stoff og mønster.

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
jeg har fått symaskin av min kjære til jul, og lurer derfor på hvor dere handler stoff og mønster? har lyst til å sy til baby samt jente på 5. erfaring eller tips på ebay? og hvilket stoff bruker dere?

Hei. Jeg begynte å sy litt da vi fikk vår første gutt som nå er litt over 2 år. Har kjøpt en del stoffer fra stoff og stil, både på nett og i butikk. Ellers har jeg handlet mest stoffer fra nettbutikker, blant annet: sydilla og kreativ. Har også handlet hos textart, som og har nettbutikk. Syr for det meste i stoffer av jersey og interlock når jeg syr til barn.

Har desverre ingen tips, men vil følge med her inne. Har også fått meg symaskin og ønsker å sy til min gutt. Har vært å tittet en del på ebay, det er mye billig og pent, men har ikke fått meg selv til å bestille noe enda ;p

Handler både stoff og mønster på stoff og stil, og må snart ha meg en tur på janusutsalget i Bergen. Janus har nettbutikk også :)

Ellers har jeg hentet oppskrifter og gode råd fra speiltvillingene.blogg.no. Hun skriver så det går an for folk flest å forstå ;)

Ta en tur til bruktbutikk :) Du kan gjøre noen skikkelig kupp der. Man kan fint finne billige klær i kjempefint stoff, og så klipper man bare til og bruker som man vil.

Ta en tur til bruktbutikk :) Du kan gjøre noen skikkelig kupp der. Man kan fint finne billige klær i kjempefint stoff, og så klipper man bare til og bruker som man vil.

bor så øde til, i en liten by.. at vi ikke har fretex en gang :p

Jeg handler stoff hos stoff og stil (de har også nettside) og janus.no selger ull på rull. Jeg får inspirasjon av bloggen speiltvillingene. Hun har et bra blogginnlegg om forskjellige stoffene som hun bruker til å sy klær :)

Finnes vel noe på Ebay og?

Ellers er jeg glad i stoffbutikkene på Grønland :)

Stoff og stil og panduro. Jeg syr kun med bomullsstoff, for det meste spencerkjoler. Men begynner å bevege meg mer ut i det ukjente, dvs jerseystoff. De har godt utvalg av det på stoff og stil.

Det finnes utrolige mengder gratis mønster på nett. Søk nøyaktig ;)
Tenk heller på at du skal ha god oversikt når du pakker ut, enn å stappfylle kassene når du pakker ned. Ikke bland rommene i samme kasse.

Stoff og stil har enkle, brukervennlige mønster, og mye flott stoff.

Selv tyr jeg til gardiner og sengetøy, mye pent, spesielt innen barnestoff, og her kan du gjøre STORE kupp på salg. Tenk at et vanlig sengesett er over 4 m stoff, og ofte koster de under 100,-!

Og så er selvfølgelig bruktbutikker en oase, dersom man kommer seg til en slik.

Anbefaler deg å melde deg inn på et syforum, der er det sikkert mange tråder med linker til mønster

Back
Topp