"sting" i magen ?

ungmamma92

Glad i forumet
Skrev et innlegg igår, om at jeg følte meg tung i magen, men dette er ikke det :P

Men, når jeg f.eks går til butikken/senteret, så får jeg etter ca 500 meter voldsomt vondt i magen. Det føles rett og slett ut som sting i livmoren. Og det varer helt til jeg sitter meg ned og tar det med ro, men det er ikke alltid like lett. Jeg gikk å pustet å peset isted, folk trodde vel fødselen var igang. Men er det bare jeg som har det? Og vet folk hva det skyldes? Er voldsomt vondt og ekkelt når det står på!

uff eg og får kjempe lett sting i magen. e jo kjempe vondt å må bare legge meg ned når det skjer..
har lagt merke til at det kommer mest når eg stresser så prøver å ta det med ro...
aner ikkje hva det kan vere som gjør det, men skriv det gjerne om du finner det ut:)

jeg har også slike sting i magen. helt nederst i magen, helst når jeg er ute å går. det er veldig ubehagelig og vondt til tider. jeg tror at det er fordi livmoren utvider seg eller at det er bekkenet jeg kjenner.
er det noen som vet hva det kan være så vil jeg gjerne vite d.
men jeg tror iallfall ikke det er noe galt med disse smertene.

er det ikke vanlig å få kynnere litt senere i svangerskapet? trodde kynnerne var noe vi gravide kjente helt på slutten jeg, og at det kan forveksles med rier.... 

jeg er førstegangsfødende og vet ikke så mye om dette.
smertene er intense når de står på, men står jeg rolig en stund eller setter meg ned, går de over. det er ved gåturer at de kjennes. jeg håper at det ikke blir værre etterhvert. jeg vil prøve å holde ut på arbeid så lenge som mulig,men enda går det bra.

Jeg får også smerter nederst i magen når jeg går, spesielt på høyre side. Det går over hvis jeg stopper og bøyer meg litt fremover. Vet ikke hva det er, men regner med det er kroppen som sier fra at jeg skal ta det med ro. [:)]
Har også kynnere innimellom, og det kjennes helt annerledes ut enn disse smertene.

Får også sånne smerter når jeg er ute å går .. Lurer på hva det kan være. magen blir jo ikke hard så er vel ikke kynnere heller ? 

For min del er det ikke kynnere hvertfall, har masse kynnere fra før og de kjennes helt anderledes ut. Da blir magen stram og hard, og av og til vondt i ryggen. Men dette kjennes seriøst ut som sting/hold i magen. Men når det er flere som har kjent det samme, så er det vel ikke noe gale [:D]

Jeg følte akkurat det samme for første gang i dag!! Så vittig at dere prater om det.. det er en ukjent følelse i magen som jeg ikke har kjent tidligere.. Akkurat som sting på en måte..spesielt nede i høyre side.. ikke no god følelse. Står veldig mye på jobb, og kjenner det blir slitsomt..står veldig bøyd med ryggen også. Jobber 80% og vil jo helst fortsette med det..men akkurat dette vet jeg ikke hva kommer av...[8|] Litt ekkel følelse...

Lille baby er ikke like aktiv i dag heller? huff... er det noe galt?[&:]

hei til dere her inne[:)]jeg har akkurat lignende stikk/sting smerter i magen noen ganger på en side og noen ganger på begge,d gjør d helt forferdelig og gå,men har også funnet ut at d hjelper å ta en liten sitte pause der d er mulighet til d,var hos jm i dag og spurte om dette,hun sa da at d er fordi livmoren vokser oppover at den strekker på seg,hun kalte d for ligamentsmerter,og dette var helt vanlig,først så tenkte jeg bekkenløsning[&:]men nei d var hvis jeg hadde vondt i skambeinet at d kunne være d[:)]men disse ligasmertene er helt forferdelige vonde når de kommer,føler meg som en veldig gammel dame.......[:D]håper at dette svaret hjalp.(selv så er jeg 22+3 i dag[;)])

Jeg har også hatt sting et par ganger de siste dagene, husker det ikke fra første svangerskap. Den ene gangen var på trilletur i en oppoverbakke, faktisk begge bakkene. Det hjalp å stoppe litt opp og trekke pusten dypt. Den andre gangen var mens jeg laga kake og stresset litt med å bli ferdig og involvere min 2,5år gamle gutt som vil være med på alt! Så jeg tror nok det er et hint om å ta det litt med ro!

Jeg får også dette, og tok det opp med jordmor. Det er ligamentsmerter, og ikke noe farlig, bare båndene som strekker litt på seg :)

"Ligamentsmerter føles som kraftige stikkende jag i lysken. De kommer pludseligt og ofte i forbindelse med en bevægelse, som at rejse sig op fra en stol, vende sig i sengen, eller hvis man går hurtigt. Smerterne stammer fra de bånd (ligamenter), som holder livmoderen på plads i bughulen. Når livmoderen vokser opad i løbet af graviditeten, strækkes båndene kraftigt, og det udløser smerterne. Efter 20. uge synes det som om episoderne med smerterne aftager og kun kommer i forbindelse med kraftige bevægelser. Der er ikke noget at gøre ved smerterne andet end af afpasse tempoet til kroppens formåen. Selv om jagene er kraftige og smertefulde, er de ikke farlige. Hverken for mor eller barn."

Håper det hjalp! [:)]

Jeg har det også sånn, men tror det er helt vanlig, mye som skjer med kroppen om dagen vet dere:)

Back
Topp