Stokke Trailz

Edm

Forelsket i forumet
Jeg har egentlig lyst på Emmaljunga, men i og med at den tar så stor plass vurderer jeg nå Stokke Trailz iom at den har den største bagen på markedet. Jeg synes Stokkevognen ser lite robust ut ifht Emmaljunga, men mulig jeg tar feil. I tillegg synes jeg også at sportsdelene ser ukomfortabel ut iom at de blir sittende så bratt.

Dere med erfaringer av vognen - kommenter gjerne positive og negative sider ved vognen. :)

Jeg har også sett på den. Likte bagdelen godt, men syntes ikke sportsdelen så god ut. Synes også at full liggestilling er viktig i sportsdel, å det får man jo ikke på Stokke. Blir emmaljunga på oss.

Jeg har en Emmaljunga Mondial duo combi til første jenta som er 11 måneder. Bagdelen synes jeg var veldig fin og vognen er robust (det finnes jo mange understell også). Bagen passet til hun var ca. 7-8 måneder og hun trivdes godt i den. Sportsdelen derimot, er jeg ikke så fornøyd med fordi den er så lav og egentlig litt klumpete og stor. Men den er en god sovevogn og hun trives i den. Vognen er fin fordi det er bare å klikke hele greia sammen og løfte den inn i bilen. Jeg er nærmere 180 og greit sterk så jeg håndterer den veldig lett. Men den tar jo nesten hele gulvplassen i bagasjerommet på stasjonsvognen.

Jeg fikk derimot øynene opp for Stokke Trailz da en venninne av meg har en slik. Bagen er også romslig, vognen i seg selv er mye høyere og passer meg bedre. I og med at bagen kan brukes lenge så ser jeg for meg at jeg hadde tatt i bruk sportsdelen når babyen etter hvert vil opp å sitte og følge med, og siden den er høy så er det god utsikt. Jeg vet ikke helt hvordan liggefunksjonen er i den rett og slett. Men vil jo tro det finnes full liggestilling?

Skjønner hva du mener i forhold til robusthet. Det er vel ikke så mye utvalg i understell til Trailz/Crusi og for meg som bor med nesten bare grusveier (og turområder) rundt oss, så tror jeg ikke den er førstevalget. Men den er helt super som asfaltvogn, kjøpesentervogn og slike ting. Veldig lett å styre med svingbare hjul foran.

Stor forskjell i pris på Emmaljunga og Stokke hvis man ser på bruktmarkedet. Jeg er veldig usikker hva jeg velger denne gangen (tror vi bruker Emmaljungaen i barnehagen som sovevogn til jenta vi har). Men jeg er ganske forelsket i Trailz. Spørs hva jeg får gubben med på! ;D

Her blir det trailz, så jeg er veldig interessert i erfaringene deres med den! Hos oss er det også mye grusveier, men den har jo gode lufthjul. Har hatt lyst på Stokke-vogn siden jeg fikk storesøster på 7, men da hadde de ikke den med lufthjul, og dermed var det ganske uaktuelt da..

Åååh, det var absolutt et bra innlegg :) Men er så skeptisk til sportsdelen :p
Ja, det er den jeg ser folk er skeptiske til. Men har saumfart nettet nå ( :D ) og leser at de som HAR vogna og sportsdelen synes den er bra og at det er uproblematisk å sove der for babyen/barnet. Og at de som er skeptiske er de som vurderer å kjøpe den (men som stusser på sportsdelen) :P

Sportsdelen blir for vår del tatt fram til neste år når det nærmer seg sommer, så da gjør det kanskje ikke så mye om den er litt åpen. Og til vinteren så kan man bruke vognpose de kan sitte i. Ser at man kan få kjøpt sånn vintertrekk til den av private folk som syr.

Noen kjøper bare understellet og bagdelen og selger den før de bytter over til sportsvogn tror jeg, for er stort sett bare det jeg har sett på finn gjennom tidene. Og de faller ikke så veldig mye i pris heller så man taper ikke så mye på det.

Tror jeg skriver ekstra mye her om den vogna fordi jeg prøver å overbevise meg selv. :D :D haha

Begge mine barn har vært veldig klart for å sitte mer opp allerede fra 4-5 mnd alderen. Gått over til sportsdel rundt den tiden/litt senere. Da bare for å vippe litt opp men fortsatt ha det lunt når de sover i vognen, noe de gjorde mye. Sportsbilen der ville jeg ikke brukt på vinteren :(
Har så lyst på vogna selv men da må jeg nesten kjøpe to :p

Begge mine barn har vært veldig klart for å sitte mer opp allerede fra 4-5 mnd alderen. Gått over til sportsdel rundt den tiden/litt senere. Da bare for å vippe litt opp men fortsatt ha det lunt når de sover i vognen, noe de gjorde mye. Sportsbilen der ville jeg ikke brukt på vinteren :(
Har så lyst på vogna selv men da må jeg nesten kjøpe to :p

Jeg kunne gjerne tenkt og kjøpe både Stokke og Emmaljunga. Synd det er av de dyreste vognene på markedet :p

Vi ville også ha Stokke trailz, men fordi storesøsken her også vil trille, så ble den for høy til at de kunne se forbi, ble heller en bugaboo cameleon3 :)

Ja, det er den jeg ser folk er skeptiske til. Men har saumfart nettet nå ( :D ) og leser at de som HAR vogna og sportsdelen synes den er bra og at det er uproblematisk å sove der for babyen/barnet. Og at de som er skeptiske er de som vurderer å kjøpe den (men som stusser på sportsdelen) :p

Sportsdelen blir for vår del tatt fram til neste år når det nærmer seg sommer, så da gjør det kanskje ikke så mye om den er litt åpen. Og til vinteren så kan man bruke vognpose de kan sitte i. Ser at man kan få kjøpt sånn vintertrekk til den av private folk som syr.

Noen kjøper bare understellet og bagdelen og selger den før de bytter over til sportsvogn tror jeg, for er stort sett bare det jeg har sett på finn gjennom tidene. Og de faller ikke så veldig mye i pris heller så man taper ikke så mye på det.

Flere jeg ser har vognpose i sportsdelen og et godt regntrekk over som beskytter mot vind og storm :)

Jeg har siklet mer og mer på den i det siste (og ALLE har den jo, så jeg ser den jo ofte) men så dro jeg på butikken idag for å "ta på" den..

Jeg er forelska.

Som flere, i BAGvogna :) Ikke sportsdelen.

Black Melange! :D Er sååå fornøyd! Skal bruke sportsdelen til hun på 11 fram til september. Første jeg gjorde når hun sto opp i mårres var å putte henne i sportsdelen! Hun digga den! :P

Big edit: Hun på 11 MÅNEDER. :D lol

Haha utrolig morsom tanke på en 11 åringen i den vogna :D

Gratulerer med ny vogn! Veldig fin farge :)

Black Melange! :D Er sååå fornøyd! Skal bruke sportsdelen til hun på 11 fram til september. Første jeg gjorde når hun sto opp i mårres var å putte henne i sportsdelen! Hun digga den! :P

Big edit: Hun på 11 MÅNEDER. :D lol

Åh, heldige deg! Her har mannen satt 3500 som maks på vogn, så drømmen om Trailz brast med mindre mamma betaler for vognen..

Back
Topp