Stokke new born seat vs. vippestol

Shalala

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Hei!

Vi driver å ser på tripp trapp stol, og ser at Stokke fører både et nyfødtsete og en vippestol, som begge kan brukes på tripp trapp stolen. Noen som vet forskjellen på disse? Det virker som nyfødtsetet ikke kan brukes selvstendig på gulvet, men utover det finner vi egentlig ingen store forskjeller. Noen som har erfaring med produktene? :anyone
 
Vi har begge deler, de brukes til forskjellige ting og jeg ville ikke vert foruten noen av dem :)

Newborn seat bruker vi når vi sitter ved bordet og skal spise. Den er også veldig grei når de begynner med de første måltidene osv.

Vippestol er veldig grei og ha med på badet hvis man skal dusje f.eks eller sitte i på stua mens man rydder el.

Noen klarer seg nok fint uten begge deler så man må nok nesten bare vurdere selv hva man har bruk for og ønsker :)
 
Vippestolen til Stokke kan ikke brukes på vanlig tripptrapp stol, men på Stokke Steps (det er en annen spisestol). Så om du vil ha den vanlige tripptrappstolen så må du velge newbornseat.
 
Kikket på disse to i går, og det er vel mest design og pris som skiller de to mest, og setet fra nyfødt. Den mer moderne versjonen med avtagbar vippestol, koster ca 600kr mer enn den litt mer tradisjonelle. Fordelen er jo vippestolen, man slipper å kjøpe en i tillegg. Vi skal ha den klassiske Tripp Trapp stolen med Newborn seat, og har kjøpt vippestol fra Babybjørn i stedet. Jeg synes Newborn seat virker greiere å bruke ved spisebordet.
 
Som de sier over er det tilbehør til to forskjellige stoler så du må velge hvilken. Av min erfaring er vippestol (dog babybjørn sin) ubrukelig til matsituasjoner. Men jeg hadde en aktiv gutt som brukte vippestolen til det den var skapt til: gynge så mye som mulig. Sikkert fler som sitter stille også i en slik en.

Vi fikk newbornsetet sent så vet ikke hvordan det er mens de er veldig små, men likte det godt fra 3-4 måneder og oppover. Kom opp til vår høyde i bordet og var fin å gi smaksprøver i. Men merk: man skal egentlig ikke gi mat til barn som ligger bakoverlent, men sitter oppreist for at lukkemuskulaturen skal fungere optimalt og de sitter jo bakoverlent i newborn setet og ofte i vippestoler også.
 
Oisann, snakk om å ha oversett noe svært vesentlig o_O Da ble valget svært enkelt gitt; Tripp trapp stol + nyfødtsetet, + babybjörn vippestol :smiley-ashamed005 Tusen takk for hjelpa, ladies!
 
Vi hadde nyfødtsete til minstemann og brukte faktisk ikke vippestol i det hele tatt. Han satt med oss ved matbordet i fra han var nyfødt (hvis han da ikke sov). Helt genialt.
Skal ha det denne gangen også er planen.
 
New born setet var helt fantastisk her, og regner med at jeg kommer til å like det enda bedre nå. Så koselige å spise sammen som en familie:)
Jeg brukte også vippestol med vibrering :)
 
Vi går for newbornseat, men som løvemor sier er det viktig å ikke bruke en bakoverlent stol når de skal få mat. De skal sitte oppreist
 
Vi prøver oss på newborn setet denne gangen, selvom vi har klart oss bra uten til de andre. Den ser jo veldig praktisk ut mtp at babyen får følge med og ta del i måltidene til familien :) Har hørt så mange positive omtaler, så regner med å blir fornøyd selv også.
 
Forresten. Tips til alle som liker newborn seat. Dette er en ting som er veldig grei å kjøpe brukt. Den varer jo så kort tid i babyens liv at det ligger mange av de på finn.no. og man kan ta av trekket på den (om jeg husker rett) å kaste i vaskemaskin. Og de blir uansett ikke spesielt møkkete da de ikke sitter i disse og spiser.
 
Back
Topp