Min kjære tante som borpå Mo i Rana har sydd mange fine bunader fra forskjellige steder. Blandt annet min Nordlands bunad. Men siden jeg har bodd i Vestfold i over 20 år av mitt 30 år lange liv vil jeg gjerne også ha Vestfoldbunaden (mine barn har denne, sydd fra husflidens syerske). Selvsagt kan man jo kjøpe seg en bunad, nesten hvor som helst nå til dags. Men personlig ville jeg gjerne hatt en som er laget av et familiemedlem...vet ikke hvorfor, har bare vokst opp med at det er famile som ordner sånnt, da er det mer personlig. Bunad skal etter min mening være skikkelig hjemmelaget!
Men greia er da, at jeg søkte på nett etter stoffpakker til vestfoldbunad. Men det ser ut til at dette ikke er mulig å kjøpe uten kurs. Og at de som allerede har gått kurs, må gå det samme kurset på nytt for å få kjøpt stoff til bunad nr 2... (WTF!?)
Noen som har erfaring med dette??? Noen som vet hvor man får kjøpt stoff? Da til den nyeste av dem. (kke den gamle broderte). Noen som har sydd selv kansje?? Eller har familie som har?
Men greia er da, at jeg søkte på nett etter stoffpakker til vestfoldbunad. Men det ser ut til at dette ikke er mulig å kjøpe uten kurs. Og at de som allerede har gått kurs, må gå det samme kurset på nytt for å få kjøpt stoff til bunad nr 2... (WTF!?)
Noen som har erfaring med dette??? Noen som vet hvor man får kjøpt stoff? Da til den nyeste av dem. (kke den gamle broderte). Noen som har sydd selv kansje?? Eller har familie som har?