stjernekikker.....

Klesklypa

Gift med forumet
eg har hatt en følelse av at min baby var stjernkikker.. rett og slett fordi den har sparka og boksa meg son i magen, eg har kunne kjenne rundt beina hans/hennes:) så eg tenkte at ryggen dens måtte jo ligge langs ryggen min..
eg tok opp dette med JM, og ho kunne bekrefte det, at det låg son som eg trudde. men den låg langt oppe og var ikkje festa så den kunne snu seg lenge enda, og de fleste babyen roterte også under fødselen, så dette skulle eg ikkje tenke på i det heile tatt..

så på mandag var eg til ny JM time (min siste før termin), Eg sa at det hadde vert en del mindre liv i magen siden eg var der sist. JM sa at babyen delvis hadde snudd seg, så den låg no på skrå på en måte, og at det var derfor eg ikkje kjente så masse.
men det kunne fremdeles bevege seg ganske masse siden den ikkje var festa..

så idag har det vert noke volsomt til romstering inni der.. og no kjenner eg armer og bein igjen.. sukk.. så den har vist lagt seg tilrett i stjernekikker posisjon igjen..
har termin om 2 dager.. og eg vil IKKJE føde en stjernekikker!!!!!!!

Hvorfor ikke? Du har jo født før  Førstemann har nok allerede banet god vei til nr.2! Min nr to var stjernekikker, og jeg hadde heller født ti av henne enn en av førstemann. Tror det er verre om man får stjernekikker som nr en, da ingen har banet vei enda. Forøvrig spurte jeg jordmor på forrige kontroll om akkurat dette, siden nr to kom ut med nesa i sky, og da sa hun at dette bestemmes først under fødsel fordi barnet skrur jo hodet nedover i fødselskanalen, så hvorvidt de kommer ut med nesa opp eller ned, vites ikke før hodet nesten står i åpningen.. Så ikke ta sorgene på forskudd

*Shining Star* skrev:
Hvorfor ikke? Du har jo født før  Førstemann har nok allerede banet god vei til nr.2! Min nr to var stjernekikker, og jeg hadde heller født ti av henne enn en av førstemann. Tror det er verre om man får stjernekikker som nr en, da ingen har banet vei enda. Forøvrig spurte jeg jordmor på forrige kontroll om akkurat dette, siden nr to kom ut med nesa i sky, og da sa hun at dette bestemmes først under fødsel fordi barnet skrur jo hodet nedover i fødselskanalen, så hvorvidt de kommer ut med nesa opp eller ned, vites ikke før hodet nesten står i åpningen.. Så ikke ta sorgene på forskudd

Takk for beroligende svar :)

har bare hørt kor masse vondere det er med stjernekikkere.. at de blir stående å stange mot åpningen og aldri kommer ut.. og at en trenger både tang og sugekopp...
+ at babyen få nakkeskade etterpå..

ikkje lurt å lese seg opp på nettet:)

Ingen tang, sugekopp eller nakkeskader her iallefall, og hun var i tillegg over 4 kg og 36 cm rundt hodet  De sier det KAN ta lengre tid å få de ut, men jeg presset mindre med henne enn med storesøsteren. Tror det er verst om nr en blir stjernekikker, jeg, når alt er "nytt"

Min stjernekikker satt fast og ble forløst med ks etter 3 dager veer... I mitt tilfelle fant de ikke ut at hun var stjernekikker før ks for de kjente bare at hodet lå ned men ikke at det lå "feil vei". 

Begge mine har blitt født som stjernekikkere, begge fødslene gikk jeg gjennom uten smertelindring, og begge fødslene gikk raskt og greit. -Jeg antar at det er like stor forskjell på "stjernekikker-fødsler" som på "vanlige" fødsler. Lykke til :)

Begge mine har blitt født som stjernekikkere, begge fødslene gikk jeg gjennom uten smertelindring, og begge fødslene gikk raskt og greit. -Jeg antar at det er like stor forskjell på "stjernekikker-fødsler" som på "vanlige" fødsler. Lykke til :)                                           

Back
Topp