Stoffskifte

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei❤️♥️
Noen her som har lavt stoffskifte eller hatt under graviditeten? Vil dere dele deres erfaring? Måtte dere gjøre noe med medisinene?

Setter pris på svae
♥️♥️
 
Hadde det ikke før graviditet, men fikk det under. Fikk utskrevet Levaxin under svangerskapet. Prøvene normaliserte seg etter fødsel og ikke hatt behov for medikamenter siden :)
 
Kona mi, som bar frem tvillingene, har lavt stoffskifte og har gått på Levaxin i flere år. Vi mistet dessverre første i uke 13 fordi legen ikke fulgte oss opp og økte doseringen. Slet mye med å bli gravide pga stoffskiftet. Da vi fant ut i uke 7+0 at det var tvillinger, leste jeg meg raskt opp på emnet og vi økte selv doseringen umiddelbart. Er 3.5 år siden nå, men mener å huske man bør øke med 30% umiddelbart. Vi bestilte legetime uken etter for å ta blodprøver for å måle verdiene, og da var de allerede for høye. Så vi økte doseringen litt til, målte på nytt etter 1 uke og var innenfor referanseområdet. Vi ble henvist til spesialist på Aker sykehus, som fulgte oss opp, og tok regelmessige blodprøver gjennom svangerskapet. Mener hun hadde forhøyet dosering i første trimester, deretter lavere. Men dette er lenge siden, så ikke ta dette for god fisk!
 
Tusen takk for svar ♥️♥️
min ble også økt først fra 50 til 75. Men så var TSH verdien fortsatt litt over to. Den økte de til 100 tilslutt. Skal ta ny måling imorgen. Er veldig spent. Håper alt er da bra.
Vet dere hva verdien på TSH/T4/T3 bør være?

jeg mistet forrige gang i uke 13 også og er livredd denne gangen. Håper alt går bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Back
Topp