stoffskifteproblemer

M*

Forumet er livet
VIP
Jeg har tatt blodprøver for å finne ut om stoffskiftet mitt er på bærtur..

legesekretæren ringte meg i går og sa at det så ut som jeg hadde lavt stoffskifte,men at det ville stå mer i papirene jeg ville få fra legen.. nå har jeg fått papirer fra legen,og der står det at det ser ut som jeg har for høyt stoffskifte..[&:]

hva innebærer dette? jeg har "alltid" vært ekstremt sliten, følt meg nesten utbrent.. og alltid vært veldig varm av meg,fryser ikke lett.. jeg er ganske slank, men går ikke ned i vekt uten videre, som det står som symptomer på høyt stoffskifte..

og er det noen som vet hvordan det er med svangerskap? vanskelig for å bli gravid? e.l...?

De gangene jeg har vært gravid uten å gå på hormonkur (pergo) har jeg spontanabortert! den ene gangen jeg gikk på pergo beholdt jeg,heldigvis. da hadde vi prøvd i 15mnd.

jeg har lest meg til at man kan utvikle struma og utstående øyne ved for høyt stoffskifte[&:] hjelp..

håper det er noen som kan hjelpe med litt svar..vet at dette ble noe rotete skrevet, men jeg har 1000spm i hodet og er stup trøtt[X(]

sjekket på google,men ble ikke stort klokere dessverre..

vet desverre ikke,men hjelper deg å dytte snuppa!!

ORIGINAL: stoltmortil4

vet desverre ikke,men hjelper deg å dytte snuppa!!

takk[:)]

Jeg har høyt stoffskifte, og "hadde" struma.
Hadde ingen problemer med og bli gravid, men ble gravid etter at jeg slutta på tabletter og stoffskiftet var  stabilt.
Bare og spørre hvis du lurer på noe [:)]

Var som deg veldig utbrent og sliten, men det hjalp etter at jeg fikk piller for og stabilisere dette.
Brukte veldig lang tid på og få det ned da, men nå er det stabilt.
Fikk beskjed om at hvis jeg fikk det tilbake, er jeg dessverre en av de som kommer til og ha det resten av livet.

ORIGINAL: Shygirl

Hadde ingen problemer med og bli gravid, men ble gravid etter at jeg slutta på tabletter og stoffskiftet var  stabilt.

Var som deg veldig utbrent og sliten, men det hjalp etter at jeg fikk piller for og stabilisere dette.
Fikk beskjed om at hvis jeg fikk det tilbake, er jeg dessverre en av de som kommer til og ha det resten av livet.

fikk du medisiner som i piller eller måtte du opereres eller få annen behandling? liker ikke dette altså[&:] eneste fordelen med å ha det er vektnedgang, haha, som jeg forsåvidt ikke merker en dritt til[;)]

er jo på en måte lettet for at nå kanskje har funnet ut hva som feiler meg..de har jo pratet om ME osv i flere år nå.. men synes også det er litt skummelt.. jeg vil jo helst ikke være nødt til å gå på medisiner for alltid, ei heller få utstående øyne[&:] og hvis dette gjør så jeg evt spontanaborterer lett er jo det fryktelig trist[&o]

ORIGINAL: monjen

fikk du medisiner som i piller eller måtte du opereres eller få annen behandling? liker ikke dette altså[&:] eneste fordelen med å ha det er vektnedgang, haha, som jeg forsåvidt ikke merker en dritt til[;)]

er jo på en måte lettet for at nå kanskje har funnet ut hva som feiler meg..de har jo pratet om ME osv i flere år nå.. men synes også det er litt skummelt.. jeg vil jo helst ikke være nødt til å gå på medisiner for alltid, ei heller få utstående øyne[&:] og hvis dette gjør så jeg evt spontanaborterer lett er jo det fryktelig trist[&o]

Jeg fikk piller for og klare og stabilisere det ja.
En pill eom dagen, ganske greit egentlig.
Måtte ta blodprøver jevnlig for og følge med på dette da.... Blæh [&:]
Vektnedgang, nei det så ikke jeg mye til i hvertfall... [8D]

Jeg hadde jo en ganske stor kul på halsen da, men den er borte nå.
Og heldigvis slapp jeg unna utstående øyne *bank i bordet*

Uff, håper ikke at dette ødelegger for deg når det kommer til graviditet [&o]

Jeg fikk piller for og klare og stabilisere det ja.
En pill eom dagen, ganske greit egentlig.
Måtte ta blodprøver jevnlig for og følge med på dette da.... Blæh [&:]
Vektnedgang, nei det så ikke jeg mye til i hvertfall... [8D]

Jeg hadde jo en ganske stor kul på halsen da, men den er borte nå.
Og heldigvis slapp jeg unna utstående øyne *bank i bordet*

Uff, håper ikke at dette ødelegger for deg når det kommer til graviditet [&o]

men hvis man skulle få utstående øyne,går de aldri inn igjen da? blir de sånn for alltid? [&:]

ORIGINAL: Lillamumitrollet

Hva mener du med at hun sier at du har lavt men du mener du har høyt? Det skjønte jeg ikke.

Har du prøve svarene dine??

Hva er Tsh din på??  Jo høyere tallet er jo lavere stoffskiftet har du..

Vi prøvde å få barn i 3 år. Det siste året gikk jeg på levaxin og med en langtids sykemelding og medisinering så satt gullet mitt [:)][:)][:)]

Jeg måtte krangle meg til medisin siden jeg lå i grenseland i mange år, var dødtrøtt konstant, utslitt etc.

Gi meg gjerne prøvesvarene på pm så kan jeg se på de om du vil[:)]

legesekretæren sa lavt på telefon,men i papirene fra legen står det høyt..så legesekretæren sa sikkert bare feil til meg[;)]

tsh var på 0,34..

har vært utslitt i mange mange år jeg også.. får nok pergo neste gang jeg skal bli gravid, i likhet med forrige gang.. men veldig trist om jeg muligens må gjennom ENDA flere spontanaborter pga dette[&o]

ORIGINAL: Lillamumitrollet

Hva mener du med at hun sier at du har lavt men du mener du har høyt? Det skjønte jeg ikke.

Har du prøve svarene dine??

Hva er Tsh din på??  Jo høyere tallet er jo lavere stoffskiftet har du..

Vi prøvde å få barn i 3 år. Det siste året gikk jeg på levaxin og med en langtids sykemelding og medisinering så satt gullet mitt [:)][:)][:)]

Jeg måtte krangle meg til medisin siden jeg lå i grenseland i mange år, var dødtrøtt konstant, utslitt etc.

Gi meg gjerne prøvesvarene på pm så kan jeg se på de om du vil[:)]

legesekretæren sa lavt på telefon,men i papirene fra legen står det høyt..så legesekretæren sa sikkert bare feil til meg[;)]

tsh var på 0,34..

har vært utslitt i mange mange år jeg også.. får nok pergo neste gang jeg skal bli gravid, i likhet med forrige gang.. men veldig trist om jeg muligens må gjennom ENDA flere spontanaborter pga dette[&o]

Når det gjelder TSH, så har man følgende verdier å forholde seg til:
Ideelle / ønskelige verdier: 1-1,5
"Normalområde" for voksne: 0,5 - 3,5
Lavere enn 0,2 Hyperthyreose ("for høyt stoffskifte")
4,6-5,9 : "Latent hypothyreose" (Hypothyreose = "for lavt stoffskifte")
Over 6,0 Hypotyreose (For lavt stoffskifte)

jeg har for lavt stoffskifte pleier å lige på 0,5 med medisiner og har da dose på 175mikrogram tyroksin

her kan du lese litt mer
http://www.lommelegen.no/330006/lavt-stoffskifte
http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index.php?sid=bd79ab96ecb77aa132287875d4ccfd38

Jeg hadde veldig høyt stoffskifte, fikk struma, men ikke utstikkende øyne da:)
Ble gravid, under svangerskapet ble stoffskiftet for lavt, så idag har jeg lavt stoffskiftet.

Stoffskiftet påvirker HELE kroppen, både fysisk å physisk, er lurt å lese mye om det. Det er vanskelig for folk rundt og skjønne hvor påvirket man blir av stoffskifte problemer, man ser jo helt frisk ut[:)] Men det er viktig og få riktig medesinering, ta blodprøver ofte for og sjekke at det ligger stabilt.

Det er farlig og gå med høyt stoffskifte, derfor viktig å medisinere riktig.
Finnes også eget stoffskifte forum[:)]

Lykke til:)

Back
Topp