Stokke stol

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Ja jeg vet det er tidlig, og dette blir langt, men babysyke meg har planlagt utstyr i evigheter :p For meg er det viktig at babyen kommer opp i høyden til oss mens vi er samlet rundt bordet, og at jeg har en ergonomisk måte å mate babyen på fra den skal få fast føde til den kan sitte selv :) Vi trenger i tillegg en vippestol, rett og slett fordi de er gull verdt :p

Har før tenkt at det åpenlyse valget er tripptrappstolen med Newborn Seat, og babybjorn vippestol. Men så har jeg oppdaget det nye fenomenet Stokke Steps! Der har man en høystol som man fester Stokke vippestol på, det er helt genialt! Det er jo tre ting i en! Newborn setet er jo ubrukelig av stolen, så tenker steps er mer anvendelig.

Så da er spørsmålet mitt til dere som har erfaringer, Steps eller Tripptrapp?

Vi har tripp trapp med nyfødtsete. Og babybjørn vippestol som jeg mener er den eneste vippestolen som duger.
I tillegg er den lett å ta med seg rundt omkring.
Vi brukte ikke nyfødtsete så mye av den enkle grunn at vi bodde i et kott på 40 kvadrat og da holdt med med vippestolen. Brukte den til lek, å roe babyen og etterhvert mating.

Stokke steps er kanskje fin, men ufattelig dyr! Uaktuelt å kjøpe noe til den prisen. Sånne stoler en en ting som er fint å kjøpe brukt.

Vi kjøpte ny, men betalte 900 kr for tripp trapp. Vet ikke om de er å få på tilbud lenger?

Har ikke studert den sånn veldig nøye, men syns det ser ut som mye stoff på Stokke steps.. Og dermed mye å kline ned :) vi hadde newborn setet til tripp trapp sist, var superfornøyd. Sønnen min brukte den lenge! Så jeg går for den igjen :)

Vi har hatt tripp trapp med Newborn setet til begge to. Brukt masse!!
Anbefaler ekstra trekk ;)

Her kommer jeg til å gå for tripptrapp med newborn sete :)
Også vippestol ved siden av det om jeg trenger :)

Vi har tripp trapp med nyfødtsete. Og babybjørn vippestol som jeg mener er den eneste vippestolen som duger.
I tillegg er den lett å ta med seg rundt omkring.
Vi brukte ikke nyfødtsete så mye av den enkle grunn at vi bodde i et kott på 40 kvadrat og da holdt med med vippestolen. Brukte den til lek, å roe babyen og etterhvert mating.

Stokke steps er kanskje fin, men ufattelig dyr! Uaktuelt å kjøpe noe til den prisen. Sånne stoler en en ting som er fint å kjøpe brukt.

Vi kjøpte ny, men betalte 900 kr for tripp trapp. Vet ikke om de er å få på tilbud lenger?
Finner ikke noe særlig som selges brukt her, da må det sendes så langt at det ikke lønner seg. Jeg regnet på det, det blir billigere for oss med steps enn Tripptrapp ogbabybjorn :p men skjønner hva du mener da, syns begge er veldig dyre. Har hørt mye skryt av babybjorn sin vippestol da!

Har ikke studert den sånn veldig nøye, men syns det ser ut som mye stoff på Stokke steps.. Og dermed mye å kline ned :) vi hadde newborn setet til tripp trapp sist, var superfornøyd. Sønnen min brukte den lenge! Så jeg går for den igjen :)
Ja den ser veldig paddet ut, men på bildet ser det egentlig ut som om newbornsetet også er det. Har ikke sett på noen av de i butikk enda så.

Vi hadde tripp trapp uten newborn setet, og en babybjørn vippestol. Brukte vippestolen når vi matet han, og så satt han i tripp trapp stolen når han skulle spise selv (ikke lenge av gangen den første tiden, da ;)) Babybjørn sin vippestol er genial med det trekket du bare drar av og hiver i maskinen, og kan brukes på vranga. Vurderer newborn seat denne gangen, hvis jeg kommer over noe billig brukt :) Og så må vi vel få oss ennå en tripp trapp stol, så de har hver sin :)

Vi hadde tripp trapp uten newborn setet, og en babybjørn vippestol. Brukte vippestolen når vi matet han, og så satt han i tripp trapp stolen når han skulle spise selv (ikke lenge av gangen den første tiden, da ;)) Babybjørn sin vippestol er genial med det trekket du bare drar av og hiver i maskinen, og kan brukes på vranga. Vurderer newborn seat denne gangen, hvis jeg kommer over noe billig brukt :) Og så må vi vel få oss ennå en tripp trapp stol, så de har hver sin :)
Ja jeg brukte også vippestol når jeg matet min første, men har fått store ryggproblemer etter det, så nå er det helt umulig for meg å sitte på den måten man gjør da :p
Hadde vært så mye lettere hvis vi bodde sørpå, der selges det alltid noe pent brukt! Kan ikke huske sist jeg så en tripptrappstol til salgs her, som var ny nok til å bruke newbornseat :p

Vi har tripp trapp, savnet nyfødsete sist. Skal ha det denne gangen :) Har sett stokke steps, men kommer nok til å kjøpe ny tripp trapp denne gangen også :)

Men tripp trappen kan du jo ha i mange mange år, kan du det med steps?
Jepp det er samme opplegg, det er bare nytt design :) Jeg syns den er finere enn den vanlige tripptrappstolen, men det betyr ikke så mye da. Tenker det som avgjør er den totale prisen og funksjonaliteten :)

Aah, googlet di nå. :) var knall kule :)
Ja de er det! :) Jeg som har jobbet så lenge i bhg tenker nesten på Tripptrapp som en typisk instutisjonsstol, kunne gjerne tenkt meg Steps :)

Har ikke sett på steps, men har tidligere vært veldig fornøyd med newborn setet til tripp trapp. Tar ikke så veldig mye plass og kan stables om du tar vare på esken, men var virkelig gull verdt frem til 6 måneders alder.

Skulle jeg kjøpt ny hadde jeg nok kjøpt steps! Men nå ar vi arvet en gammel tripp trapp, så har fått newborn kit fra svigers! :)

Den steps var jo bare knallfin! Nesten litt bittert at vi har den vanlige fra før, føler jeg må kjøpe en lik denne gangen.. men skulle mye heller hatt to av de steps-stolene!! :D

Ja de er det! :) Jeg som har jobbet så lenge i bhg tenker nesten på Tripptrapp som en typisk instutisjonsstol, kunne gjerne tenkt meg Steps :)

Da hadde jeg absolutt kjøpt en steps:) tror ikke du angrer :) vi har allerede 2 tripp trapper fra før så blir nok å skaffe en til :p

Den steps var jo bare knallfin! Nesten litt bittert at vi har den vanlige fra før, føler jeg må kjøpe en lik denne gangen.. men skulle mye heller hatt to av de steps-stolene!! :D
Hehe ja man må jo matche :p

Skulle jeg kjøpt ny hadde jeg nok kjøpt steps! Men nå ar vi arvet en gammel tripp trapp, så har fått newborn kit fra svigers! :)
Ja det er fint å arve, hvis vi hadde muligheten til å få tak i en brukt Tripptrapp billigere så hadde det helt klart blitt det :)

Back
Topp