StOlavs og corona

mammatilmathilde

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som vet hvordan det blir med oul der nå? Har ikke time før 1. April, men går jo å tenker på det. Finner så lite info på nett.. :p
Skal ha ultralyd på avd orkanger, så håper mannen kan bli med og det ikke blir utsatt :)
 
Slik jeg har forstått det kan ikke partner være med på ultralyd. Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men sto at alle som har time skal ha fått en sms med informasjon om dette. Jeg skal også til Orkdal neste onsdag og har ikke fått en sms om dette.
Skjønner veldig godt tiltaket så forbereder meg på å dra alene, men har et lite håp om at samboer får vært med!
 
Slik jeg har forstått det kan ikke partner være med på ultralyd. Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men sto at alle som har time skal ha fått en sms med informasjon om dette. Jeg skal også til Orkdal neste onsdag og har ikke fått en sms om dette.
Skjønner veldig godt tiltaket så forbereder meg på å dra alene, men har et lite håp om at samboer får vært med!
Jaa skjønner tiltaket veldig godt, håper bare mannen kan bli med :) Spent på hvordan det blir neste ukene. Når har du termin? :) Gøy å høre det er flere som hører til orkdal sykehus distriktet :p
 
Jeg bor i Trondheim, men fikk flyttet oul til Orkdal sykehus i morgen. Har ikke fått beskjed om at far ikke kan være med.
 
I følge St. Olavs sine egne sider har ikke partner lov til å bli med på OUL eller andre polikliniske timer :shifty:
 
I følge St. Olavs sine egne sider har ikke partner lov til å bli med på OUL eller andre polikliniske timer :shifty:
Så det nå :(
Polikliniske konsultasjoner
  • Oppsatte timer går som normalt hvis ikke annen beskjed gis.
  • Det er svært viktig å forholde seg til informasjon som sendes på SMS i forkant av timen.
  • Konsultasjoner via telefon vil forekomme. Du vil da bli oppringt av personalet i stedet for å møte i avdelingen.
  • Ledsager skal ikke være med på polikliniske konsultasjoner. Dette gjelder også ultralyd og poliklinikk på kveld og natt.
 
Jaa skjønner tiltaket veldig godt, håper bare mannen kan bli med :) Spent på hvordan det blir neste ukene. Når har du termin? :) Gøy å høre det er flere som hører til orkdal sykehus distriktet :p
Helt enig, er jo en like stor opplevelse for han og veldig greit med støtte dersom man skulle få kjedelige nyheter. Tenker å kjøre en videosamtale fra bilen dersom han ikke får vært fysisk tilstede. Har termin 25 august:) Bor faktisk bare et par hundre meter unna St. Olavs, men henvisningen min ble glemt av enten jordmor eller sykehuset så da jeg ringte inn for å purre var alt av timer på St. Olavs tatt:p
 
Jeg skal på St. Olavs for oul på fredag og har ikke hørt noe. Det står at man ikke skal ringe sykehuset, og at alle vil få en sms. Det vil si at om jeg ikke får en sms ila de neste dagene, ja da tar jeg han meg så får de betre meg slippe han inn sammen med meg. Sender de ikke ut den sms’en er det deres feil :)
 
Jeg skal på St. Olavs for oul på fredag og har ikke hørt noe. Det står at man ikke skal ringe sykehuset, og at alle vil få en sms. Det vil si at om jeg ikke får en sms ila de neste dagene, ja da tar jeg han meg så får de betre meg slippe han inn sammen med meg. Sender de ikke ut den sms’en er det deres feil :)
Det står jo på deres nettsider at det ikke er lov?
 
Vet ei som ikke viste om reglene, som var på OUL nylig (usikker på om det var Orkdal eller trondheim) han ble stoppa og fikk streng beskjed om at han ikke kunne bli med.
 
Det står jo på deres nettsider at det ikke er lov?

Ja, men det står at alle skal få sms også hahah. Jeg er er skikkelig stabeist. De kan jo ikke vite at alle går inn og sjekker der, så derfor så forventer jeg en sms hahah.
 
Vet ei som ikke viste om reglene, som var på OUL nylig (usikker på om det var Orkdal eller trondheim) han ble stoppa og fikk streng beskjed om at han ikke kunne bli med.

Det er DERES feil as. Kjenner jeg blir skikkelig irritert hahah. Hun må få beskjed om sånt. Dritteit at mann ikke får komme inn uansett syns jeg. Hva gjør en person ekstra om han ikke har hverken symptomer eller noe liksom. Sint hahah #skyldpåhormonenen
 
Man kan være smittet og dermed være en smittekilde selv om man ikke har symptomer. Det holder også at andre kan overføre smitte til et håndtak som man tar på, som man kan smitte videre. Vær så snill og tenk på andre med lavt immunforsvar, de som er syke, ansatte på sykehuset som er ekstra utsatt i disse tider osv. Det er en grunn til at sykehusene har innført disse reglene. Det er ikke for å være kjipe men de ønsker å minimere potensiell smitte.
Tenk heller på alternativer som Whats app/FaceTime osv, og gjør det beste ut av situasjonen.
 
Det er DERES feil as. Kjenner jeg blir skikkelig irritert hahah. Hun må få beskjed om sånt. Dritteit at mann ikke får komme inn uansett syns jeg. Hva gjør en person ekstra om han ikke har hverken symptomer eller noe liksom. Sint hahah #skyldpåhormonenen
De har nok nok arbeid for tiden (mange er kanskje flyttet over på aldre avdelinger der det er behov), om de ikke skal drive å sende SMS til alle i tillegg. SMS dersom timen er avlyst forventer jeg, men ellers så tenker jeg at jeg har et ansvar selv nå for tiden i å følge med på nyheter og på sykehusenes nettsider. Det er ikke vanskelig å finne frem til den informasjonen, det står ganske klart og tydelig over alt:)
 
De har nok nok arbeid for tiden (mange er kanskje flyttet over på aldre avdelinger der det er behov), om de ikke skal drive å sende SMS til alle i tillegg. SMS dersom timen er avlyst forventer jeg, men ellers så tenker jeg at jeg har et ansvar selv nå for tiden i å følge med på nyheter og på sykehusenes nettsider. Det er ikke vanskelig å finne frem til den informasjonen, det står ganske klart og tydelig over alt:)

Ja, kommer til å følge det, har bare lyst å være skikkelig vanskelig haha. Men har fått sms da, så alt er good!
 
Man kan være smittet og dermed være en smittekilde selv om man ikke har symptomer. Det holder også at andre kan overføre smitte til et håndtak som man tar på, som man kan smitte videre. Vær så snill og tenk på andre med lavt immunforsvar, de som er syke, ansatte på sykehuset som er ekstra utsatt i disse tider osv. Det er en grunn til at sykehusene har innført disse reglene. Det er ikke for å være kjipe men de ønsker å minimere potensiell smitte.
Tenk heller på alternativer som Whats app/FaceTime osv, og gjør det beste ut av situasjonen.

Ja, men om paret sammen har vært hjemme konstant o to uker så er smittefaren på begge to like stor. Og innpå der sitter man sammen, tar på det samme osv. Men så krise er det ikke. Verre med dem som må føde alene. En ultralyd klarer vi :)
 
Jeg var igår og det er ikke lov å ha med far eller ledsager nei. Er du på kveldspoliklinikk vil du i tillegg ha problemer med å slippe inn hvis du er mer enn en person. Grunnen til at de gjør dette er ikke for å forhindre smitte i den forstand at EN person gjør noe fra og til. Men, det er fordi de ikke ønsker store ansamlinger av personer på samme sted sa jordmor. Respekter at ting er sånn som de er nå, så kanskje vi faktisk får med oss far på fødsel tenker jeg! Jeg fikk ikke melding men ville følt meg dum om jeg stilte opp med far der etter jeg hadde lest på hjemmesidene
 
Back
Topp