Stipend i svangerskapspermisjon? Lærere?

Hoppestokk

Elsker forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2020
Februarlykke 2022❄️
Jeg har 100% stilling som lærer, og skal være i permisjon hele skoleåret 2016/17, slik at det blir enklest mulig for både min og arbeidsgivers del. Samboeren min tar gradert permisjon, og har derfor fri hver fredag gjennom hele året (han er også lærer, så greiest for hans del også). I løpet av 2016/17 skal jeg levere og skrive min masteroppgave, og jeg har har fått bekreftet at jeg får tildelt stipend på ca. 100.000 for dette arbeidet fra utdanningsdirektoratet (http://www.udir.no/videreutdanning).

Er dette problematisk i forhold til svangerskapspenger og permisjon? Er dette noe NAV vil sette foten ned for og nekte meg, eller eventuelt trekke fra på permisjonspengene? Har prøvd å google litt rundt, men ser ikke ut som om det er så mange som har vært i denne situasjonen før. Håper at noen av dere kan hjelpe meg :)
 
Last edited:
Eg kan bare svare for meg då, men eg har hatt fullt studielån/stipend fra lånekassen og 100% foreldrepenger fra nav samtidig uten at det har hatt noe å si :) Skal det samme denne gangen og :)
 
Ganske sikker på at det skal gå bra! Ville spurt NAV i chatten eller på tlf for sikkerhetsskyld! Jeg får også stipend fra lånekassen, og det går ikke ut over foreldrepengene så lenge mannen skal jobbe i gradert stilling (fri hver fredag han også:)
 
Snakket med NAV i dag, og det var ikke noe problem å motta stipend i permisjonen, SÅ LENGE jeg ikke begynte å skrive/studere før tidligst seks uker etter fødsel samt ikke fikk innbetalt stipend før seks uker etter fødsel. Jeg tenker å begynne å skrive i sommer uansett, det er vel ikke mulig for de å finne ut av det :p
 
Snakket med NAV i dag, og det var ikke noe problem å motta stipend i permisjonen, SÅ LENGE jeg ikke begynte å skrive/studere før tidligst seks uker etter fødsel samt ikke fikk innbetalt stipend før seks uker etter fødsel. Jeg tenker å begynne å skrive i sommer uansett, det er vel ikke mulig for de å finne ut av det :p
Det at du starter å kladde oppgaven har da ingenting å si, bare du ikke overfører til it's learning eller annen portal. Som bevis kan du la være å logge inn første gangen før det er godt 6 uker. Da er det elektronisk spor på at du ikke har startet tidligere.
 
Jeg har søkt studie nå til høsten, tar permisjon fra studiet et år og får permisjonspenger/stipend fra Lånekassen. Skal søke om stipend så fort at jeg vet jeg kommer inn på studie, noe som er ganske så sikkert :)

Ble gravid uplanlagt nå i høst. Gikk (heldigvis) bare et årsstudium som jeg avsluttet ganske fort etter jeg oppdaget det. Da fikk jeg mulighet til å jobbe mye mer og er veldig fornøyd med utbetalinga jeg får fra NAV :) Kjempe bonus og få Lånekassens stipend i tillegg. Blir MYE sparing på oss det neste året :)
 
Back
Topp