Stokke steps eller tripp trapp?

Malen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Julilykke 2023
Har noen erfaringer med disse, og hvilken foretrekker dere? :happy: og hvorfor?
Vi hadde i utgangspunktet tenkt tripp trapp, men jeg synes rett og slett steps er SÅ mye finere :Heartred

Hvordan er nyfødtdelen? Såvidt jeg har forstått er nyfødtdelen på steps rett og slett vippestolen(?), hvordan funker dette?

.har hatt teip trapp til begge mine. Skulle jeg kjøpt ny må hadde jeg kjøpt steps. Ikke mye erfaring, men en venninne har hatt begge og jeg har sett og brukt steps litt der :)

Jeg har ingen erfaring med steps, men er superfornøyd med tripp trapp. Kommer til å bruke de til tvillingene (har to, siden jeg har to barn fra før). Eldste bruker den ennå, hun er 8,5 år. Liker at den passer til barna blir store. Tenker bruken er ganske lik for de to, og at det er smak og behag som avgjør. Jeg vil ikke kjøpe to nye når jeg har to fra før.

Vi har tripp trapp til de to vi har, men vurderte steps nå-men så fant jeg tripp trapp på tilbud på babycare, så da ble det det igjen. Tripp trapp er en veldig god stol da, ikke uten grunn at den er en klassiker.

Ikke prøvd steps, men veldig fornøyd med tripp trapp :)

Vi har steps til ettåringen, og tenker å kjøpe en til til babyen :) Det er vippestolen som er sånn til nyfødt ja, også kan man kjøpe et sånt plastsete med stropper som de kan sitte i når de begynner å sitte (https://www.stokke.com/NOR/no-no/34...fDHhzsU4vWgVrlQbnpmXQqDRBqVfwShAaAqt1EALw_wcB)

Er selv oppvokst med tripp trapp, og det er det begge besteforeldreparene har hjemme hos seg. Funker bra det også, så ingenting på klage på på den heller :) Men jeg har inntrykk av at setet på selve stolen er dypere på steps enn tripp trapp. Jeg kan sitte fint på steps-stolen til gutten vår, men tror ikke jeg ville fått plass til hele rompa mi på en tripp trapp (her må noen med mer erfaring bare motsi meg altså :p). Jeg tenker i alle fall at det er en forskjell :) Det er nok derfor det er sånn baby-stol til steps også, for at selve stolen er ganske romslig, så for at en baby skal ha god nok støtte så trengs det mindre sete. Men utenom det tror jeg det er som de over her skriver: smak og behag :) Begge er fine, på hver sin måte. Tripp trapp er klassisk og steps ser litt mer moderne ut, men begge er fine og veldig kjekke :) Og begge kan brukes lenge :happy:

Vi har steps til ettåringen, og tenker å kjøpe en til til babyen :) Det er vippestolen som er sånn til nyfødt ja, også kan man kjøpe et sånt plastsete med stropper som de kan sitte i når de begynner å sitte (https://www.stokke.com/NOR/no-no/34...fDHhzsU4vWgVrlQbnpmXQqDRBqVfwShAaAqt1EALw_wcB)

Er selv oppvokst med tripp trapp, og det er det begge besteforeldreparene har hjemme hos seg. Funker bra det også, så ingenting på klage på på den heller :) Men jeg har inntrykk av at setet på selve stolen er dypere på steps enn tripp trapp. Jeg kan sitte fint på steps-stolen til gutten vår, men tror ikke jeg ville fått plass til hele rompa mi på en tripp trapp (her må noen med mer erfaring bare motsi meg altså :p). Jeg tenker i alle fall at det er en forskjell :) Det er nok derfor det er sånn baby-stol til steps også, for at selve stolen er ganske romslig, så for at en baby skal ha god nok støtte så trengs det mindre sete. Men utenom det tror jeg det er som de over her skriver: smak og behag :) Begge er fine, på hver sin måte. Tripp trapp er klassisk og steps ser litt mer moderne ut, men begge er fine og veldig kjekke :) Og begge kan brukes lenge :happy:
Setter man setet langt ut på tripp trapp kan jeg fint få plass på den :p men jeg syns det er hardt å sitte på..
Uansett:. Begge stolene er nok supre, her var det fornuften som spilte inn ved å ikke kjøpe ny når vi har tripp trapp :facepalm:

Har kun erfaring med tripp trapp selv. Og det er jo en klassiker som "alle" er fornøyd med. Ikke prøvd med newborn sete selv enda men det kjøper vi til minien som kommer.
For meg så ser bruksområdene for begge veldig like ut. Så tenker det er litt smak og behag.
Her kom vi over en bekjent som solgte en rimelig tripp trapp stol og valgte å kjøpe den.
Steps ser litt mer moderne ut så vi hadde muligens gått for den om vi skulle kjøpe ny.

Setter man setet langt ut på tripp trapp kan jeg fint få plass på den :p men jeg syns det er hardt å sitte på..
Uansett:. Begge stolene er nok supre, her var det fornuften som spilte inn ved å ikke kjøpe ny når vi har tripp trapp :facepalm:

Ok, da går det nok for mye av det samme, ja :p

Elsker Steps!!:Heartblue:Heartpink:Heartred
Har til begge to og mini som kommer skal få sin egen. Eldste på 3 år skal få ha sin enda lengre. Hatt siden de begge var nyfødt.

Men, som med alt annet er det plussider og minussider. Mine foreldre kjøpte tripptrapp med alt utstyr for å ha når vi er der, så har litt sammenligningsgrunnlag. Jeg har ikke tenkt noe på minussidene til Steps, men nevner de for informasjonsgrunnlag :)

Plussider ved Steps:
- Enkel å rengjøre!
- Fin å se på
- suuuperenkel å justere fra bøyle til vanlig stol og å justere høyden på fotstøtten. Gjort på null komma niks! (Tripp trapp er et herk syns jeg, må løsne med umbraco for å bytte høyde på fotstøtten feks Og strammes stolen skjevt så blir stolen skjev, bare å løsne/stramme på nytt, likevel)
- Buet rygg som gjør at ungen sitter fint og trygt (syns tripptrapp er fort gjort for en liten som er sluttet med bøyle og tippe utfor på sidene)
- Romslig setet både vanlig og med bøyledelen
- Enkle seler (liker ikke tripptrapp sine!)
- to justeringsmulighet på ryggen i bøyledelen (har «romslige» barn og tripptrapp med bøyle og pute er trang)
- spisebrettet er superenkelt å ta av og på og er stort og romslig (syns tripptrapp sitt er lite)

Minussider ved Steps:
- Beina på stolen (som av HMSgrunner står en del ut) er lett å stompe i. MEN, en lærer seg fort å unngå de :hilarious: Gjester stomper gjerne.
- Babystolen er litt stor og har kun én vinkel. Føles kanskje litt bratt helt i starten. (Den nye tripptrapp babystolen har flere vinkler, ser sååå genial ut!) brukte babystolen masse, og babystol-brukstid er kort i forhold til resten av brukstiden på stolen.
- Setehøyden på stolen kan ikke justeres (som en kan på tripptrapp). Ikke følt det som en issue.
- lettere å få tripptrapp inntil bordet enn Steps som er buet, så blir kanskje noe mer gris med Steps (bare en liten tanke jeg har gjort meg)
- rødlig mat (typisk tomatholdig) gir litt farge på plasten (det gjør det kanskje også på tripptrappen? Der vet jeg ikke) Men det går vekk over tid. (Og hjelper med jif skurekrem)
- relativt ny så selges få brukte

NB! I dag, såvidt meg bekjent, kan en velge å bare kjøpe babystolen som festes på stolen og ikke med vippefunksjon. Jeg syns ikke at den brukt som vippestol er noe som helst å samle på. (Har to stk babybjørn i stede her for å si det sånn) Så anbefaler å ikke bruke ekstra penger på å få med vippestolfunksjonen.

Lykke til med valget. Tenker du blir kjempefornøyd uansett! :D

Hilsen en som er alt for interessert :hilarious:

Har noen erfaringer med disse, og hvilken foretrekker dere? :happy: og hvorfor?
Vi hadde i utgangspunktet tenkt tripp trapp, men jeg synes rett og slett steps er SÅ mye finere :Heartred

Hvordan er nyfødtdelen? Såvidt jeg har forstått er nyfødtdelen på steps rett og slett vippestolen(?), hvordan funker dette?
Har tripptrapp på jobb i barnehagen, og steps hjemme fordi den er finere, lettere å justere og passer bedre hjemme hos oss. Lettere å vaske også!
Nyfødtdelen kan taes av og slås ut til vippestol ja, det fungerer kjempebra og da slipper man enda en dings... vippestolen har justering så den passer til både tunge og lette barn. Mi brukte ikke vippestol så mye så var greit nok for oss. Liker også småbarnsdelen med brett godt, lett å sette på og ta av både brett og sete, og justering på ryggen etter hvor stort barnet er. Jenta mi slutta med småbarnsete hjemme lenge før hun slutta med bøyle på tripptrapp i bhg, setet er dypere på steps så jeg syns den er sikrere sånn. Og hjemme var vi jo 1:1 eller 2:1 under måltid i motsetning til i barnehagen.
Steps tar mye gulvplass da - beina står ganske langt ut. Men det gjør tripptrapp-beina også, bare på en annen måte så de er lettere å unngå med stortåa. Steps er ikke så ille som IKEA-stolen da :hilarious:

Tripp trapp, fordi vi arver den (inkl. newborn-seat). Synes den virker helt toppers.

Back
Topp