Stokke Crusi vs. Emmaljunga Super Viking?

gamlebyen

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Uæ! Dilemma. Berre 27 veker til fødsel, og i går kom eg plutselig over Emmaljunga Super Viking, etter å ha vore bestemt på Stokke Crusi frå dag 1. ;) Har i utgangspunktet tenkt at eg ikkje ville ha Emmaljunga, siden dei "berre" har store og klumpete vogner.. Men så fant eg Super Viking, og leste at den også er slik som Stokke, at ein kan trille vogna rett inntil bordet for eksempel.

Bur midt i Oslo, ingen planar om flytting med det første, så treng ei vogn til byføre, kaféliv, trikk og t-bane, trange grønnsaksbutikker og ein og annan tur til vestlandsterreng.

Har nokon tips og/eller erfaringar, så tas det i mot med takk! :D

Jeg er og en urban by og cafevandrer.Har ikke erfaring med Crusi, men har Xplory. Jeg bare elsker den vogna. Stokke har så mange gode og gjennomtenkte løsninger. Muligheten til å bruke den som stol på cafe har vi benyttet masse, da jeg hater uhygieniske høystoler fulle av andres matrester og buser. Datteren min elsker når jeg har setet på det høyeste nivået så hun får god oversikt. Er den Emmaljungaen også sånn som kan reguleres i høyden til bordet?

Jeg har også tenkt sånn som deg. Bare mitt valg sto mellom Bugaboo camelone og Emmajunga super viking, men nå er jeg fast bestemt på Emmajunga, og dette var samboren min heelt enig om :D Så vi skal kjøpe en ny super viking, de er dødsfine. Jeg har sett på den i en butikk vi var innom og det er super fin!

Ja, den skal også ha den funksjonen! :) og syns emmaljunga ser litt "penere" ut... Mannen er designnerd, så han liker Stokke best. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også tenkt sånn som deg. Bare mitt valg sto mellom Bugaboo camelone og Emmajunga super viking, men nå er jeg fast bestemt på Emmajunga, og dette var samboren min heelt enig om :D Så vi skal kjøpe en ny super viking, de er dødsfine. Jeg har sett på den i en butikk vi var innom og det er super fin!
Jeg har hørt at Super viking er litt smal, særlig med vinterpose. Reagerte du på det? Vi vurderer også denne vogna, men har ikke sett den live enda.

Ja, den skal også ha den funksjonen! :) og syns emmaljunga ser litt "penere" ut... Mannen er designnerd, så han liker Stokke best. ;)

Emmaljunga ser nok litt mer klassisk barnevogn ut ja... Men jeg er og veldig Stokke fan :)

Jeg har hørt at Super viking er litt smal, særlig med vinterpose. Reagerte du på det? Vi vurderer også denne vogna, men har ikke sett den live enda.

Vognen er en av de smaleste modellene til Emmajunga, men jeg syntes det er lett og smidig og veldig stabil og kjøre noe som også er viktig :) Det spørrs jo alltid på hvordan vogn pose du skal ha med, men den som lå oppi når jeg prøvde den var ganske tykk og stor, selvfølgelig skal det også være plass til en oktoberskatt også, men man får fint til en god og varm vognpose oppi den :)

Back
Topp