Stole på kjønn?

Edm

Forelsket i forumet
Når jeg var på OUL ville ikke den lille vise seg frem, så jordmor så ikke kjønn. En legestudent kom inn for å lære seg å utføre OUL, og så på babyen nedenfra og opp - mente det kunne være ei jente. Stor sjanse for at hun tar feil pga måten hun så det på.

I går var jeg inn på ekstra UL pga blødning, hos overlegen på GYN. Hun sa det var ei jente i magen min, og når jeg spurte henne hvor sikker hun var, sa hun 95%.

Ville dere stolt på at det ligger ei jente i magen? Kjenner jeg fortsatt har behov for å kjøpe nøytralt, for jeg tror det kommer ut en gutt :p

Jeg har fått beskjeden to ganger om at det er ei jente, men magefølelsen har hele tiden sagt gutt. Derfor har vi ikke sagt det til noen for jeg er så usikker. Vi skal på 3D neste onsdag, så blir artig å se hva det er :-) har kun kjøpt rosa smokker vi, ikke noe annet.

J
Når jeg var på OUL ville ikke den lille vise seg frem, så jordmor så ikke kjønn. En legestudent kom inn for å lære seg å utføre OUL, og så på babyen nedenfra og opp - mente det kunne være ei jente. Stor sjanse for at hun tar feil pga måten hun så det på.

I går var jeg inn på ekstra UL pga blødning, hos overlegen på GYN. Hun sa det var ei jente i magen min, og når jeg spurte henne hvor sikker hun var, sa hun 95%.

Ville dere stolt på at det ligger ei jente i magen? Kjenner jeg fortsatt har behov for å kjøpe nøytralt, for jeg tror det kommer ut en gutt :p
Ja :)

Litt samme her.. Jordmoren sa a hu kunne uttale seg om ho slapp å garantere, men hun trodde det var en jente. Jeg har guttefølelse nå, og det hadde jeg sist også (da ble det jente). Har faktisk sagt til alle som har spurt at jordmoren troor det er en jente, tar hun feil så er det jo ikke min feil :p Ny UL i dag, så håper på et klart svar:)

Jeg lurer på det samme...her sa JM at det er 99.8% sikkert at det er en gutt. Om det kom ut en jente så skulle hun spasere herfra og til en annen by som ligger 2 timer unna med BIL...dit skulle hun gå om det ikke er en gutt.
Jeg trodde aldri at jeg kunne få gutter :p

Jeg klarer ikke falle helt til ro med at det er jente før jeg får høre det en gang til :p skal på 3d ul neste torsdag og håper hun vil vise seg fram da!

Var en spesia.ist på UL som tok oul hos oss og hun sa at dersom det kom ut en gutt her, da ville hun ha beskjed, for da måtte hun vurdere stillingen sin... så tror hun var ganske sikker... ;) Jeg har også hatt veldig sterk jentefølelse denne gangen (nok til at jeg hadde snikkjøpt et par rosa ting allerede før UL), så føler meg ganske trygg på at det er jenta vår som kommer nå.....

Og skulle det mot formodning komme ut en gutt, så er nok størst nedtur for mormoren som har storkost seg med å strikke i lilla og rosa og rødt. :p Vi har jo lagret det emste etter guttene, så ikke noe problem slik sett om det skulle komme en gutt til.....

Når de setter oddsen på over 90 % så stoler jeg på at de har sett det de skal se :) min jordmor sa at hun var nestem 100% sikker på gutt, men samtidig så så hun at feil skjer :) men jeg skulle få lov å kjøpe litt blått:p jeg har heldigvis litt nøytralt liggende, så ingen krise om det skulle vise seg å være jente:p

Vi stolte på det etter tre UL. Den tidlige var for tidlig og hun så ikke hva det var, men å ikke se det (når man har helt tydelig innsikt akkurat der, hehe) kan jo bety jente... Men vi fikk ikke svar da.

På neste var legen 99% sikker på jente. Også full sikt! Hvem enn det er som gjemmer seg der inne er ikke sjenert, slik jeg var :p

På OUL var dommen klar - Ja det er en jente. Og hun sjekket fra alle vinkler. Mini er slett ikke sjenert!

Ja vi kan jo selvsagt ende opp med en overraskelse, men vi har valgt å handle inn til begge kjønn, og nøytralt. Vi har også kjøpt gutteklær, fordi vi liker de! Sånne med dinoer, skjeletter, søte motiver man ikke finner i jenteavdelingen type ting. Det er uansett så smått at det ikke blir noen protester.

Synes det er trist at det er så stort gap mellom jente og gutteklærne, påtvungne kjønnsroller er litt kjipt. Som barn hatet jeg rosa, søtt og blomster og hadde mye gutteklær, uten at jeg ble en dårligere jente av den grunn... :D

Haha, tenker akkurat det samme.
Jordmor sa det er en jente, to ganger, var på UL i uke 16 og uke 19.
Men har hatt følelsen av gutt, så jeg føler meg ikke 100% sikker før vi har tatt 3d ultralyd!

Med første snupp, så tenkte jeg ikke over det en gang, stolte på hva jordmor sa, så aner ikke hvorfor jeg tviler sånn denne gangen :p

Var på 3d ul igår! Ingen tvil om at det er ei lita jente sa jordmor. Enda vi skjekka kjønnet i 2d men så det veldig tydelig :-)

Lurer også på mye av d samme!:) var på oul da JM sa jente , har bilde av d også men blir alikavell så usikker:p

Back
Topp