Stjerner og lysglimt

Vapp

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
jeg har de siste dagene sett lysglimt, det kommer bare ett og ett, gjerne litt ut på siden i synsfeltet. Dette er annerledes enn når jeg ser stjerner som følge av at jeg har reist meg for fort... Aldri opplevd dette før, og når jeg googler kommer det opp svangerskapsforgiftning. Men er ikke det veldig tidlig? Er 22+2 idag.

Jeg var veldig plaget av synsforstyrrelser i mitt første svangerskap. Fikk først en flekk hvor synet forsvant, så ble det etterfulgt av flimmer. Kommer også opp som svangerskapsforgiftning når man googler, men det er flere symptomer man også må ha da. Er visst ganske vanlig med synsforstyrrelser fikk jeg beskjed om. Du kan jo sjekke blodtrykk og urin hos lege for å være sikker.

Jeg var veldig plaget av synsforstyrrelser i mitt første svangerskap. Fikk først en flekk hvor synet forsvant, så ble det etterfulgt av flimmer. Kommer også opp som svangerskapsforgiftning når man googler, men det er flere symptomer man også må ha da. Er visst ganske vanlig med synsforstyrrelser fikk jeg beskjed om. Du kan jo sjekke blodtrykk og urin hos lege for å være sikker.

Skal heldigvis til jordmor i morgen, så får høre da. Sist kontroll, i uke 16 var blodtrykket bittelitt høyt, så jeg får se hva hun sier.

Dette er heldigvis ganske vanlig da man er gravid. Men dra å sjekk blodtrykk og urin for sikkerhetsskyld :-) Sjelden SF debuterer så tidlig, men man skal alltid sjekke om man er engstelig :-) Snakk med din jordmor eller lege, så tar de en kontroll på deg :-)

Lysglimt er også vanlig ved netthinneløsning. Dette skjedde med min mor for ett års tid siden. Hun skulle bøye seg ned å plukke opp noe fra gulvet så så hun plutselig masse lysglimt. Det fortsatte noen dager og til slutt var det som om en rullgardin ble dratt ned og hun så bare med halve øyet.. Dette er kanskje litt mer aldersrelatert, men greit å få sjekket det :)

Ville nevnt det for legen. Dette er gjerne et av de første symptomene som oppstår ved ms :-)

Skal til legen på fredag, så hører da. Hos jordmor var alt fint av blodtrykk og urin, så det er hvertfall ikke begynnende svangerskapsforgiftning!

Det har også roet seg en del, ikke hatt det de siste par dagene. Leste at det kunne komme av stress også, noe som godt kan stemme...

Det har også roet seg en del, ikke hatt det de siste par dagene. Leste at det kunne komme av stress også, noe som godt kan stemme...
Kan komme av hull på netthinnen også! Jeg har to hull, øyelegen tok en titt med et kamera. Begge hullene var helt jevne og ikke farlige (begynt å Gro). Greit å ta en sjekk hos optiker evt:)

Back
Topp