Stiv i kroppen

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Nokon andre som er det?

Har blitt så vanvittig stiv og støl i kroppen den siste tida. Kne, hofter, rygg, skuldrar. Kjennes ut som om eg har sprunge 1 mil kvar dag.

Har jo omtrent ikkje vert aktiv på over eit år, så skjønner jo at eg ikkje akkurat er i toppform. Og det tar jo på med løfting og bæring, samt søvnunderskudd. Men skal det bli så gale..? Føler meg som ein giktramma 80 åring :confused:

Ammegikt... det tror jeg har rammet meg også. Det verker i knærne når jeg reiser meg. Ryggen skriker halvveis gjennom natten og hvis jeg skifter bleie i bittelitt feil høyde. Skvetter til hvis jeg snur meg feil i sengen. Kan knapt løfte hendene over hode for det knirker i skuldrene. Giktramma 80-åring synes jeg var en god beskrivelse. Går seg litt til etter litt bevegelse, men setter jeg meg ned, er det samme styret når jeg reiser meg. Går som en ku de første skrittene og retter meg gradvis opp...

Sto det noe om noen kur for ammegikt?

Jeg er også stiv som en stokk. Har yogamatten fremme konstant, for jeg tøyer ut flere ganger om dagen. Har vondt i hofter, knær, og under føttene er det spesielt ille.

Ammegikt... det tror jeg har rammet meg også. Det verker i knærne når jeg reiser meg. Ryggen skriker halvveis gjennom natten og hvis jeg skifter bleie i bittelitt feil høyde. Skvetter til hvis jeg snur meg feil i sengen. Kan knapt løfte hendene over hode for det knirker i skuldrene. Giktramma 80-åring synes jeg var en god beskrivelse. Går seg litt til etter litt bevegelse, men setter jeg meg ned, er det samme styret når jeg reiser meg. Går som en ku de første skrittene og retter meg gradvis opp...

Sto det noe om noen kur for ammegikt?

Oh. Yes. Må omtrent brekke kroppen opp att..

Får jo litt katastrofe-tankar når ein får såpass uttalte "symptom". Men høyres ut som eg kan skrive det på den alltomfattande "barselkvinner"-kontoen.

Oh. Yes. Må omtrent brekke kroppen opp att..

Får jo litt katastrofe-tankar når ein får såpass uttalte "symptom". Men høyres ut som eg kan skrive det på den alltomfattande "barselkvinner"-kontoen.

Jeg hadde faktisk tenkt å bestille time hos fastlegen min for prøvetaking med tanke på gikt (jeg har jo allerede to autoimmune sykdommer, så hvorfor ikke flere...) Men da tror jeg at jeg ser det an noen uker til. [emoji1303] Bra tråd!

Ja.. men er syk også. Kroppen vil definitivt ikke samarbeide.

Har til tider veldig vondt i ryggen.Har tenkt på at den sikkert er veldig svak etter 6 mnd uten aktivitet omtrent. Og så tenker jeg at manglende magemuskler kanskje gjør det værre..?

Jess. Ryggen og skuldrene er et helvete og i natt hadde jeg så vondt i brystkassa at jeg måtte ta paracet for å sove.

Er også stiv. Har tilskrevet det bæring på et annet menneske + amming.

Er spesielt stiv i korsryggen og hoftene, men også oppover i ryggen og hoftene. Merker også at beina stivner fort når jeg reiser meg opp fra sofaen på kvelden hvis jeg har vært i aktivitet på dagen.

Satser på at det går seg til etterhvert!

Veldig stiv! Spesielt på morgenen når jeg står opp. Da virker det som alle ledd har låst seg. Kommer seg etter litt aktivitet, men om jeg sitter for lenge blir det stivt igjen. Kjennes nesten mørbanket ut.

Lykkelig over denne tråden her. JA! Jeg er også stiv, og glad det ikke bare er meg. Føler ingenting hjelper. Får lese meg litt opp på ammegikt, og se om det kan være det.

Back
Topp