Stokke New Born Set

Linnkri

Betatt av forumet
Hei dere,
har noen av dere testet Stokke New Born Set? det som du fester på tripptrapp'en og kan brukes fra barnet er nyfødt?

Vi fundere på å kjøpe det, mest fordi at da kan han delta ved våre måltider osv osv. Vi tror det er viktig for storebror også.

Jeg var og så på NewBorn-settet i dag, men lurer litt på om det er for bratt? Fasongen er jo som en bilstol og så vidt jeg husker fra forrige gang, skal man begrense bruken av bilstol i starten fordi de små kroppene kan bli litt sammentrykte.

nå har jeg helt slått fra meg og bare bruke dette settet og har derfor også kjøpt en hengevugge som vi skal ha som dagseng i stuen.

Noen som har erfaringer å dele med meg?

Takk:)
 
Den er sikkert grei for å ha ved bordet, men jeg skal heller kjøpe babybjørn vippestol å ha den ved siden av bordet.

Den tror jeg vi kommer til å bruke mye mer enn newborn settet fra stokke, også ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe begge deler hehe =)

Men det er nok smak og behag - sånn som med det aller meste.

Vi har også vugge på stua som lille skal sove i de første mnd - og babykurv som står på vårt rom til natten.
Flytter over i sprinkel seng ved 3-4 mnd =)
 
ja.... helt i begynnelsen tror jeg ikke det er nødvendig:) da mini bare eter og sover:) men etterhvert hadde vi babybjørnen (vippestol) på bordet..:) så ble lissom lillesnuppa med på måltidet... har et sånn mini todler sete til å knipse på stokke stolen... men ikke sånn baby sete... 


men om du velger det. så er det jo ikke sånn at man sitter ved bordet i EVIGHETER:) så det går nok greit... 


Jeg bor 4 timer med bil borte fra min familie... barndomshjem. tok ikke mange ukene før jeg kjørte hjem.. meg å mini... i bilsete... MED stopp selfølgelig.. men må man så må man
 
vi har bare tripp trapp stolen (med bøyle) så bruker nok kun den når babyen er stor nok ellers så tar  i bruk vippestolen :) 
 
Vi satt som flere andre her vippestolen på bordet, det gikk så fint så. :-) Helt i starten så sover de jo endel men om det skulle bli problemer (som det var med eldste jenta her) så la jeg rett og slett et pledd under henne oppå bordet, det var ingen problem, når de er så små så klarer de ikke så snurre rundt, i hvertfall så har ikke mine barn gjort det. Da var hun fornøyd og vi fikk spist i nogenlunde fred og ro.
 
Det er anbbefalt å ikke ha vippestol på bordet, kan være veldig farlig!
Sist hadde vi bare vippestol (som kun sto trygt på gulvet), men tenker at vi skal prøve newborn til tripptrappen denne gangen. Fint å sitte alle rundt bordet, slippe å spise med baby på fanget og det er sikkert.
 
Tenkte å kjøpe stokke stol med newborn sett slik at babyen kan sitte der når vi spiser...Babybjørn vippestol blir brukt ellers, men vil at hun skal ha mulighet til å delta i måltidene, og det føler jeg ikke hun får når hun må sitte på gulvet atme oss....blir jo dessuten brukt kun under måltidet, og med en ultålmodig 3 åring så varer ikke det i timesvis :p
 
Ser fordelen med new born set, men kommer nok ikke til å kjøpe det selv..Føler rett og slett ikke at vi har behovet
 
Jeg synes det blir ganske dyrt for noe som brukes så lite. Sist hadde vi babyen i vippestol på gulvet ved siden av oss mens vi spiste. Da kunne han se oss og vi kunne ha armene fri. Det er ikke mange månedene de følger aktivt med på det vi gjør og de ikke kan sitte i stol. Den tiden får vi heller ha babyen i armkroken e.l.
 
Vi var og så på stokke newbornset til gutten vår som var født i februar i fjor. Vi hadde ikke lyst til å sette ham i vanlig stol før han satte seg opp sjøl. Han er en stor gutt, og passerte 9kg (vektgrensa på de fleste vippestoler) lenge før han satte seg opp...altså hadde vi et problem. 
2. Newbornsettet er ikke noe å satse på for store barn. Den er veeeeldig liten! Vår gutt hadde antakelig vokst ut av den ved 3-4 mnds alderen. Dessuten er det vektgrense på 9 kg på den også.   

 
Last edited:
Vi hadde ikke klart oss uten den stokke new born stolen til å ha oppå stokkestolen!!! Vi har ei snuppa som nesten ALDRI har sovet dupp!! Og det var ikke tale om å sitte i en vippestol nede på gulvet altså! Da er man ikke med i gjengen! Og jeg er ikke fan av å vippestolen på bordet, fordi den da tar stor plass på bordet! Og nå som vi får to tette, vil jeg i alle fall ikke sette vippestolen til babyen oppå middagsbordet liksom..
Så jeg anbefaler newborn stolen på det sterkeste!
 
Hei

Jeg har kommet i en litt kinkigsituasjon. Det har seg nemlig slik at jeg har ei svigerinne som vet akkurat hvordan hun vil ha det for å si det pent. Nå har det seg sånn at vi har lånt New Born biten hennes, men nå trenger hun det tilbake for ho venter fler. Så lang er alt såre vel. Inn til jeg skulle opp på loftet for å hente boksen, som viste seg å være borte. Det som siden skulle vise seg er at da noen kompiser av meg har var innom og kasta en del papp som stod på loftet klarte de å ta med seg boksen. Hvis jeg skal klare å bevare familiefreden så er jeg nødt til å få fatt i en ny slik boks. Så om noen her skulle kjøpe en ny stol av denne typen og ikke trenger eska stolen kom i hadde jeg blitt utrolig glad om jeg kunne fått denne, eller noe i den duren. Personlig ser jeg ikke hvorfor hun bare kan bruke en annen eske, men noen har andre preferanser.

Håper noen her kan hjelpe meg ut av denne situasjonen

Mann i nød, fra Oslo
 
Back
Topp