Elsker Steps!!
Har til begge to og mini som kommer skal få sin egen. Eldste på 3 år skal få ha sin enda lengre. Hatt siden de begge var nyfødt.
Men, som med alt annet er det plussider og minussider. Mine foreldre kjøpte tripptrapp med alt utstyr for å ha når vi er der, så har litt sammenligningsgrunnlag. Jeg har ikke tenkt noe på minussidene til Steps, men nevner de for informasjonsgrunnlag
Plussider ved Steps:
- Enkel å rengjøre!
- Fin å se på
- suuuperenkel å justere fra bøyle til vanlig stol og å justere høyden på fotstøtten. Gjort på null komma niks! (Tripp trapp er et herk syns jeg, må løsne med umbraco for å bytte høyde på fotstøtten feks Og strammes stolen skjevt så blir stolen skjev, bare å løsne/stramme på nytt, likevel)
- Buet rygg som gjør at ungen sitter fint og trygt (syns tripptrapp er fort gjort for en liten som er sluttet med bøyle og tippe utfor på sidene)
- Romslig setet både vanlig og med bøyledelen
- Enkle seler (liker ikke tripptrapp sine!)
- to justeringsmulighet på ryggen i bøyledelen (har «romslige» barn og tripptrapp med bøyle og pute er trang)
- spisebrettet er superenkelt å ta av og på og er stort og romslig (syns tripptrapp sitt er lite)
Minussider ved Steps:
- Beina på stolen (som av HMSgrunner står en del ut) er lett å stompe i. MEN, en lærer seg fort å unngå de
Gjester stomper gjerne.
- Babystolen er litt stor og har kun én vinkel. Føles kanskje litt bratt helt i starten. (Den nye tripptrapp babystolen har flere vinkler, ser sååå genial ut!) brukte babystolen masse, og babystol-brukstid er kort i forhold til resten av brukstiden på stolen.
- Setehøyden på stolen kan ikke justeres (som en kan på tripptrapp). Ikke følt det som en issue.
- lettere å få tripptrapp inntil bordet enn Steps som er buet, så blir kanskje noe mer gris med Steps (bare en liten tanke jeg har gjort meg)
- rødlig mat (typisk tomatholdig) gir litt farge på plasten (det gjør det kanskje også på tripptrappen? Der vet jeg ikke) Men det går vekk over tid. (Og hjelper med jif skurekrem)
- relativt ny så selges få brukte
NB! I dag, såvidt meg bekjent, kan en velge å bare kjøpe babystolen som festes på stolen og ikke med vippefunksjon. Jeg syns ikke at den brukt som vippestol er noe som helst å samle på. (Har to stk babybjørn i stede her for å si det sånn) Så anbefaler å ikke bruke ekstra penger på å få med vippestolfunksjonen.
Lykke til med valget. Tenker du blir kjempefornøyd uansett!
Hilsen en som er alt for interessert