Stoffskifte problemer

aka75

Flørter med forumet
For noe dritt alså, først  fikk jeg veldig høyt stoffskifte etter fødselen, men skjønte det hadde skjedd noe da jeg gikk opp 4,5 kilo på 2 uker, åååå for noe dritt, og ikke er det noe å gjøre heller, sa legen på sykehuset, måtte gi det litt tid for å se om det stabliserte seg selv, og i mens har jeg selvføligelig fått betennelse i leddene i begge beina, så jeg skulle ikke trene heller, pokker alså, jeg hadde jo store planer om å få strammet opp denne kroppen litt før sommeren, men nei da istedet så eser jeg ut... Litt lei meg i dag..

aka75 skrev:
For noe dritt alså, først  fikk jeg veldig høyt stoffskifte etter fødselen, men skjønte det hadde skjedd noe da jeg gikk opp 4,5 kilo på 2 uker, åååå for noe dritt, og ikke er det noe å gjøre heller, sa legen på sykehuset, måtte gi det litt tid for å se om det stabliserte seg selv, og i mens har jeg selvføligelig fått betennelse i leddene i begge beina, så jeg skulle ikke trene heller, pokker alså, jeg hadde jo store planer om å få strammet opp denne kroppen litt før sommeren, men nei da istedet så eser jeg ut... Litt lei meg i dag..

Ser nå at jeg hadde glemt å skrive at det nå har gått fra høyt til ekstremt lavt stoff skifte, surrehode meg alså.
 Og de beina mine verker så jeg holder på å bli sprø, og jeg som så gjerne vil ut å gå mine lange turer hver dag :( Nei, nei det er virker ikke noe moro alså. Har et håp om at det stabiliser seg veldig veldig fort. Skal nå gå å ta blodprøver annen hver uke en stund fram over, så jeg blir ialfall følgt godt opp.

vist jeg ikke husker feil så er det mer vanlig at folk som sliter med høyt stoffskifte også risikerer perioder med veldig lavt stoffskifte.

nei håper virkelig du stabiliserer deg og ting går til det normalet. ikke noe kjekkt for deg nei

Nei dette er ikke mye moro nei :(
Er livredd for å forsette å fyke opp i vekt, så nå spiser ikke for mye.
men det er ledd plagene som er værst.
andre her som har fått det samme etter fødsel.

LeonoraD skrev:
aka75 skrev:
aka75 skrev:

Ser nå at jeg hadde glemt å skrive at det nå har gått fra høyt til ekstremt lavt stoff skifte, surrehode meg alså.
 Og de beina mine verker så jeg holder på å bli sprø, og jeg som så gjerne vil ut å gå mine lange turer hver dag :( Nei, nei det er virker ikke noe moro alså. Har et håp om at det stabiliser seg veldig veldig fort. Skal nå gå å ta blodprøver annen hver uke en stund fram over, så jeg blir ialfall følgt godt opp.

Haha, jeg la ikke merke til det før du sa det, jeg "leste" visst riktig uansett.

Spørs om du ikke må få en grundig vurdering, det er vel en klinikk i Oslo som spesialiserer seg på dette. En kollega av meg fikk veldig lavt stoffskifte etter to fødsler og hun sliter med frysninger, verking i kroppen og vekta. Hun blir regulert med medisiner, men det er et såre strev å finne den rette balanse

Hei
Håper jeg slipper å inn til Oslo. Var hos en spesialist på sykehuset her, og hun lovte å følge meg opp.

Back
Topp