Stokke newbornsete , hvor lenge...

Hvor lenge av gangen, eller til de er hvor gamle?

Mi hadde det til hun var en 7-8 mnd tror jeg. til hun faktisk satt greit med balanse selv, og sikkert litt til, det var praktisk.

Hadde det eksistert når de største var små... det var ialle fall gull med minstemor. De eldste satt i vippestol på gulvet...

Men minner meg på at jeg burde solgt det, det ligger nede i kjelleren. Hun sluttet jo å bruke det for snart 3 år siden...

Vi brukte det når mini skulle spise, og når vi ville har mini sammen med oss ved middagsbordet før mini spiste middag selv.
Så han/hun satt der ikke så lange av gangen.
Brukte den frem til mini satt godt nok til å sitte selv gjennom måltidet

Av gangen ja, da satt hun der sånn "når det var mat". Satt i den lenger i dåpen sin da, men gikk nå på omgang mellom folk når hun var våken og sov i vogna så alt i alt satt hun ikke der så mye da heller.

De er jo ikke en plass å sette dem sånn i mange timer i strekk, det ser jeg ikke helt hvordan skulle være praktisk heller.

De kan vel sitte så lenge de ikke protesterer. Men er vel sånn som de anbefaler med alt mulig. Variasjon er bra. Så ikke farlig å sitte der lenge og ikke så lenge dere spiser middag. Men trenger jo ikke sitte der hele dagen :p

Det står på setet at det er kg begrensning til 9 kg. Vi byttet litt før hun ble 6 mnd for da satt hun stødig selv og ble sur av å «ligge» i setet og ble mer fornøyd med å sitte skikkelig oppreist selv.

Til de kan sitte stødig selv, uten støtte. Vi byttet da hun var rundt 5 mnd.

kan de små sitte i den ? Mini er 5 mnd :)

Det kommer an på vekt og lengde tenker jeg :) min vokste ut av det et sted mellom 4 og 5 mnd (var 9900gr da han var 5 mnd).
Hvor lenge om gangen, tenker jeg er så lenge babyen ikke protesterer, men ikke i timesvis såklart. Begrenser seg vel fort til evt. tiden det tar å lage mat og måltidet. :)

Bytta når han ble 7 måneder. Syns han ble litt for lang til den da

Min satt der når vi spiste måltider stort sett. Byttet til sittedelen når han begynte med fast føde selv ved 6 mnd, siden vi fulgte BLW måtte han sitte oppreist :)

Hvis jeg skal gjette er det ingen god fasit. Noen barn er store andre og vil fort vokse ut av setet, mens andre er små og holder lenge.
Setet er vel beregnet opp til 9 kg. Sansyneligvis kan de vel sitte der frem til de skal over i bøyle.

Vårt sete har to innstillinger. En ganske flat og en som tilter nedover. Hun, 3 mnd, liker den flate, der kan hun sove en lur til og med. Den andre liker hun ikke, den bruker vi foreløpig ikke.

Back
Topp