Stokke bæresele

Luckie

Elsker forumet
Står at man kan bruke den fra fødsel... 3,5 kg... føler mini blir helt borte nedi der... armene kommer jo ikke opp dit hvor de skal engang.. og om jeg skal greie å nusse hodet hans (som jeg har skjønt at er riktig høyde i en bæresele når de er nyfødt) så må jeg jo heise selen langt oppå magen min o_O

Noen her som har den og opplevd det samme...?
Han veier vel bortimot 4 kg nå og er vel 50 cmish....

Selene skal festes høyt på
Magen til bærer når de er nyfødte...

Det er en ganske stiv og stor sele, så er ikke nødvendigvis god på alle nyfødte selv om den er godkjent for det. Finnes mange mindre og mykere seler som ofte fungerer bedre på de nyfødte :) Men den skal langt opp på magen, hodet til babyen din skal være close enough to kiss uten at du må bøye deg ned, da sitter babyen også nært nok til at det er lett å følge med på luftveier. Mange må ha beltet i midjen for at de minste skal sitte mer behagelig og det skal bli mer behagelig for den som bærer :)

Angelpack, lennylamb lennyup, tula free to grow, ergobaby adapt er noen typer seler som er litt lettere å tilpasse til størrelsen babyen din er, de er også mykere og lettere å tilpasse egen kropp. Men seler er som klær, de må prøves på og one size does not fit all, hverken bærer eller baby.

http://norskbaeregruppe.com/velgebaeretoey/sele/baby.html Her er det noen bæreseler som fungerer fra 0-1,5 år ca, og under fanen «bruke bæretøy» er det videotips til hvordan få bæresela til å sitte behagelig for både baby og bærer.

Jeg har også stokke bæresele og bena på våre babyer er riktig plassert.

Jeg kjøpte den brukt på finn, og sliter litt med å justere den (tror den er brukt på en større unge), så her blir den ikke brukt.... Synes også det er for mye klipser som skal igjen, og både ungen og jeg er lei før vi er kommet i gang :-P

Og med ungen så høyt, så føltes det ut som å være høygravid. Fant fort ut at bæring ikke var noe som passet for meg. Men når ungene er litt større, så drar jeg den nok frem igjen.

Og Stokke-sela er ikke så verst mtp hofter og bein, hvis man bruker det brede setet - men mange opplever den unødvendig komplisert og at den egentlig ikke sitter så godt. Finnes heldigvis mange mange flere bæreseler, som sagt, er litt som å finne klær :) Ikke alle klær fra levis som sitter godt på meg selv om det er et kjent klesmerke :p

Og Stokke-sela er ikke så verst mtp hofter og bein, hvis man bruker det brede setet - men mange opplever den unødvendig komplisert og at den egentlig ikke sitter så godt. Finnes heldigvis mange mange flere bæreseler, som sagt, er litt som å finne klær :) Ikke alle klær fra levis som sitter godt på meg selv om det er et kjent klesmerke :p

Jeg synes bæreselen er ganske enkel i bruk... er bare tre enkle klips som skal festes... så det er ikke noe problem... men det jeg stusser på er at han sitter så langt nedi den..

Synes den er komfortabel for meg og ha på også... den gir god støtte på ryggen og... kanskje han bare er for liten enda..

Jeg synes bæreselen er ganske enkel i bruk... er bare tre enkle klips som skal festes... så det er ikke noe problem... men det jeg stusser på er at han sitter så langt nedi den..

Synes den er komfortabel for meg og ha på også... den gir god støtte på ryggen og... kanskje han bare er for liten enda..

Det er nok et tegn på at sela ikke er riktig for babyen din akkurat nå, men som nevnt er det mange andre seler som er bedre egnet for mindre babyer :)

Vi brukte ergobaby adapt fra fødselen og var/er strålende fornøyd med den. Den var fra 3,2 kg om jeg ikke husker feil og syns ikke hun var borte i den Eneste jeg syns er litt kjedelig nå når hun er blitt litt eldre er at hun ikke kan være forover.

Vi brukte ergobaby adapt fra fødselen og var/er strålende fornøyd med den. Den var fra 3,2 kg om jeg ikke husker feil og syns ikke hun var borte i den Eneste jeg syns er litt kjedelig nå når hun er blitt litt eldre er at hun ikke kan være forover.

Prøvd hoftebæring eller ryggbæring? Det går an med adapt også :)

Prøvd hoftebæring eller ryggbæring? Det går an med adapt også :)
Ja det vet jeg:) Men tror det kan bli veldig klønete å sette henne på ryggen enda hvertfall (er bare 6 mnd) og hoftene er jeg litt usikker på. Er veldig kort selv så vet ikke hvor praktisk det blir:hilarious:

Ja det vet jeg:) Men tror det kan bli veldig klønete å sette henne på ryggen enda hvertfall (er bare 6 mnd) og hoftene er jeg litt usikker på. Er veldig kort selv så vet ikke hvor praktisk det blir:hilarious:

Ja, er bare 1,60 selv så kjenner til den :p Vi begynte med ryggbæring når han var ca 6-7 mnd og han elsket det! Prøvde inne endel først før vi begynte ute på tur, ny verden for meg ihvertfall! Nå bærte vi _mye_ da siden han ikke likte vogna, så var jo og fordi det begynte å bli tungt å ha ham på magen, så da hadde jo ikke forovervendt hjulpet om jeg hadde hatt bæresele det gikk med - det er jo gjerne tyngre enn mage-mot-mage i tillegg. Hoftebæring har jeg brukt lite, men ryggbæring er gull. Bærehjelpen på FB har mange gode videoer til hvordan stille inn og få til både rygg og hoftebæring med sele :)

Back
Topp