Stjernekikker-fødsel

Labbetussen683

Blir kjent med forumet
Er det noen av dere som har hatt en såkalt stjernekikker fødsel?
Er den noe værre enn vanlig? Jeg leser jo mye forskjellig angående dette,og di fleste omtaler det som en vanskelig fødsel nettopp fordi baby ligger 'feil' og kan lage litt problemer med å komme ut av seg selv.
erfaringer?
Jeg lurer fordi jenta mi ligger rygg mot rygg, altså med hodet ned,men nesa opp mot min navel og jordmor på ul sa det er en "risiko" for at hun kommer slik ut også.
men at det 'stort sett' går greit.
 
@L-40400212 Sniker.. Har ikke erfaring med stjernekikker-fødsel, men min baby lå også slik leeenge før fødsel og kom likevel ut med nesa bakover mot min rygg ☺️ Min første lå også i såkalt 2.-leie (litt større sjanse for stjernekikker enn 1.-leie), men kom ut med nesa bak mot ryggen min hun også! Så det trenger absolutt ikke å ha noe å si i alle fall <3
 
Min første var stjernekikker og selve fødselen var ikke noe særlig vond (bare riene). Viste ikke om det før etter fødselen da. Ble satt i gang 11 dager på overtid og trengte ikke noe smertelindring. Min nummer 2 var med akutt keisersnitt så har ikke noe å sammenligne med dessverre.
 
Min første var det. Tung fødsel som endte med sugekopp etter 13 timer. Sliten og hadde ikke mer å gi. Alt vell og bra etterpå. Fikk rift og måtte sy noen sting.
 
Jeg hadde det for 6 mnd siden men merket ikke noe spesielt til akkurat det :) Jordmødrene gjorde meg oppmerksom på det først etter fødselen, var ikke noe som ble gjort noe nummer ut av underveis. Det kan ofte være mer krevende fødsler men min opplevelse av det var at det var jordmødrene som "var mest opptatt av det", kanskje vanskeligere oppgave for jordmor å håndtere enn "vanlige" fødsler.
 
Jeg hadde en stjernekikker fødsel i november 2021. Det var ganske tøft, vondt og opplevde det som kaotisk. Det gikk heldigvis bra både med sønnen min og meg, men var ganske medtatt en stund etterpå. Venter en datter i januar og håper ikke at hun også er en stjernekikker.
 
Back
Topp