Stoffskifte

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Etter forrige svangerskap fikk jeg påvist postpartum tyreoiditt, og fastlege sa det måtte følges opp i senere svangerskap. Jeg forsikret henne om at det absolutt ikke ble nødvendig, da tre barn holder lenge, takk skal du ha. Så da spurte jeg ikke noe mer. Siden den gang har vi flytta, så har ny fastlege nå, og lurer veldig på hvor tidlig man bør starte denne oppfølgingen, og hva den egentlig går ut på. Er det noen som har liknende erfaring og vet hva gangen i det er?
 
Nå er jeg ikke kjent med denne problemstillingen men jeg har lest at for lav stoffskifte kan føre til spontan abort. Så hvis jeg var deg ville jeg dratt til legen så fort som mulig. Skader i hvert fall ikke å komme for tidlig
 
Det @Månen skriver stemmer. Jeg fikk påvist litt for lavt stoffskifte og fikk beskjed om å komme inn så fort som mulig ved ny graviditet for blodprøver.
Har riktignok måttet vente en uke, som hun på kontoret mente var innenfor. Håper hun har rett for å si det sånn
 
Såpass ja, jeg fikk ikke time før om et par uker, så da bør jeg kanskje mase litt da. Er kun 4+0, så veldig tidlig fortsatt, men sikkert greit likevel.
 
Såpass ja, jeg fikk ikke time før om et par uker, så da bør jeg kanskje mase litt da. Er kun 4+0, så veldig tidlig fortsatt, men sikkert greit likevel.
Nevnte du det om stoffskifte da du bestilte time? I tidligere svangerskap har jeg bare kontaktet legekontoret enten på telefon eller e-konsultasjon så har fastlegen lagt inn hvilke blodprøver som må taes uten at jeg har vært fysisk inne til time. Jeg ville nok mast litt, for på noen stoffskifte sykdommer så skal blodprøver tas hver 2-3 uke i første trimester. Vet ikke om dette gjelder det du har hatt da.
 
Nevnte du det om stoffskifte da du bestilte time? I tidligere svangerskap har jeg bare kontaktet legekontoret enten på telefon eller e-konsultasjon så har fastlegen lagt inn hvilke blodprøver som må taes uten at jeg har vært fysisk inne til time. Jeg ville nok mast litt, for på noen stoffskifte sykdommer så skal blodprøver tas hver 2-3 uke i første trimester. Vet ikke om dette gjelder det du har hatt da.
Nevnte det ja, men hun som satt i resepsjonen er jo ikke lege, så kan jo hende vurdering ville blitt annerledes om jeg snakket direkte med legen. Får ringe igjen i løpet av dagen
 
Nevnte det ja, men hun som satt i resepsjonen er jo ikke lege, så kan jo hende vurdering ville blitt annerledes om jeg snakket direkte med legen. Får ringe igjen i løpet av dagen
Håper du fikk ordnet noe❤️
Samme her. Legen jeg snakket med etter sist tap sa han ville ha meg inn første uka, men kontordamene vet jo ikke det. Er så slit å måtte kjempe for å få det man skal ha:dead:
 
Fikk på neste mandag. Da er jeg 5+0, så det bør jo være innafor?
 
Stoffskiftet mitt normaliserte seg igjen etter noen måneder, og forrige måling for et halvår siden var helt normal, så håper det ikke utvikler seg så fort om det blir noe kluss i svangerskapet.
 
Fikk på neste mandag. Da er jeg 5+0, så det bør jo være innafor?
Det er helt sikkert innafor:joyful:
Kan godt være legen min, forøvrig en turnuslege jeg gjerne skulle hatt som fastlege, bare ville være litt føre var siden jeg har mistet noen ganger. Han var en engel altså❤️
 
Back
Topp