Stjernekikkere :)

babyto

Elsker forumet
Ser det er flere som har født stjernekikkere.. Hvordan var det? Har dere flere fødsler å sammenligne det med?:) Min nr to var stjernekikker og det var en hinsides fryktelig vond opplevelse,mista fullstendig kontrollen og jordmor som ikke visste at han var stjernekikker før han var nesten ute sa at hun skjønte at det hadde vært fryktelig vondt. Men nå hadde jeg absolutt null smertelindring ved den fødselen og det gikk sykt raskt på slutten med rier som kom i ett sett mens med mi førstefødte hadde jeg både lystgass og epidural og ting gikk mye roligere,så vet jo ikke hvorfor andre fødselen var så ille, kan jo være jeg hadde hatt det like ille om han kom vanlig ut og at det bare var så grusomt fordi jeg ikke fikk min elskede lystgass :))

Datteren min var stjernekikker. Og det var fryktelig! Fødselen tok 27 timer ( fra vannet gikk, 4 cm åpning ). Tette rier, det var fryktelig intenst, spesielt de siste 5 timene. Presset i 1,5 time, før hun ble tatt med tang. Jeg hadde lystgass, men synes ikke helt det hjalp på smertene. Ble bare kvalm og utrolig svimmel. Jeg fikk beskjed om at en grunn til at hun kom som stjernekikker kunne være at jeg har skjevt bekken. Så klarte hun ikke helt å finne ut hvilken vei hun skulle ligge. Jeg har to søstre som har slitt med det samme, hvor de har født både stjernekikkere, og en setefødsel. Håper på en litt bedre opplevelse denne gangen! ;)

Ja mi var stjernekikker, var sykt vondt da jordmor tok i og rein meg opp for å få ut jenta mi...kjentes hverfall sånn ut, måtte sy.... Tror jeg ropte daumål, fikk epid og lystgass.. Håper ikke jeg får stjernekikker neste gang.. Au! =P stakkar lillemor som hadde 2 panner, men gikk seg til etter noen timer. Fødselen va lang og varte 26 timer med rier..

Hoff.. Håper disse små legger seg rettveien ;) får prate litt med jordmor om det tenker jeg, kjenner jeg får et snev av angst om det skal bli på samme viset.. Forløpet var ikke så ille selv om det var vondt men fra jeg fikk trykketrang var det forferdelig..hadde noen åpna vinduet der oppe i 7.etg hadde jeg hoppa... :p

Min lille Angelica var en liten luring. Ikke festet hode seg og fødselen startet med vannavgang slik at hun da kom nedi skjevt og ble en liten stjernekikker. Så siden jeg ikke fikk hjelp av hennes tyngde i åpningsfasen så var dette en laaaaang affere, ingen smertelindring fungerte og jeg var totalt utslitt, 5 timer før hun endelig kom ut begynte pressriene, dette er en "fordel" vi kan få med stjernekikkere fordi kroppen får feil signaler pga babyen sin feilplassering. Så der lag jeg da etter 27 timer med pressrier jeg måtte holde igjen... Hah!!! Det er neste umulig!!!! Spesielt uten bedøvelser av noen slag! Men så etter 4,5 timer med pressrier fikk jeg beskjed om at det var 10 cm men pga stillingen hennes så måtte jeg vente 1 time før jeg fikk presse henne ut!!!! jeg trodde hun var sprø. Men så måtte hun ut ti min og jeg såg mitt snitt og brukte pressriene for det det var verdt og da hun kom inn ti min senere så ba jeg henne om å sjekke, og da stod hode i åpningen og hun fikk sjokk og så gikk det fort å få inn mer personell og 15 min etter var hun ute etter 32 timer fødsel!!
Men hun er verdt hver eneste time jeg låg der i smerter, min lille prinsesse <3

Lillemor var og stjernekikker, heilt jævli! Fødselen starta torsdag og ho var ute lørdags morgon....ho låg å stanga og ville ikkje snu seg, ved ett mirakel snudde ho seg akkurat i siste liten før det ble KS, pressa i 15min ho og var ute! Fikk beskjed av jordmor at ho hadde bana vei til framtidige søsken, så får for all del håpe det stemmer :)

Førstemann var stjernekikker, fødselen var lang og ble masse å sy etterså ja det var grusomt vondt. MEN når jeg skulle føde andre gang så syns jeg det var mye værre faktisk for denne gikk jo da mye kjappere siden det ikke var stjernekikker, og jeg fikk ikke noen pauser omtrent mellom riene

Stjernekikker?? Ka e d? :-p

De ser på stjernene når de kommer ut ;)

Hehehe!

Back
Topp