HelLa
Andre møte med forumet
Hei. Jeg var på kontroll hos fastlegen min på torsdag. Som vanlig må jeg vente en evighet på å komme inn, og selve kontrollen tar ikke mer enn et par minutter, det er også helt vanlig. Hun veier meg, sjekker urin, stikker meg i fingeren, måler magen og sjekker fosterets hjerterytme, alt på kort tid. Denne gangen mente hun at hjertefrekvensen til babyen var for høy, på 195. Hun henviste meg derfor til sykehuset, jeg måtte dit med en gang og fikk ultralyd og ble koblet til ctgmaskin. Ganske stressa og bekymra selv på det tidspunktet. Etter et par timer på sykehuset viser det seg at babyen har det helt fint og hjerterytmen var helt normal. Legen der spurte meg hvor lenge fastlegen hadde lyttet på babyens hjerte, og ba meg sørge for at neste gang jeg var der skulle hun bruke mer enn et par min på det. Fastlegen hører kanskje på hjerterytmen i 20sek, aldri lenger. Jeg blir litt irritert etter dette, syns alltid fastlegen er stressa, tar seg aldri tid til mine spm, og som førstegangsgravid har man naturlig nok ting man lurer på. Heldigvis var alt ok denne gangen, men jeg tenker at hva er poenget med å gå på kontroll hos fastlegen når de overhode ikke tar seg tid, og når de gjør slike feil som dette? Jeg klarer rett og slett ikke stole på legen min og det er en ekkel følelse. Andre med liknende erfaringer ang fastlegen sin?