stoffskifte

Rockeprinsessa

Elsker forumet
var hos legen i går..spurte masse rare spm.." er du hoven i bena...." og det synes jeg var tidlig å spørre om..husker jeg ble spurte om det laaangt ut i siste svangerskap..
"har du alltid utstående øyne"...what???
så begynte ho å snakke om stoffskifte..tok noen prøver..flere som har problemer med det? håper prøvene viser at alt er greit...

Jeg har lavt stoffskifte. men det har jeg hatt i mange år. Trodde man fikk utstående øyne av høyt stoffskifte, men det kan godt hende at jeg tar feil. Litt lenge siden jeg har oppdatert meg på symptomene.
Det jeg sliter mest med er at jeg fryser og har vondt i halsen hele tiden. Og nå er det blitt mye værre enn ellers. Blir jeg litt kald tar det timer å få varmen i kroppen igjen. [:(]

har hørt at det er ganske vanlig at stoffskiftet endrer seg under en graviditet, men at det somregel ordner seg igjen etter fødselen. Så for de fleste er det ikke kronisk. Får håpe at det er tilfelle for deg. [:)]

Er mye greier med det. Man legger som regel på seg noen ekstra kilo, fryser, er trøtt, har sår hals, lett for å bli deprimert og er konstant trøtt og sliten. Pluss en masse andre greier. og selv om man får piller er det ikke alltid at det hjelper så mye.
Man er også mer utsatt for andre kroniske sykdommer (f.eks. sukkersyke). Så det er helt nødvendig med et godt kosthold og trening hvis man skal holde hodet over vannet!

tror det er høyt stoffskifte i mitt tilfelle..legger nesten ikke på meg! vi får nå se..hadde vært litt fint å få en forklaring på hvorfor jeg aldri legger på meg heller! har jo også mye hjertebank

ORIGINAL: sirali

Jeg har lavt stoffskifte. men det har jeg hatt i mange år. Trodde man fikk utstående øyne av høyt stoffskifte, men det kan godt hende at jeg tar feil. Litt lenge siden jeg har oppdatert meg på symptomene.
Det jeg sliter mest med er at jeg fryser og har vondt i halsen hele tiden. Og nå er det blitt mye værre enn ellers. Blir jeg litt kald tar det timer å få varmen i kroppen igjen. [:(]

har hørt at det er ganske vanlig at stoffskiftet endrer seg under en graviditet, men at det somregel ordner seg igjen etter fødselen. Så for de fleste er det ikke kronisk. Får håpe at det er tilfelle for deg. [:)]

Er mye greier med det. Man legger som regel på seg noen ekstra kilo, fryser, er trøtt, har sår hals, lett for å bli deprimert og er konstant trøtt og sliten. Pluss en masse andre greier. og selv om man får piller er det ikke alltid at det hjelper så mye.
Man er også mer utsatt for andre kroniske sykdommer (f.eks. sukkersyke). Så det er helt nødvendig med et godt kosthold og trening hvis man skal holde hodet over vannet!

Jøss, ble litt paff - du beskrev nemlig meg
og jeg har aldri sjekket stoffskiftet! Burde ikke legen min legge to og to sammen?
Har til tider følt at min forrige lege synes jeg var en hypokonder. Byttet lege nå da, hun er mye bedre. Tok mandlene i fjor for å se om det hjalp, hjalp litt men er på'n igjen med hangling og sår hals igjen nå
Jeg skal absolutt sjekke det i morgen når jeg skal dit!!!

Takk!!!

PSST: Rokeprinsessa: det var litt frekt sagt av legen, kunne vært mer hygelig og diskret når han/hun spurte. Makan til frekkhet!

ja, jeg gidder ikke ha henne i svangerskapet hvis det skal være sånn hver gang[:'(] ble lei meg jeg!

ORIGINAL: Rockeprinsessa

ja, jeg gidder ikke ha henne i svangerskapet hvis det skal være sånn hver gang[:'(] ble lei meg jeg!

Du bør jo ha en lege som du går overens med.. det er viktig for at du skal føle deg trygg!!
Hun høres jo veldig direkte ut og ikke så veldig medmennesklig eller sympatisk ut!!!

Du skulle hatt min lege - hun er virkelig super flink OG hyggelig!!

Jeg har også lavt stoffskifte og har hatt det i mange år. Fikk det påvist etter å ha nærmest sovet bort et helt år og ALLTID frøys..  Tar tabeletter for det og kan da leve som normalt. Etter at jeg ble gravid har stoffskiftet endret seg en del og jeg har måtte økt mengde medisin 2 ganger allerede. Legen sa det ikke er noe bra for babyen at jeg går rundt med for lavt stoffskifte og jeg har derfor kontroll hos legen en gang i mnd under svangerskapet. Greit med litt ekstra oppfølging så jeg kan være sikker på at den lille har det så bra som overhode mulig [;)]

Back
Topp