Stiv i nakken!

Cathygirl

Forumet er livet
IGJEN!!![:(][:'(][:@]
Har opp til flere ganger d siste halve året blitt skikkelig stiv i nakken med masse aua[:(]
i går morges når jeg sku stå opp brakte d løst i nakken[&:] Kjente jeg ble litt stiv og prøvde å røre på nakken for at d ikke sku stivne til. Løpet av dagen så ble d bare værre. Var på jobb i både dag og i går da eg ikke gidder å gå til legen.. Får bare beskjed om å slappe av uansett! Men men...
Nå sitter eg her med masse aua i nakken min. Gjør faktisk mer vondt av å sitte i ro for lenge.
Må ha meg noe smertestillende og muskelavslappende når jeg ska legge meg!

*bare klage pittelittegranne*[:(]

Uff, det hørtes ikke godt ut nei[:o]
Masse masse god bedring!!!

Ikke mye godt nei[:o] Å snu på hodet til siden gjør salig vondt og kommer heller ikke så langt[&:][:o]

Tusen takk[:)]

ORIGINAL: Lillamumi

Legg på en god varmepakke på nakken din.

Du jobber nok feil, eller er veldig anspent i kroppen og trekker skuldrene opp mot ørene-

Prøv og slepp skuldrene ned

God bedring snuppa

Tror alt e feil egentlig! Vet jeg ikke bærer riktig![&:] Har alltid gjort feil og klarer ikke rette på d.
Ja, e anspent i kroppen da jeg er sliten[:o]
Skuldrene kommer ikke så langt ned når eg prøver å sleppe de ned, men ska prøve å slappe av litt mer ihvertfall[;)]
Vurderer å begynne å gå litt på turer også.. Kanskje d kan være godt på alle måter[8|]

Takk takk snuppa[:)]

Gå til fysio/kiro/manuell terapeut/osteopat o.l. de kan løsne opp i spenningene og gi deg råd for å avspenne og ha riktig holdning i det du gjør.

Du må tøye ut, presse skuldrene ned, ha på varme, få noen til å massere lett - gjerne med varmegivende massasjeolje osv. Og lett trening er også bra.

Har plagdes mye med nakke og rygg selv, og riktig behandling og så følge opp selv gjør underverker, har ikke låst nakken og ryggen min siden jeg begynte med det[;)]

ORIGINAL: Athravil

Gå til fysio/kiro/manuell terapeut/osteopat o.l. de kan løsne opp i spenningene og gi deg råd for å avspenne og ha riktig holdning i det du gjør.

Du må tøye ut, presse skuldrene ned, ha på varme, få noen til å massere lett - gjerne med varmegivende massasjeolje osv. Og lett trening er også bra.

Har plagdes mye med nakke og rygg selv, og riktig behandling og så følge opp selv gjør underverker, har ikke låst nakken og ryggen min siden jeg begynte med det[;)]

Ja, jeg bør vel få hjelp[:o]
Gikk til fysio for noen år tilbake og d hjalp veldig da, men da jeg var ferdig klarte ikke jeg å holde d ved like! Så nå har jeg fått straffen for d[&:]
Takk for mangen gode tips[:)]

Har samme greia som deg hvert eneste år jeg og. Plutselig blir alt låst og jeg kan nesten ikke røre meg. Forj.....vondt. Men signerer Athravil som sier du må gå til noe behandling og få noen øvelser, tøye og avslapningsøvelser. Og klart, det skader jo ikke å styrke musklaturen litt med trening, men det har ikke jeg tid til. [;)]

God bedring!

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Har samme greia som deg hvert eneste år jeg og. Plutselig blir alt låst og jeg kan nesten ikke røre meg. Forj.....vondt. Men signerer Athravil som sier du må gå til noe behandling og få noen øvelser, tøye og avslapningsøvelser. Og klart, det skader jo ikke å styrke musklaturen litt med trening, men det har ikke jeg tid til. [;)]

God bedring!

Ja, d var den tiden som manglet her også... Men får vel begynne å gjøre en innsats for min egen helse nå[8|]

Takk!

Jeg gikk med nakke som du i mange år helt til jeg fant ut at jeg har kuldeutløst astma[8|] Tror det er lurt å gjør som Athravil skriver, å få noen til å behandle nakken din.
Varme kan jo være godt og lindrende nå, så en varmepute e.l og gode pusteøvelser er godt!

God bedring[:)]

Back
Topp