Stoffskifte

englemamma18

Elsker forumet
Fikk i dag svar på blodprøver tatt ved første svangerskapskontroll. Prøvene viser at jeg har litt lavt stoffskifte, og jeg er bedt om å komme inn om 4 uker for å ta en ekstra sjekk. Forbinder lavt stoffskifte med lav forbrenning og vektoppgang, men jeg legger ikke på meg uansett hvor hardt jeg prøver.
Noen som kan litt om dette og kan si om det finnes noen sjanse for at det kan gå over, og eventuelle risikoer i forhold til svangerskap?
Blir selvsagt svært bekymret for at jeg trenger medisiner osv. og at det kan skje noe med den lille :(

Hvor langt på vei er du? Du deler stoffskifte med ungen så kan vær bare det. Dessuten er det mange som går ned i vekt av LS :) men du må begynne på levaxin for det er ikke bra for babyen, og den blir permanent skadet den har lavt stoffskifte ved fødsel. Dessuten øker det sjansen for SA. LS er ikke så farlig, men det er heller ikke noe spøk :)

Hvor langt på vei er du? Du deler stoffskifte med ungen så kan vær bare det. Dessuten er det mange som går ned i vekt av LS :) men du må begynne på levaxin for det er ikke bra for babyen, og den blir permanent skadet den har lavt stoffskifte ved fødsel. Dessuten øker det sjansen for SA. LS er ikke så farlig, men det er heller ikke noe spøk :)

Jeg er 11 uker i dag, har aldri hatt påvist noe med stoffskiftet når dette er sjekket ved andre anledninger tidliger og har heller ingen tilfeller av stoffskiftesykdom i familien. Jeg har hatt høy forbrenning hele livet, og alltid hatt problemer med å legge på meg, så rart hvis det skal skyldes stoffskifte mtp at jeg har vært til grundig utredning for å finne ut hvorfor jeg ikke går opp i vekt :)

Men jeg synes 4 uker var lenge før ekstra sjekk, hvis det kan være skadelig for den lille? Tar jo fort en uke å få prøveresultater?

her var mine verdier gått fint ned på et greit nivå.. ;-)
men det skal nok sjekkes samtidig som jeg skal ta de andre blodprovene etter ferien min også... ;-) også et par ganger til ila svangerskapet... ;-)

Jeg er 11 uker i dag, har aldri hatt påvist noe med stoffskiftet når dette er sjekket ved andre anledninger tidliger og har heller ingen tilfeller av stoffskiftesykdom i familien. Jeg har hatt høy forbrenning hele livet, og alltid hatt problemer med å legge på meg, så rart hvis det skal skyldes stoffskifte mtp at jeg har vært til grundig utredning for å finne ut hvorfor jeg ikke går opp i vekt :)

Men jeg synes 4 uker var lenge før ekstra sjekk, hvis det kan være skadelig for den lille? Tar jo fort en uke å få prøveresultater?
Jeg fikk LS pga svangerskap :) da blir man som regel kvitt det etter.. det ble ikke jeg. Det er bare farlig for baby hvis babyen sitt stoffskifte er lavt ved fødsel, så du har god tid. Men som sagt så øker det sjansen for spontanabort. Men da skal det være ganske lavt tror jeg. Jeg har aldri mistet og har LS i alle fall om det er litt trøst :)

Jeg fikk LS pga svangerskap :) da blir man som regel kvitt det etter.. det ble ikke jeg. Det er bare farlig for baby hvis babyen sitt stoffskifte er lavt ved fødsel, så du har god tid. Men som sagt så øker det sjansen for spontanabort. Men da skal det være ganske lavt tror jeg. Jeg har aldri mistet og har LS i alle fall om det er litt trøst :)

Så det er håp at jeg blir kvitt det etter svangerskapet? Jeg er veldig nervøs for at det skal skade den lille siden vi var gjennom provosert abort i uke 19 sist, så jeg håper virkelig det skal gå bra denne gangen.. :(

Jeg ville delt tankene mine med legen, og si at du er veldig bekymra pga stoffskiftet. Ja, du kan bli kvitt det :D

Tenkte å ringe på mandag, fikk brev i går og så det ikke før i gårkveld. Men er det noe ekstra oppfølging mtp på stoffskifte i svangerskapet? Får allerede ekstra oppfølging mtp sist

Grunnen til at en venter fire uker er fordi det tar så lang tid å se endringer. Stoffskiftet endrer seg sakte over tid, kan ha stabilisert seh til neste kontroll om kroppen fanger opp at den må produsere mer hormoner. Lykke til :)

Back
Topp