Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så braVeldig fornøyd med vår, vi! Veldig god og stabil og trille, men også smidig. Føles fremdeles som ny å trille etter 2 år i daglig brukhar blitt trillet på de fleste underlag
Ser ingen behov for ny vogn til nestemann, er bare å plukke frem bagen igjen da den fremstår som ubrukt
Tusen takk for utfyllende svar, det var til god hjelpVi har Crusi, og er veldig fornøyd med den.
Samme bag- og sittedel, men Trailz er et bedre understell (tror jeg i alle fall). Veldig fornøyd med vår. Bagdelen er stor og lun. Vokste ikke ut av bagdelen slik mange gjorde på andre vogner.
Fikk masse skryt av helsesøster for å ha valgt en lysere vogn med lys innside. Svarte/mørke vogner blir raskere varme i solsteken.
Barnet kommer høyt opp, noe vi likte veldig godt. Om dere har BeSafe iZi Go kan den klikkes rett på understellet uten adapter.
Hadde kanskje vært greit om kalesjen på sittedelen kunne trekkes litt lenger ned, men det plaget oss aldri. Vi har parasollen som hører til, og med den er solskjerming aldri noe problem.
Vognen er lett å slå sammen og sette opp igjen, og veldig god å trille.
Kan varmt anbefale vognen både til byturer og på skogsbilvei. I mer ulendt terreng ville jeg hatt en lettere, mer sporty vogn.
Tusen takk for tips!Ta en titt på Vognvelgeren til Barnas Hus, den synes jeg var grei forrige svangerskap når jeg var helt ny i vognjungelen.
Litt forskjellig en bør tenke litt på;
Dette er litt av det jeg ikke hadde peiling på med førstemann. Er derimot fornøyd med valget vi endte med, selv om jeg vil ha ny vogn nå.
- Tyngde på vogn/understell
- Tar den stor plass? Er det plass i bilen til vognen?
- Tar du mye buss/trikk/tog, kan det være greit med en som ikke er alt for tung
- Trenger du svingbare hjul? Skal de i så tilfelle kunne låses?
- Tenker du å bruke sportsdelen, er det viktig for deg om den kan snus? Hvor lenge kan sportsdelen brukes med tanke på vekt og lengde?
- Skal du ha bilstoladapter? Passer i så tilfelle bilstolen faktisk bilen min? (riktig helling med base skal være 45 grader)
Trailz har tatt over for Crusi. Scoot vil jeg si er en litt forenklet/reisevariant av Trailz/Crusi. Har ikke testet den selv.Jeg vurderer også sterkt å kjøpe en stokkevogn. Vurderer både Stokke Crusi og Scoot, for forestiller meg at disse er lettere enn Trailz? Scoot ser jo nesten ut som en reisevogn fordi den blir veldig liten når den legges sammen, noe om er superpraktisk for oss. Men synes Scoot virker litt «jalla» i forhold til de andre.
Har også et øye for Xplory, men virker ikke som den er så populær i Norge? I landet jeg bor i er det nesten kun denne modellen som selges av stokkevognene faktisk. Bor i asiatisk storby.
Oj! Bruker de ikke bag i USA? Vil jo ikke ha baby i bilstol på lange trilleturerTrailz har tatt over for Crusi. Scoot vil jeg si er en litt forenklet/reisevariant av Trailz/Crusi. Har ikke testet den selv.
Stemmer at Xplory ikke er så populær i Norge. De jeg har sett med den (og det er ikke veldig mange) har hatt utenlandsk opprinnelse.
Vet ikke helt hvorfor den er så lite populær her, men for oss var det at styret går gjennom bagdelen/sittedelen noe vi ikke helt likte. Da må man ha en spesiallaget vognpose på vinteren. Vi ønsket å stå litt friere.
Den ser også veldig annerledes ut, og vi ønsket en mer tradisjonell vogn.
Hadde med vår til USA. Fikk enormt mye oppmerksomhet. Mange hadde hørt om Xplory, men ingen hadde sett de andre vognene til Stokke. Å ha bagdel er også helt fremmed for amerikanere flest. De bruker bare bilstolen.
Nei, de setter bare bilstolen på understellet. Tror (håper) ikke de driver med lange trilleturer sånn som vi gjør.Oj! Bruker de ikke bag i USA? Vil jo ikke ha baby i bilstol på lange trilleturer
Så merkelig. Det er jo en selvfølge for oss. Men de er kanskje ikke ute på trilleturer som oss, i skog og markNei, de setter bare bilstolen på understellet. Tror (håper) ikke de driver med lange trilleturer sånn som vi gjør.
Ble spurt mange ganger om hva slags vogn jeg hadde. Veldig mange syns det så deilig ut for babyen å ha en seng festet på vognen![]()
For oss er det også en selvfølge å bruke bakovervendt bilstol så lenge som mulig. I USA skal barnet sitte bakovervendt til det er 15 måneder, etter det snur de dem fremover.Så merkelig. Det er jo en selvfølge for oss. Men de er kanskje ikke ute på trilleturer som oss, i skog og markbare på kjøpesenteret
![]()
Såpass ja. En del å tenke på før man reiser da, om man ikke er klar over dette. Vi bomma på første utenlandsturer og måtte sitte uten barnesete i taxien fra flyplassen..For oss er det også en selvfølge å bruke bakovervendt bilstol så lenge som mulig. I USA skal barnet sitte bakovervendt til det er 15 måneder, etter det snur de dem fremover.
Heldigvis hadde vi med egen stol![]()
Er heldigvis flere der borte som har begynt å forstå viktigheten av å sitte bakovervendt lengst mulig, men de har fortsatt en lang vei å gå. Litt av problemet der er at det ikke finnes så mange bakovervendte stoler på markedet der som varer lenge nok. Litt av det samme problemet ser vi hos de store barnekjedene her, hvor de dessverre ofte anbefaler å snu ved 100cm fordi de ikke har inne stoler som er lange nok i ryggen. Finnes stoler som man kan sitte bakovervendt med til 125-135cm, men disse får en omtrent bare kjøpt på nett eller mindre og mer lokale barnebyer.For oss er det også en selvfølge å bruke bakovervendt bilstol så lenge som mulig. I USA skal barnet sitte bakovervendt til det er 15 måneder, etter det snur de dem fremover.
Heldigvis hadde vi med egen stol![]()
Trailz har tatt over for Crusi. Scoot vil jeg si er en litt forenklet/reisevariant av Trailz/Crusi. Har ikke testet den selv.
Stemmer at Xplory ikke er så populær i Norge. De jeg har sett med den (og det er ikke veldig mange) har hatt utenlandsk opprinnelse.
Vet ikke helt hvorfor den er så lite populær her, men for oss var det at styret går gjennom bagdelen/sittedelen noe vi ikke helt likte. Da må man ha en spesiallaget vognpose på vinteren. Vi ønsket å stå litt friere.
Den ser også veldig annerledes ut, og vi ønsket en mer tradisjonell vogn.
Hadde med vår til USA. Fikk enormt mye oppmerksomhet. Mange hadde hørt om Xplory, men ingen hadde sett de andre vognene til Stokke. Å ha bagdel er også helt fremmed for amerikanere flest. De bruker bare bilstolen.
Ja, vi stoler ikke på at vi får lånt eller leid utstyr vi er komfortable med. Pes å pakke med, men har alltid vært glade for å ha vårt eget.Såpass ja. En del å tenke på før man reiser da, om man ikke er klar over dette. Vi bomma på første utenlandsturer og måtte sitte uten barnesete i taxien fra flyplassen..
Ja, er klar over at det er vanskelig å finne bakovervendte stoler i USA. Gruppe 1 er i hovedsak forovervendt der borte. Helt klart er medvirkende til at barna snus tidlig.Er heldigvis flere der borte som har begynt å forstå viktigheten av å sitte bakovervendt lengst mulig, men de har fortsatt en lang vei å gå. Litt av problemet der er at det ikke finnes så mange bakovervendte stoler på markedet der som varer lenge nok. Litt av det samme problemet ser vi hos de store barnekjedene her, hvor de dessverre ofte anbefaler å snu ved 100cm fordi de ikke har inne stoler som er lange nok i ryggen. Finnes stoler som man kan sitte bakovervendt med til 125-135cm, men disse får en omtrent bare kjøpt på nett eller mindre og mer lokale barnebyer.