er jente:happy:

:dummy1:Har tenkt det samme selv.

På tul fikk vi vite gutt. Da hadde vi med kommende storebror og jeg tenkte at - ja det stemmer etter hva jeg trodde.

På oul måtte jeg dra alene, da fikk jeg til min store overraskelse vite at de trodde jente.

trodde ikke på det, så gikk tilbake til å kalle barnet, babyen.

Etter to uker, klarte jeg ikke å lure lengre så dro og fikk en tredje vurdering, fikk se bevis:hilarious: på at det er en jente. Fikk bilde i 3D mellom skrittet:dummy1:
Veldig overrasket!
Flere ganger tenker jeg på om det kan være sant selvom jeg har fått bevis:oops::joyful:

Jeg har hørt det kan være lettere å kjenne igjen om det er en gutt ved OUL dersom man ser pung og penis. Men ved tidlig ultralyd kan man oftere ta feil av gutt og jente fordi det fortsatt kan se litt likt ut ettersom klotoris kan være litt stor (relativt sett) mens størrelse på utstyret til gutten fortsatt er ganske smått. Tilsammen kan det likne litt.

Men stoler på at jeg får gutt for ble anslått det på både tidlig UL i uke 13 og OUL. Begge jordmødrene sa det var ganske tydelig da han viste seg godt fram.

En venninne av meg fikk vite at hun ventet en jente på tre ulike ultralyder, så overraskelsen ble stor da hun fikk gutten sin på brystet etter fødselen:hilarious: Det ble en rosa gutt første ukene, og så byttet hun det hun ikke hadde vasket enda:) De fikk høre etter fødsel at når man først tar feil på ultralyd så er det ofte den veien, for om de ser pung og tissefant på ordinær ultralyd så er det stort sett bankers. Men om de ikke ser gutteutstyret så kan det være gutt likevel, da denne ikke nødvendigvis ligger synlig for ultralyden.:)

Vi føler oss likevel godt trygge på det kjønnet vi fikk fortalt på ultralyd, og har faktisk kjøpt noe klær i typisk «kjønnsfarge». Personlig er jeg nemlig ikke så tradisjonell med rosa til jente og lys blå til gutt, så her har vi alle farger;)

Her var det ingen tvil om at det er gutt, skikkelig tut på han :Heartblue

Jeg har bare fått beskjed på OUL, og der var det en gutt❤️ Blei kjempeoverrasket fordi jeg hadde sånn jentefølelse, men ser jo tydelig at det er en tut der:hilarious: Gleder meg veldig til å få han i armene, og tror liksom at det skal komme en helt lik som han som er yngstemann nå:p

ingen tvil her:

Vedlegg

• E2C1AC8D-110D-44A1-A52A-70AC44E0CBE7.jpeg
    E2C1AC8D-110D-44A1-A52A-70AC44E0CBE7.jpeg
    26,2 KB · Visninger: 50
Back
Topp