stjernekikker når ryggen til baby ligger på høyre side??

Toppris

Forelsket i forumet
ble plutselig litt klar over at det mest ideelle er at babyen ligger med ryggen sin på venstre side av magen. min har ligget med ryggen på høyre siden ganske lenge nå og jeg leste en plass at det var større risiko for å føde en stjernekikker når babyen lå i denne posisjonen!
 
har noen erfaringer med dette? hvilken vei ligger babyen deres i magen?
 
Jeg aner ikke, men her ligger lillegutt med ryggen på venstre side, og jordmor har ikke sagt noe om at der er verken rett eller feil vei :)
 
Jeg håper ikke det for min ligger med ryggen på høyre side og har gjort det leeenge
 
Min ligger me ryggen til venstre, å jomor sa at den da kunne komme ut som stjernekikker.
 
Datteren min var stjernekikker. Viste ikke dette på forhånd ut fra hvordan hun lå. Ihvertfall så hadde jeg rier i 36 timer etter vannet gikk som ikke førte til noen åpning og hvor hun ikke kom ned i bekkenet. Dette mente de var fordi hun var stjernekikker, men det kunne også være fordi jeg var førstegang. Men jeg fikk hun ut til slutt og trengte bare 2 pyntesting. Hodet hennes var heldigvis lite 33,3 cm.

Najja: Du ville nok vist om sønnen din var stjernekikker. Så han kom sikkert ut vanlig med bakhodet først.
 
min baby ligger med ryggen på høyre side, men jm sa at det hadde rett og slett ikke noe å si... så lenge hun lå med hodet nede så spilte det ingen roller hvilken side ryggen var på.
Hva i alle dager menes med stjernekikker??
 
lille her roterer forsatt rundt egen akse..

så på torsdag når vi var på ul lå han med ryggen mot høyre side og nå ligger han med ryggen mot venstre..
 
Hehe... her var det mange forskjellige svar! Jordmoren min sa at ligger baby med ryggen på høyre side og føttene på venstre var det en sjangse for at h*n kunne komme som stjernekikker, hun kalte det for 2.posisjon tror jeg! her ligger stort sett ryggen på høyre siden, men plutselig byttes det og så bytter det tilbake igjen...

Lillu78: stjernekikker er at baby kommer ut med ansiktet vendt mot taket og ikke mot gulvet som er "meningen" [:D][:D]
 
ORIGINAL: Karmey

Hehe... her var det mange forskjellige svar! Jordmoren min sa at ligger baby med ryggen på høyre side og føttene på venstre var det en sjangse for at h*n kunne komme som stjernekikker, hun kalte det for 2.posisjon tror jeg! her ligger stort sett ryggen på høyre siden, men plutselig byttes det og så bytter det tilbake igjen...

Lillu78: stjernekikker er at baby kommer ut med ansiktet vendt mot taket og ikke mot gulvet som er "meningen" [:D][:D]

 
Ok!! Da er jeg med. Men jeg stoler på min jm som sier at det ikke er noe fare med stillingen. Kan hende dette snur eller ikke men jeg tenker at det går sikkert greit for det...[:)]
 
Patrick låg mot høyre og er stjernekikker.. Denne ligger mot venstre, men iflg legen som tok ul igår ligger den sånn med hodet i bekkenet at om den hadde kommet ut igår hadde den høyst sannsynlig blitt stjernekikker også.. Men den kan enda rotere:)

Så skal det sies at det for min del ikke var noe vondt og føde en stjernekikker, og jeg fikk kun to små rifter:)
 
ORIGINAL: Legokloss

Jeg håper ikke det for min ligger med ryggen på høyre side og har gjort det leeenge

 
her og ..sign
 
hm! mange forskjellige erfaringer og info! det kan nesten virke som det er litt individuelt??
jeg håper jeg slipper en stjernekikker, men det skal vel gå bra det også om det skjer!
har jordmor time i morgen, da tenker jeg at jeg spør om det! [:)]
 
jeg fødte en stjernekikker sist, og det tok tid. 70 timer. Men hvordan han lå i magen vet jeg ikke.
Nå ligger lillemann på venstre side, satser ALT på å ikke få en occiput posterior til.... [:'(][:'(][:'(]
 
Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.
 
Storebror lå med ryggen på høyre side, men han kom ikke ut som stjernekikker. Virker som baby også har slått seg litt til ro på høyre side, men flytter fremdeles litt på seg innimellom.
 
ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Bakhodet er mykere enn pannen. Så jeg vil tro det er bedre å ikke få en stjernekikker.

Men min erfaring er jo bra, hadde en flott fødselsopplevelse jeg altså [:D]
 
ORIGINAL: Hello_Cupcake

ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Bakhodet er mykere enn pannen. Så jeg vil tro det er bedre å ikke få en stjernekikker.

Men min erfaring er jo bra, hadde en flott fødselsopplevelse jeg altså [:D]


Så da er det egentlig bare at det kan ta litt lengre tid da.. siden bakhode er mykere ?[:)]
 
ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Min fødsel tok 13 timer, så ikke noe lang tid her i gården![:D] MEN det legen sa til meg er at når babyen skrur seg ut av bekkenet, vil den automatisk strekke hodet bakover mot nakken når den kommer ut, og er den da 'feil vei' er sjangsen for å rivne fra A til Å større, da kroppen er 'laget' for at barnet skal komme ut andre veien... [:)]

MEN som sagt tidligere, jeg revna nesten ingenting, og visste ikke at han var stjernekikker før vi hadde utskrivingssamtale når vi reiste hjem..[8D]
 
ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Lilleheg27

Min har flytta seg fra Venstre side til høyre nå.

jordmor fortalet meg jo om det med at noen kom som stjernekikkere, men har det egentlig noe å si om dem kommer med hode opp eller ned?? Eller har det med lengda på fødselen å gjøre.? Det fikk jeg ikke vite.


Min fødsel tok 13 timer, så ikke noe lang tid her i gården![:D] MEN det legen sa til meg er at når babyen skrur seg ut av bekkenet, vil den automatisk strekke hodet bakover mot nakken når den kommer ut, og er den da 'feil vei' er sjangsen for å rivne fra A til Å større, da kroppen er 'laget' for at barnet skal komme ut andre veien... [:)]

MEN som sagt tidligere, jeg revna nesten ingenting, og visste ikke at han var stjernekikker før vi hadde utskrivingssamtale når vi reiste hjem..[8D]



Ahh.. oki.. Men da tror jeg ikke jeg kommer til å tenke mere på det her.. [:)]
For man har vel igjen garanti for hvilken vei gullene våre finner ut at dem skal komme uansett??
 
Back
Topp