tolilla
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Flere her med stoffskiftesykdom?
Jeg har fått lavt stoffskifte etter å ha fått disse barna, så har egentlig ikke særlig forhold til denne sykdommen egentlig. Gikk til legen da eldste var ca 6 mndr, trodde jeg hadde jernmangel fordi jeg var så svimmel +++.
Nå har jeg fortsatt lavt stoffskifte, og må nok gå på medisiner resten av livet,
Har bestilt legetime til 6+6, for å bli henvist til fosterdiagnostikk. Kom på at jeg kanskje burde sjekke stoffskiftet også, og sendte mld til legen, ble sporenstreks innkalt til stoffskiftesjekk på mandag allerede, når jeg er 5+3.
Andre som skal få oppfølging?
Jeg har fått lavt stoffskifte etter å ha fått disse barna, så har egentlig ikke særlig forhold til denne sykdommen egentlig. Gikk til legen da eldste var ca 6 mndr, trodde jeg hadde jernmangel fordi jeg var så svimmel +++.
Nå har jeg fortsatt lavt stoffskifte, og må nok gå på medisiner resten av livet,
Har bestilt legetime til 6+6, for å bli henvist til fosterdiagnostikk. Kom på at jeg kanskje burde sjekke stoffskiftet også, og sendte mld til legen, ble sporenstreks innkalt til stoffskiftesjekk på mandag allerede, når jeg er 5+3.
Andre som skal få oppfølging?

Jeg fikk tydelig beskjed av min fastlege om at svangerskap i mitt tilfelle måtte planlegges, og at dosen med Levaxin skulle økes med 30 % umiddelbart etter positiv test - samt at stoffskifteprøver skulle tas snarest etter positiv test. Er nå i uke 32 og har fått tett oppfølging av stoffskiftet hele veien - prøver og dosejustering hver fjerde uke. Måtte dessverre også slutte med Liothyronin før svangerskapet, da det ikke er anbefalt for gravide.