Stivner i korsryggen!

Sommerfugle1

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Flere som sliter med vond korsrygg? Jeg har problemer med ryggen fra før, men etter at jeg ble gravid er det en annen type smerte.. Går jeg lang tur med hunden eller står for lenge så stivner det helt! :-/ eneste som hjelper da er å sette seg ned eller ligge på siden.. Skikkelig ubehagelig!

Ja, fikk en skiveutglidning på ungdomsskolen etter at jeg hoppa på ski og landa forkjært, og var et års tid til kiropraktor etterpå. Har kjent det i ettertid når jeg jobba på lager hvor man gikk på betonggulv hele dagen og bar / løfta mye. For noen uker siden merka jeg at jeg ble stiv i korsryggen, og samme smerter som jeg har hatt før, etter lange arbeidsdager og i slutten av uka (jobber som lærer nå, så står / går mesteparten av dagen). Er jo et vanlig symptom å kjenne ting i korsryggen når man er gravid, forsåvidt. Men har også oppdaga at jeg går annerledes nå, utover dagen blir det liksom mer og mer vagging, stivner i hoftene og kjenner stikking inni der og i halebeinet. Det virker som om det også påvirker ryggen. Tenker det kan ha noe med bekkenet å gjøre, og skal ta det opp på neste kontroll (hvis ikke det blir mye verre). Tror det er smart å komme igang med riktig trening / behandling og tilrettelegging så tidlig som mulig!

Har fått et skikkelig kink jeg.. Lurer på om det er starten på bekkentrøbbel..

Har fått et skikkelig kink jeg.. Lurer på om det er starten på bekkentrøbbel..

Jeg har også fått problemer med korsryggen, er nok samme som sist, sitter to knuter der som bare strammer seg mer og mer... gikk til fysio sist og fikk massert dem opp en gang i uka, d hjalp:) De knutene ga meg bekkenløsningsplager, men ble som sagt bedre av massasje:) 

Jeg går forresten ikke turer og gjør noe særlig fysisk, men ligger i senga/på sofaen hele dagen pga dårlig form...

Back
Topp