Stjerneskudd på himmelen

*josefine*

Elsker forumet
Alt man skal lure på også ☺
Da vi var ute å gikk tur i går kveld datt det et stjerneskudd på himmelen, såh da lurte vi da... kommer det nye stjerner med en gang hvor de gamle faller?
Eller, det må jo gjøre det! For ellers hadde det vel ikke eksistert noen melkevei, karlsonvogna osv ☺
Noen som vet og kan/vil forklare?

du er klar over at det ikke egentlig er stjerner men meteoritter som kommer inn i atmosfæren vår å brenner opp....

du er klar over at det ikke egentlig er stjerner men meteoritter som kommer inn i atmosfæren vår å brenner opp....

Ha ha nei ☺ Har alltid hørt at det er stjerneskudd som faller. Så da lærte jeg noe nytt ;-)
Måtte ha sovet meg gjennom de timene på skolen hvor vi lærte om dette!

Ha ha nei ☺ Har alltid hørt at det er stjerneskudd som faller. Så da lærte jeg noe nytt ;-)
Måtte ha sovet meg gjennom de timene på skolen hvor vi lærte om dette!
Ute i verdensrommet fyker det rundt masse "småstein". Disse trekkes inn av tyngdekraften vår.
Når de entrer atmosfæren øker farten. Steinen blir varmet opp og glødene..
Dette er det vi ser som stjerneskudd.

Jeg visste det heller ikke, har ønsket å se stjerneskudd, men aldri vært så heldig!

Stjerneskudd er folkelig navn på meteornedfall (kan også være fra kometer eller menneskeskapt romsøppel) som vises på nattehimlen i form av en lysende stripe som forsvinner i løpet av kort tid når den brenner opp i atmosfæren. :)

Ser slikt stadig vekk. :)

Men ser du ett bittelite lys som går veldig sakte over himmelen så er det en satelitt ;)

Back
Topp