Stokke newborn - ny eller gammel modell?

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Noen med erfaringer??
Skal kjøpe Stokke newborn-sete på Finn. De eldre modellene selges for rundt 300kr. De nye modellene selges for 5-600kr. De nye modellene kan justeres i to trinn. Er det nødvendig med den nye modellen, eller fungerer den eldre like greit uten trinnjustering? Som jeg ser det er denne totrinnsjusteringen eneste argument for å kjøpe ny modell, men kanskje finnes det flere?
 
Jeg tror den nye er mer polstret, uten at jeg er 100% sikker.

Vi klarte oss godt med «gammel» modell, enn så lenge prisforskjellen er så stor også på bruktmarkedet. Samtidig kan man selge den for samme pris, setene blir ikke slitt akkurat.

Når det er sagt tror jeg at jeg kanskje vil gå for den nye modellen neste gang. Med én baby i hus er det lett å tilpasse rutinene til babyen, og den trenger ikke være så lenge i setet av gangen. Med to eller fler ser jeg for meg at det blir vanskeligere, og at det da kan være nyttig at babyen «ligger» ved spisebordet ved behov.
 
Vi har den nye - en tilfeldighet da vi kjøpte av noen venner. Var veldig fornøyd med at det var to «hakk». Da fikk vi veldig lang brukstid på den. Er jo mye som koster mye penger når man skal ha barn, så skjønner at man tar noen vurderinger, men her tror jeg jeg ville spandert på meg de ekstra hundrelappene om man har mulighet :)
 
Hadde jeg visst at det var to typer da vi kjøpte babysetet hadde jeg gått for den med to hakk. Rett og slett fordi jeg syns den gamle modellen ble litt bratt helt fra start.
Nå varte ikke den periode så lenge da, så jeg føler jo jeg fikk grei valuta for pengene når jeg betalte 100kr for et brukt et, og brukte det til han var 7-8 mnd. Så har jeg gitt det videre til neste baby i familien :)
 
Vi kjøpe først den gamle modellen brukt (var ikkje klar over at det var to forskjellige). Men den var så bratt, så mini kunne ikkje bruke den i begynnelsen.
Fikk så den nye modellen av svigers og den har vert gull her i hus, med tanke på at han då kunne bruke den frå han var ganske liten. Så ville absolutt gått for den nye modellen med to hakk :)
 
Kjøpte den gamle brukt. Det har fungert helt fint. Barnet skal jo ikke være i den så lenge om gangen i starten, bare når vi har spist ved bordet. Ellers har han hatt, babynest, vippestol og babygym å ligge i.

Når det var på tide med fast mat så hadde jeg han over i plast-sittedelen og stappet et håndkle oppi for støtte. Det blir mye lettere å spise og mindre brekninger etc. når babyen sitter ordentlig oppreist og ikke tilbakelent.
 
Back
Topp