Stokke tripp trapp

Emfi

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Mailykken 2025
Har sett på Stokke tripp trapp stol, men ønsker egentlig å kjøpe brukt. Virker som at det er forskjell på dem, at ikke nyfødtinnlegg og bøylene passer til alle. Hva skal jeg se etter på Finn, om jeg vil ha en stol der nyfødt og bøyle passer?

Mener den nye modellen er etter 2003. Jeg har fått en gammel stol og har newbornsete til. Det passer på, men «låser» seg ikke. Går an å file litt på rygg-delene for å tilpasse det. Hvis du søker opp bilder av ny/gammel Tripp trapp kan du se at det er litt forskjell på avstanden mellom de to rygg-delene, mener de har større avstand på den nye. Finnes forklaringer på nett på hvordan man kan tilpasse ny bøyle osv til gammel stol, men da må du sage litt i stolen osv.

Mener den nye modellen er etter 2003. Jeg har fått en gammel stol og har newbornsete til. Det passer på, men «låser» seg ikke. Går an å file litt på rygg-delene for å tilpasse det. Hvis du søker opp bilder av ny/gammel Tripp trapp kan du se at det er litt forskjell på avstanden mellom de to rygg-delene, mener de har større avstand på den nye. Finnes forklaringer på nett på hvordan man kan tilpasse ny bøyle osv til gammel stol, men da må du sage litt i stolen osv.

Tusen takk!:love7

Vi har en gammel og en ny. Den gamle var den første vi skaffa. Den fikk vi av familie. Da filte vi ned to hakk som skulle passe til newborn-setet og malte med gulvmaling og gulvlakk etterpå. Måtte kjøpe bøyle brukt på Finn. Selges ofte separat og ofte samme pris som stolen. Kjøpte nettopp en stol til, denne gangen på Finn, men nå ville vi ha den nye så vi også kan feste på bord til stolen. Hu eldste kommer til å bruke den med bord fra 8 mnd alder til to års alder eller før, og så kan minstemann overta den med bordet tenker jeg. Den med bøylen holder i massevis etter det.

Anbefaler for øvrig å kjøpe seler til stolen! Kjenner ingen som ikke har måttet gå til innkjøp av dette da alle ungene har villet reise seg og stå på stolen eller klatre på bordet, bare de er gamle nok. Vår tulle begynte med det da hu var rundt 8 mnd.

Nyfødt seter osv passer til alle stokke tripp-trapp stoler produsert etter 2003. Vet at mange har justert gammel stokke stoler og brukt sammen med, men det turte ikke vi og valgte å kjøpe en nyere modell brukt. Vi brukte også sånn babyseat frem til oktober i år (hun som blir eldst er nå ca 19mnd). Vi brukte det bordet en del i starten nå hun begynte å spise selv, og så bare en gang innimellom. Nå når nestemann kommer har vi en eldre modell stående som vi kommer til å ta i bruk til eldste, så overtar yngste den som nyfødt setet passer til.

Vi bruker ikke seler (og da ikke bøyle lenger heller), og det er strengt tatt ikke anbefalt mtp kvelningsfare (om ungen skal sette noe i halsen imens de spiser). Her begynte hun tidlig med å prøve å gå ut av stolen selv med bøyle på, men vi satt eller sto alltid ved siden av og passet på. I tillegg ble hun fort vant med at det ikke var lov til å gjøre. Vil likevel anbefale bøyle, og da er det lettere for ungen å også selvkorrigere om noe skulle sette seg litt i halsen på dem.

Back
Topp