Stingene

Klem_entin

Flørter med forumet
Ni dager siden fødsel og jeg synes bare stingene blir vondere og vondere! Tror ikke det er noen betennelse, bare at det er sårt og stikker/lugger/gnager. Føler det hadde fått gro bedre uten den tråden.

Noen som har erfaring med at det først blir litt vondere før det blir bedre?

Sist fikk jeg en kraftig infeksjon i klippet som ikke ble borte på et halvt år, så har vært supernøye med å ta grønnsåpebad og skifte bind ofte denne gangen.

10 dager siden fødsel her og føler også det bare blir vondere.

Hvordan tar man egentlig grønnsåpebad i praksis? :p

Hm, mine har ikke blitt vondere, men de klør en del nå. Er vel at det gror.

7dger siden her og mine er ikke vondere, men føler det stikker litt og klør.
Ømheten har heldigvis blitt litt borte.

6 dager siden fødsel her, og synes også at det bare blir vondere der jeg ble klippet. De andre stingene merker jeg ikke noe til (smårifter/-revninger).
Mannet meg opp til å ta en titt nedentil med speil i går. Tenkte jeg måtte for å kunne holde øye med om det ble infeksjon. Så overraskende bra ut, og alt av tråd er sydd innvending (ingen synlige sting). Generelt sett litt hovent over det hele, men litt mer helt innerst, og her er det litt rødere også.
Skifter bind ofte, og spyler med vann etter hvert dobesøk. Fikk ikke beskjed om noe grønnsåpebad/-vask.

Snart en måned siden fødsel, opplevde også at stingene ble vondere og at jeg hovnet mer opp ca. 1 uke etter fødsel, varte bare noen dager før det ble bedre igjen. Får fortsatt vonde "stikkinger" av og til, men nå holder stingene på å løsne, så er vell derfor :)

10 dager siden fødsel her og føler også det bare blir vondere.

Hvordan tar man egentlig grønnsåpebad i praksis? :p

Man kjøper feks Barnengens grønnsåpe på apoteket, fyller en balje med varmt vann og en spiseskje såpe og ligger der ti minutter før man skyller seg godt og fortsetter dagen med godt mot!

Da jeg ble sydd MASSE i 2010 etter fødsel så var det ikke vondt de første dagene , men på dag 6 så ble det vondt. Så vil tro det er helt vanlig.

12 dager siden å mine er vonde, heldigvis begynner det og gi seg litt nå. Stingene skal vist løsne etter 12-14 dager etter sånn jeg forsto det.

Fikk beskjed sist at grønnsåpevann ikke skulle brukes da det ikkevar bra for slimhinnen men vanlig intimsåpe i stedenfor... om dette stemmer enda vet jeg ikke ( rivnet ikke denne gangen). Men husker jeg syns stingene gjorde vondt lenge og at jeg fødte. Merket godt hvor i mnd etterpå. Spess ved sex og denslags

Fikk beskjed sist at grønnsåpevann ikke skulle brukes da det ikkevar bra for slimhinnen men vanlig intimsåpe i stedenfor... om dette stemmer enda vet jeg ikke ( rivnet ikke denne gangen). Men husker jeg syns stingene gjorde vondt lenge og at jeg fødte. Merket godt hvor i mnd etterpå. Spess ved sex og denslags

Intimsåpe kan irritere mer enn grønnsåpe. Vis man bruker litt grønnsåpe så må man huske å skylle godt, noe som ikke er så lett når man har så vondt.
Jeg har en salve som jeg smører på, svir de første sekundene, men etterpå kjenner jeg ingenting.
Den salven er lokalbedøvende å kan også brukes på såre brystknopper, men da må man vaske skikkelig før amming :-)

Når jeg fødte i slutten av oktober fikk jeg mye smertestillende rett etter fødselen. Etter 5 dager var "kuren" over så jeg fortsatte på Paracet ved behov og det fungerte veldig bra, frem til 9 dager etter fødsel :( Da var det så vondt i stingene at dagen etter måtte jeg begynne med paralgin forte igjen...
Skrev like som deg her på forumet og spurte om det var flere som hadde fått vondere etter en uke og det var det. Så det er helt normalt når stingene gror :) Pøs på med Paracet (men hold deg til maksdosen!) og ring legen om det blir for ille. Lykke til! :)

Ja, jeg har også fått beskjed om å bruke paracet når det gjør vondt. Virker sånn nesten iallefall.

Back
Topp