Stokke Tripp Trapp vs Stokke Steps?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Vi har alltid hatt Tripp Trapp. Steps fantes ikke da de eldste var små. Skal flytte og vurderer å kjøpe Steps. Er det noen mer erfaringer fra begge stoler eller Steps her som vil tipse meg om hvilken stol som er å foretrekke?
Hvor lenge kan de bruke vippestolen/spebarnssetet på Steps?

Bare et innspill litt utenom; det finnes nå et nyere nyfødtsete til tripp trappen :happy:

Ja, jeg vet det. Jeg har det gamle da, arvet av en venninne, men frøken fjomp liker ikke å sitte i det. Selene er skikkelig drit å justere også. Det nye er kanskje forbedret, men siden jeg uansett må kjøpe nytt, så tenkte jeg undersøke om den andre løsningen kan være bedre. For oss.

Ja, jeg vet det. Jeg har det gamle da, arvet av en venninne, men frøken fjomp liker ikke å sitte i det. Selene er skikkelig drit å justere også. Det nye er kanskje forbedret, men siden jeg uansett må kjøpe nytt, så tenkte jeg undersøke om den andre løsningen kan være bedre. For oss.
Skjønner :happy:

Personlig liker jeg den klassiske tripp trappen best.

Jeg har kjøpt steps med babysete, men ikke fått tatt det i bruk ennå. Er i alle fall veldig fornøyd med utseende og stolen gjør ikke så mye ut av seg ved kjøkkenbordet som jeg synes tripp trapp gjør :)

Har fulgt med på de trådene som er laget om dette.. tripp trapp er jo den som er godt kjent, men vi ser jo fordeler med steps, kanskje det er noe vi skal vurdere når det nermer seg. Mannen synes også steps var finere.

Vi har gått til innkjøp av steps etter å hatt tripp trapp i 4 år. Jeg liker steps bedre, synes guttungen sitter bedre på den og den er ikke så stor. Og de lange beina på tripp trappen har jeg ikke ord på hvor mange ganger jeg har snubla i :p også synes jeg steps er finere, den matcher også stolene våre :p:D
Vi kjøpte den når guttungen var 4 år da, så hvordan den funker med babyseat ol vet jeg ikke.
Men vi er hvertfall godt fornøyd med steps.

Jeg liker tripp trapp, ikke erfaring med steps.
De lange beina på tripp trapp er der vel for at stolen ikke skal vippe like lett bakover?

Design messing så ser steps finest ut synes jeg, men har to sty tripp trapp stoler og veldig fornøyd med de. Nå vet jeg ikke med steps, men tripp trapp er utrolig slitesterk noe som er et stort pluss når den skal brukes i mange år.

Jeg elsket tripp trapp! Hadde selv som liten og brukte vel fra jeg var baby til jeg flyttet hjemmefra! De siste årene som kontorstol. Den passer til voksne også nemlig med den største platen øverst.

Begge jentene mine har fått nye tripp trapp stoler fra de var nyfødt, først med Newborn-setet, så bøylesettet. Min fireåring er ganske røff og klatrer og styrer. Stolen tåler det så fint. De kan ikke velte.

Jeg synes tripp trapp er finere enn steps. Spesielt nå i 2018 når vi er mer opptatt av naturlige og bærekraftige materialer. Plastikk er ikke spesielt fint synes jeg. Tre er et flott og levende materiale. Tripp trapp er kanskje 40 år gammel, men like aktuell, og tidløs. ❤️

(Jeg liker ikke det nye bøylesystemet heller, i plast, men bruker det fordi det er det som er tilpasset de nye tripp trapp stolene. Men de gamle bøylene i tre er SÅ mye finere...)

Back
Topp