Stjålet tøy

De ansatte snakket til å med dem siden de så at ungen hadde den dressen jeg savna. Men de sa at den tilhørte dem. Grunnen til at det ble finni ut av er at jeg ikke trudde på dem og sjekket dressen når jeg så den hang der. Dressen er også fra da min 8 åring gikk i bhg. Da var Hu dne eneste der med den dressen. De kunne ha arvet en. Men lite sannsynlig når den ungen plutselig hadde sånn dress etter påske når vår forsvant rett før påske.
Ja, ikke sant! Dette kan bare ikke være en feil i mine øyne. Helt sjukt å gjøre noe sånt!
 
De ansatte snakket til å med dem siden de så at ungen hadde den dressen jeg savna. Men de sa at den tilhørte dem. Grunnen til at det ble finni ut av er at jeg ikke trudde på dem og sjekket dressen når jeg så den hang der. Dressen er også fra da min 8 åring gikk i bhg. Da var Hu dne eneste der med den dressen. De kunne ha arvet en. Men lite sannsynlig når den ungen plutselig hadde sånn dress etter påske når vår forsvant rett før påske.

har du snakket med de som stjal dressen? Makan til pakk..
 
Synes det er veldig trist å lese. I vår situasjon ville det bety at vårt barn etterhvert vil ende på skolen med det andre barnet med mindre noen flytter. Synes det er trist at sånt skjer, og trist for ungen som har fått en dress som er stjålet. Så kan man jo lure hva som er grunnen,fattigdom, andre grunner, men synes det er veldig trasig at det måtte skje slik.
 
Syns det er rart alle som unnskylder desse foreldrene... Og seier at det er gjort ein feil av dei som tok dressen. Slik ts skriver det, virke det som det er gjort med vilje.
 
Syns det er rart alle som unnskylder desse foreldrene... Og seier at det er gjort ein feil av dei som tok dressen. Slik ts skriver det, virke det som det er gjort med vilje.

så enig, man ser da hvilket navn som står på eksisterende navnelapp.. og man husker vel at man ikke har kjøpt og betalt for dressen også.
 
Synes det er veldig trist å lese. I vår situasjon ville det bety at vårt barn etterhvert vil ende på skolen med det andre barnet med mindre noen flytter. Synes det er trist at sånt skjer, og trist for ungen som har fått en dress som er stjålet. Så kan man jo lure hva som er grunnen,fattigdom, andre grunner, men synes det er veldig trasig at det måtte skje slik.
Fattigdom er ingen grunn. I så fall unødvendig å stjele fra andre fattige da. Jeg fikk ett kjempe problem når jeg måtte kjøpe ny dress. Hadde ikke penger til det egentlig så noe annet måtte vike.
 
Snakket med de ansatte i går. De hadde sagt ifra til foreldrene at vi hadde tatt tilbake dressen vår. Men de skulle ha personalmøte på mandag og da skulle pedagogen til sønnen min ta opp dette med de andre. Så får vel se hva som skjer videre til uka. Styrer lurte på å ha ekstra foreldremøte hvor man tar opp dette med savnet tøy eller at det blir lagt i foreldre samtalene. Er jo helt sykt at man må gjøre det. Jeg veit at alt som blir borte nå er foreldre og ikke bhg. Aldri hatt problemer med min datter, utenom at hu gravde ned vottene sine så ingen fant dem da. Hehe. Bhg er kjempe flinke til å holde orden på dette. Veit det kan bli tull når det er vikarer men det er som regel ordnet innen dagen etter. Jeg blir så irriterer. De ansatte som hadde sønnen min i fjor er klare på at dressen er stjålet. Mens styrer og de på avdelingen til sønnen min mener det har skjedd noe annet.
 
Men alle foreldrene fikk mld om at den dressen var savnet flere ganger.

det varierer jo hvor mye foreldre leser slike beskjeder. Sier ikke det ikke er med vilje men faren her i huset får ikke med seg noen beskjeder om han leverer og henter så tar han ansvaret noen uker som han gjør får ikke vi noen beskjeder med oss for han ikke følger med på slike ting.

mulig de stjal men velger å tro de fleste er ærlige
 
Det finnes flere som stjeler , har vært borti det før. Opplevde det også selv, dyre ulltøyet forsvant og billige lå igjen , nye høstsko ble borte og kom tilbake godt brukt når vinteren kom.

Det var hekt umulig å ikke få med seg etterlysning om det, nå brukes det også diverse apper i bhg , så man får det med seg
 
Tenker at om lappen ble klistret oppå så ble dressen faktisk stjålet.

Som kengu sier over blir beskjeder gitt både digitalt via apper, epost og sms i tilegg til muntlig så om man henter barna regelmessig må man være bra omtåket om man ikke får det med seg OG presterer å klistre ny navnelapp over.
 
Det finnes flere som stjeler , har vært borti det før. Opplevde det også selv, dyre ulltøyet forsvant og billige lå igjen , nye høstsko ble borte og kom tilbake godt brukt når vinteren kom.

Det var hekt umulig å ikke få med seg etterlysning om det, nå brukes det også diverse apper i bhg , så man får det med seg
Jeg vet ikke om det bare er lite tyveri i vår bhg, men jeg tror jeg har sett én etterlysning ila vår tid der (3bhg-år):p tror ikke vi har mistet noe, annet enn én vott her og der.
 
Jeg vet ikke om det bare er lite tyveri i vår bhg, men jeg tror jeg har sett én etterlysning ila vår tid der (3bhg-år):p tror ikke vi har mistet noe, annet enn én vott her og der.

Samme hos oss. Har aldri opplevd at ting blir borte uten å komme tilbake raskt, og alltid tatt ved en feil :rolleyes:
 
Synes det er sjokkerende at folk kan være så frekke. I termingruppen min var det ei som ble fratatt vogna som var stående i barnehagen. Den kom tilbake etter en god stund med nye tilbehør til, men de hadde glemt å fjerne den gamle navnelappen som var plassert på en lur plass :facepalm:

Jeg har (bank i bordet) aldri opplevd stjeling i barnehagen, men de ansatte blander klærne til barna frustrerende ofte til tross for at jeg merker med både navnelapper og tusj. Eldste fikk ny vårjakke som forsvant nesten med en gang og da jeg hentet tidlig en dag så jeg at et annet barn hadde den på. Den var lett gjenkjennelig fordi vi kjøpte den i utlandet, så skal litt til for at to barn har akkurat samme jakke. Ba de sjekke navnelappen og joda, den var vår. Var til og med merket på to forskjellige steder. Da hadde det andre barnet brukt jakken til barnet vårt hele uka og vår hadde bare hatt på seg genser mens de var ute :meh:
 
Back
Topp